یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده نباید از شخصی حمایت کنند، گفت: ما نه از روحانی و نه از هیچ کس دیگر نباید حمایت کنیم.

  اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت نکنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عباس عبدی تحلیل‌گر سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده نباید از شخصی حمایت کنند، گفت که اصلاح‌طلبان  باید در رفتارهای سیاسی خود نقش مناسبتی داشته باشند.

این کارشناس اصلاح‌طلب در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه اعتماد طرح این پرسش "روحانی در انتخابات سال ٩٦ بیش از سال ٩٢ به حمایت اصلاح‌طلبان نیاز دارد؟" را نادرست دانست و گفت: «این سؤال متأثر از یک ذهنیت انحرافی سیاسی است. اساساً اصلاح‌طلبان از کسی نباید حمایت کنند. آنان باید بازی خودشان را انجام دهند و گمان کنند که روحانی بهتر از دیگران می‌تواند نقش مناسبی را در این بازی ایفا کند. ما نه از روحانی، و نه از هیچ کس دیگر نباید حمایت کنیم، ما باید خط‌مشی خود را داشته باشیم و بعد ببینیم که چه‌کسی بهتر و مؤثرتر و عملی‌تر از همه می‌تواند در این خط‌مشی ایفای نقش کند، مثل تماشاگرانی که تیم ملی فوتبال خود را حمایت می‌کنند، پیروزی آن تیم را پیروزی خود می‌دانند، بنابراین حمایت از تیم ملی، یک گزینه در کنار سایر گزینه‌ها نیست، این کاری است که باید انجام دهیم. بنابراین اصلاح‌طلبان هستند که باید دنبال کسی بگردند که نقش مناسبی برای آنها ایفا کند و نه به‌عکس».

عبدی اظهار داشت: «سرنوشت اصلاح‌طلبان دست خودشان است. اصلاح‌طلبی که سرنوشت خودش را به وضعیت دیگران گره زده باشد، همان بهتر که نباشد. نمی‌دانم این فقدان اعتماد به نفس از چه‌زمانی مثل خوره به جان آنان افتاده و یک روز سرنوشت خود را به هاشمی گره زدند، یک روز به روحانی و یک روز دیگر... نیرویی که سرنوشت او را دیگران رقم بزنند ارزش پیشرو نامیده شدن ندارد، بنابراین آنان باید سرنوشت خود را مستقل تعریف کنند و سرنوشت دیگران را تابع عمل خود. البته برای این کار نیازمند راهبردهای مؤثر و جدیدی هستند و مشکل از اینجاست که فاقد چنین راهبردی هستند».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.