عضو کمیسیون عمران مجلس،با انتقاد از عدم تمایل موجران به واگذاری مسکن به صورت رهن در پی کاهش نرخ سود بانکی،گفت: کاهش نرخ سود بانکی در اجاره بها سرشکن شده است.

کاهش نرخ سود بانکی در اجاره بها سرشکن شده است

به گزارش قدس آنلاين به نقل از خانه ملت؛ شهرام کوسه غراوی با انتقاد از افزایش نرخ اجاره بها در پی کاهش نرخ سود بانکی،گفت:مرتبط کردن نرخ اجاره بها به کاهش نرخ سود بانکی مشکلات عدیده ای برای مستاجران ایجاد کرده است.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید نظارت دقیقی بر نحوه محاسبه نرخ اجاره بها در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به کاهش نرخ سود بانکی بسیاری از موجران تمایل به اجاره دادن منازل خود کرده و بازار رهن از رونق افتاده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه قبل از کاهش نرخ سود بانکی موجران با دریافت پول رهن مسکن آن را در بانک ها سرمایه گذاری می کردند، افزود: همزمان با کاهش نرخ سود بانکی سیاست موجران برای واگذاری مسکن از رهن به اجاره بها تغییر یافته تا پول بیشتری از این مسیر دریافت کنند.

بازار مسکن با رکودی بی سابقه رو به رو است

وی با بیان اینکه بازار مسکن در حال حاضر با رکودی بی سابقه رو به رو است، تصریح کرد: با ورود جدی دولت به تنظیم قیمت ها در بحث مسکن می توان ریشه بسیاری از دلالی ها در این بازار را سوزاند.

کوسه غراوی با بیان اینکه ارایه تسهیلات لازم به انبوه سازان راهکاری برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن است، گفت: باید با افزایش ساخت و ساز مسکن بازار دلالی مسکن را کساد کرد.

مسکن باید از حیطه کالای سرمایه ای خارج شود

وی با تاکید براینکه باید مسکن از حیطه کالای سرمایه ای خارج شود، افزود: تا زمانی که مسکن به عنوان کالایی مصرفی تلقی نشود،بازار نابه سامان آن ساماندهی نخواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس نسبت به بحث مسکن و ساماندهی بازار آن حساس است، تصریح کرد: در صورت لزوم با حضور وزیر راه و شهرسازی چرایی افزایش اجاره بها مورد بررسی واقع خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.