قدس آنلاین- یزد : رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت : با همکاری یک مالباخته با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد یک خانواده که با دعوی اعمال نفوذ در دستگاه قضایی از افراد دارای پرونده کلاهبرداری می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری کارچاق کن با بیش از ۴۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، غلامعلی دهشیری با بیان این خبراظهارداشت  : فرد دستگیر شده که دانش آموخته رشته حقوق از یکی از دانشگاه های کشور است به واسطه آشنایی با اصطلاحات قضایی و حقوق و داشتن روابط عمومی بالا سوژه های خود را پیدا و ترفند های مختلف و وعده و عید های واهی مبالغی را از آنان می گرفت.

وی با اشاره به اینکه در زمینه کلاهبرداری های این فرد ، همسر و پسر خانواده نیز مشارکت فعال داشته اند ، افزود : همسر و پسر فرد دستگیر شده در جلب اعتماد و یا در تنگنا قرار دادن افراد مستأصل نقش داشته اند و حتی مبالغی نیز به حساب آنان واریز شده است.

دهشیری تصریح کرد : کارچاق کن دستگیر شده با به خاطر سپردن نام  قضات محاکم یزد دعوی آشنایی با آنها را داشته و از هر یک از سوژه های خود به فراخور شرایط و موقعیت ، مبالغی را گرفته است.

این مقام قضایی گفت : پس تکمیل مراحل اولیه تحقیق از افراد مالباخته با هماهنگی مقام قضایی ، منزل نامبرده مورد بازرسی قرار گرفت و از آن تعداد زیادی اوراق قضایی شامل نامه های پزشکی قانون ، قرار تأمین خواسته ، دادنامه ، برگ دادخواست به دیوان عدالت اداری و تعداد زیادی اسناد قضایی و اوراق شناسایی کشف و ضبط گردید.

وی از برخورد جدی و قاطع با اینگونه متهمان خبر داد و خاطرنشان ساخت : کسی که با سوء استفاده از سادگی و حسن نیت افراد موجب سلب اعتماد مردم به دستگاه قضایی شود باید با اشد مجازات قانونی روبرو گردد تا درس عبرتی برای سایرین قرار گیرد.

دهشیری ، عامل اصلی رواج این گونه کلاهبرداری ها را سادگی و اعتماد بی جای مردم به افراد مدعی نفوذ در سیستم قضایی قلمداد کرد و ابراز داشت : مردم نباید به صرف یک ادعا و قول های واهی افراد سود جو و فرصت طلب به آنها اعتماد کنند و روند رسیدگی به پرونده خود را که در یک چارچوب قانونی است با حاشیه روبرو سازند.

وی تصریح کرد : هرگونه پرداخت وجه در دستگاه قضایی ، شماره حساب هایی مشخص را اعم از خزانه و یا حساب دادگستری دارد و هرگونه واریز وجه به نام افراد باید با استعلام و هماهنگی مقام های قضایی باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.