مدیرعامل بانک سپه در مورد عملکرد یک سال گذشته، گفت: در راستای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی امسال هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۱۱۲۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط توسط بانک سپه پرداخت می‌شود.

اعطای ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۱۲۰ بنگاه‌ کوچک و متوسط/ راه‌اندازی سامانه مدیریت فروش آرد یارانه‌ای

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، محمد کاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک سپه به بازوی توانای دولت در عرصه اقتصادی و اجرای پروژه های استراتژیک دولت تبدیل شده است، اظهار داشت: محور اهداف و برنامه‌های بانک سپه اجرای دقیق قوانین پولی کشور و تلاش مجدانه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از طریق کمک به واحدهای مولد و اشتغال‌زا است.

مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به روند رو به رشد منابع این بانک طی سه سال اخیر، تصریح کرد: مجموع سپرده‌های بانک سپه در مردادماه سال جاری از مرز 556 هزار و 787 میلیارد ریال فراتر رفت که در مقایسه با مردادماه سال 92،حدود 74 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: از میزان کل سپرده‌های بانک سپه در مردادماه سال جاری حدود 520 هزار و 872 میلیارد ریال آن سپرده موثر بوده که نسبت به مردادماه سال 92 بیش از 79 درصد رشد داشته است.

* رشد 336 درصدی فروش املاک مازاد و تملیکی

رئیس هیات مدیره بانک با اشاره به ضرورت افزایش منابع بانکها برای بالارفتن توان تسهیلات دهی به واحدهای تولیدی، تصریح کرد: بانک سپه در کنار تلاش برای جذب منابع مازاد در اختیار مردم، در راستای اجرای تکالیف قانونی و مقررات ابلاغی از سوی نهادهای ناظر مبنی بر آزادسازی منابع بلوکه شده در بخش املاک و اموال مازاد و تملیکی بانک، اقدامات مهمی انجام داده است.

وی به روند صعودی رو به رشد فروش املاک و اموال مازاد و تملیکی بانک طی سه سال اخیر اشاره کرد گفت: فقط در سال گذشته 663 میلیارد ریال املاک و اموال مازاد بانک سپه به فروش رفت که در مقایسه با سال قبل از آن 336 درصد رشد نشان می‌دهد.

* فروش املاک مازاد بانک از طریق بورس کالا برای اولین بار در کشور

چقازردی گفت:بانک سپه برای تسریع، تسهیل و شفافیت در فروش اموال و املاک مازاد خود، برای اولین بار در کشور اقدام به فروش املاک مازاد از طریق بورس کالا کرد.

* رشد 85 درصدی اعطای تسهیلات

رئیس هیات مدیره اظهارداشت: بانک سپه در راستای سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید مبنی بر رونق بخشی به اقتصاد، از محل منابع جذب شده از ابتدای سال جاری 370 هزار و 302 میلیارد ریال تسهیلات تا پایان مردادماه سال 95 پرداخت کرده که در مقایسه با مردادماه سال 92 بیش از 85 درصد رشد نشان می دهد.

* افزایش 28 درصدی تعداد تسهیلات گیرندگان بخش صنعت و معدن

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک 27 هزار و 331 میلیارد ریال تسهیلات به 14 هزار و 837 فعال بخش صنعت و معدن تا پایان مردادماه سال جاری پرداخت کرد که نسبت به مردادماه سال 92 از رشد 74 درصدی به لحاظ مبلغ و 28 درصدی از نظر تعداد برخوردار بود.

* رشد 31 درصدی پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی

رئیس هیات مدیره بانک سپه از رشد 31 درصدی میزان تسهیلات اعطای به فعالان بخش کشاورزی خبر داد و افزود: این بانک تا پایان مردادماه امسال 20 هزار و 348 فقره تسهیلات به مبلغ 6 هزار و 207 میلیارد ریال به فعالان بخش کشاورزی پرداخت کرده که حاکی از رشد 31 درصدی به لحاظ مبلغی و 19 درصدی از نظر تعداد را دارد.

* اعطای تسهیلات به بخش بازرگانی برای تحریک تقاضا

چقازردی گفت: 19 هزار و 512 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش بازرگانی تا پایان مردادماه سال جاری توسط بانک سپه پرداخت شده که در مقایسه با مردادماه 92 بیش از 76 درصد افزایش داشت.

وی افزود: اعطای تسهیلات به بخش های بازرگانی و خدمات در راستای سیاست های تحریک تقاضای برای خرید محصولات و خدمات بخش های مولد اقتصادی صورت گرفته است.

* پرداخت تسهیلات به 1120 واحد کوچک و متوسط تولیدی با تخصیص منابع بالغ بر هزار میلیارد تومان

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، گفت: برای ایجاد رونق و خروج از رکود با تجمیع اطلاعات بیش از هزار و 120 واحد تولیدی کوچک و متوسط که قبلاً توسط بانک ایجاد و در حال حاضر با مشکل کمبود منابع و فعالیت زیر ظرفیت مواجه‌اند با تصویب در هیات مدیره و تخصیص منابع لازم بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال، اقدامات اساسی را در حمایت از این قبیل واحدها در طول 5 ماهه نخست سال جاری به‌عمل آورده و تاکنون بیش از 565 پروژه با تسهیلاتی بالغ بر 5 هزار و 467 میلیارد ریال مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

* تسهیلات قرض الحسنه 7 و خرید کالا 9 برابر شد

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: 13 هزار 867 فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ یک‌هزار و 222 میلیارد ریال تا پایان مردادماه سال جاری به مشتریان پرداخت شده که در مقایسه با مردادماه سال 92 به لحاظ مبلغی 750 و از تعداد 53 درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: در همین مدت بانک سپه 42 هزار و 567 فقره تسهیلات خرید لوازم خانگی تولید داخلی به مبلغ 3 هزار و 566 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرد که نسبت به مردادماه سال 92 از نظر مبلغ و تعداد به ترتیب 943 و 308 درصد افزایش داشته است.

* کاهش 4 درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات بانک

چقازردی از کاهش نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات بانک سپه به 12.2 درصد تا پایان مردادماه سال جاری خبر داد و افزود: این نسبت در مردادماه سال 92 بیش از 16.02 درصد بوده است.

وی ضمن اشاره به اقدامات مختلف بانک سپه برای وصول مطالبات معوق بانک تصریح کرد:سال گذشته 13 هزار و 810 میلیارد ریال مطالبات معوق بانک وصول شد.

* افزایش 161 درصد نصب پایانه های فروشگاهی

مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به اقدامات بانک سپه در حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک طی 3 سال اخیر،خاطرنشان کرد: بانک سپه با اتخاذ تمهیدات لازم ، اقدام به خدمات رسانی بانک در این حوزه کرده و تعداد دستگاه های خودپرداز خود را از 2 هزار و 415 دستگاه در مردادماه 92 به 3 هزار 50 دستگاه در مردادماه سال جاری افزایش داده است.

وی ضمن اشاره به افزایش 635 دستگاهی ATM در سراسر کشور طی این مدت ، در خصوص وضعیت بانک سپه در زمینه پایانه های فروشگاهی گفت: تعداد پایانه های فروشگاهی بانک از 96 هزار و 397 دستگاه در مردادماه سال 92 به 251 هزار و 209 دستگاه در پایان مردادماه امسال رسید که رشد 161 درصدی را نشان می دهد.

* دو محصول جدید برای کمک به رونق اقتصادی

چقازردی به محصولات جدید بانک سپه اشاره کرد و افزود: بانک سپه به منظور تأمین نیازهای مالی کوتاه مدت واحدهای اقتصادی (حداکثر یکسال) طرح اعتبار در حساب جاری را عملیاتی کرد تا مشتریان صرفاً در مواقع نیاز به نقدینگی با رعایت شرایط و مقررات لازم با اخذ تسهیلات در قالب عقد دین قادر به رفع نیاز خود باشند.

وی یکی از اصلی‌ترین نیازهای مشتریان سیستم بانکی کشور خصوصیات واحدهای مولد و اشتغال‌زا را دریافت تسهیلات با نرخ پایین با شرایط بازپرداخت مناسب عنوان کرد و گفت: بانک سپه به منظور پاسخگویی به این نیاز مشتریان، حمایت از تولید ملی و همسویی با سیاست های کلان اقتصادی کارت خرید سپه را طراحی کرد.

مدیرعامل بانک سپه یادآور شد: مشتریان این بانک با استفاده از کارت خرید سپه قادر به خرید کالاهای تولید داخلی شرکت های مشخص تا سقف 100 میلیون ریال هستند.

* تلاش برای بازگشت مجدد به جایگاه اول در حوزه فعالیت‌های ارزی

مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به جایگاه ویژه بانک سپه در حوزه فعالیت ارزی قبل از تحریم ، تصریح کرد: بانک سپه با تکیه به دانش و تخصص نیروی انسانی خود در این حوزه، از سه سال پیش فعالیت های ارزی را به صورت جدی آغاز کرد و روند رو به رشدی را داشته است.

وی با اشاره به خروج بانک سپه از تحریم سازمان ملل، خاطر نشان کرد: این بانک از طریق شعب رم، پاریس و فرانکفورت و همچنین بانک PLC لندن خود آماده ارائه خدمات ارزی به مشتریان است و قصد دارد به جایگاه قبل از تحریم که سهم 40 درصدی از کل بازار ارزی را به خود اختصاص داده بود برسد.

* برقراری ارتباط رمز با 73 بانک مختلف در جهان

وی از تجهیز شعب خارجی بانک سپه در ماههای اخیر خبر داد و افزود: بانک سپه با انجام اقداماتی نظیر توسعه تجهیزات سخت افزاری و سامانه های نرم افزاری دربخش های صف و ستاد بانک، آموزش نیروی انسانی ارزی، ارائه طرح کسب و کار شعب خارج از کشور، خرید ساختمان جدید شعبه پاریس، تجهیز شعب رم، فرانکفورت و بانک PLC لندن، افزایش 50 میلیون یوروی سرمایه شعب خارجی و برقراری ارتباط رمز با 73 بانک از کشورهای مختلف جهان گام مهمی در جهت توسعه فعالیت های ارزی خود برداشته است.

چقازردی افزود:شعبه فرانکفورت بانک سپه بعد از پیگیری های مستمر با مقامات نظارتی و سیستم بانکی کشور آلمان (با فین) موفق شد سیستم تارگت 2 را نصب و از این طریق به شبکه پرداخت بین المللی متصل شود.

رئیس هیات مدیره بانک سپه اظهار داشت: نصب سیستم پرداخت تارگت 2 این مکان را برای شعبه فرانکفورت بانک سپه ایجاد کرده تا به منظور انجام کلیه دریافت و پرداخت‌ها با 58 هزار بانک در سراسر جهان ارتباط برقرار کند همچنین این سیستم بستر لازم را برای پرداخت های مستقیم در کشور آلمان و کشورهای اروپایی را برای بانک سپه فراهم کرد.

* مشارکت در تامین مالی 16 پروژه کلان اقتصادی کشور

چقازردی ضمن تاکید بر استراتژی بانک سپه مبنی بر همسویی و همگامی با سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: بانک سپه در کنار کمک به پروژه های اقتصادی در بخش های مختلف و همچنین واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، در تامین مالی پروژه کلان اقتصادی در اقصی نقاط کشور مشارکت دارد.

وی افزود: این پروژه های کلان به لحاظ اهمیت راهبردی، نقش کلیدی در کمک به تامین منافع ملی داشته و عمدتاَ در حوزه توسعه میادین نفتی مشترک عسلویه و سروک آذر، گردشگری و تولید محصولات استراتژیک است.

رئیس هیات مدیره بانک در مورد میزان سرمایه گذاری این بانک در پروژه‌های 16 گانه فوق گفت: بانک سپه برای راه اندازی و تکمیل این پروژه‌ها حدود 8 میلیارد و 700 میلیون دلار و 2 میلیارد و 109 میلیون یورو منابع ارزی اختصاص داده و حدود 14 هزار میلیارد ریال هم سرمایه گذاری ریالی کرده است.

چقازردی با بیان اینکه عمده این 16 پروژه در مناطق مرزی و کم برخوردار در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: راه اندازی و تکمیل پروژه های مذکور علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن منابع زیرزمینی کشور، کمک به صادرات و جذب فناوری های روز دنیا در توسعه مناطق مرزی و کم برخوردار هم موثر است.

وی با بیان اینکه تعدادی از طرحهای 16 گانه درحوزه گردشگری و کشاورزی است، تصریح کرد: برخی از پروژه ها به لحاظ تامین آب شرب و برق موردنیاز بسیاری از شهر ها و روستاهای کشور نقش قابل توجهی در کمک به توسعه کشور دارند.

* مشارکت در پروژه عظیم پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس

مدیر عامل بانک سپه در ادامه از جمله دیگر پروژه های ملی و استراتژیکی که این بانک در آن مشارکت کرده را تامین مالی پروژه پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس عنوان کرد اظهار داشت: میزان تسهیلات ارزی مورد نیاز پروژه فوق 2.2 میلیارد دلار است که بانک سپه 800 میلیون دلار آن را تامین خواهد کرد.

وی افزود: دست آورد نهایی پروژه فوق 10 میلیون تن گاز شیرین، یک میلیون و 500 هزار تن اتان، 522 هزار تن بوتان، 400 هزار تن گاز مایع و یک میلیون تن پروپان است.

چقازردی از ویژگیهای و مزیت های طرح پالایشگاه گاز بیلد بلند خلیج فارس را سرمایه گذاری و اشتغالزایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، ایجاد ارزش افزوده فراوان و جلوگیری از هدر رفت گاز غنی چاه ها که در حال حاضر سوزانده می شود عنوان کرد و اظهار داشت: با این پروژه فن آوری روز دنیا در صنعت نفت و گاز به کشور جذب خواهد شد.

* مشارکت در پروژه سروک آذر برای تولید 65 هزار شبکه نفت

رئیس هیات مدیره بانک سپه پروژه نفتی سروک آذر را از دیگر مشارکتهای ارزشمند و استراتژیک بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی عنوان کرد و گفت: بانک سپه در این پروژه نیز بالغ بر 800 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند.

وی افزود: با اجرای پروژه سروک آذر ظرفیت تولید نفت کشور بالغ بر 65 هزار شبکه افزایش خواهد یافت.

چقازردی از مزیتهای پروژه فوق را افزایش سهم کشور از برداشت میادین مشترک نفتی با کشور عراق عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای پروژه فوق حدود 4 هزار شغل پایدار در مناطق محروم کشور ایجاد خواهد شد.

* مشارکت در پروژه سیمان مارگون برای افزایش یک میلیون تنی ظرفیت سیمان کشور

مدیر عامل بانک سپه سیمان مارگون را از دیگر پروژه های استراتژیکی عنوان کرد که بانک سپه در آن مشارکت فعال دارد و افزود: در این پروژه نیز بانک سپه بالغ بر 21 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 1100 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی خواهد کرد که فاز اول آن به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: با اجرای این پروژه ظرفیت تولید سیمان خاکستری کشور یک میلیون تن در سال اضافه خواهد شد.

* مشارکت در پروژه کشت و صنعت پیوند بیستون

رئیس هیات مدیره بانک سپه سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی این بانک در پروژه مهم کشت و صنعت پیوند بیستون را از دیگر اقدامات این بانک در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حضور در عرصه کلان اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرایی شدن این پروژه 86 هزار تن محصولات باقی (انگور، مرکبات و خرما) تولید خواهد شد.

وی از مزیتهای این پروژه را ایجاد 3 هزار هکتار باغ در منطقه صفر مرزی عنوان کرد و گفت: با اجرایی شدن پروژه فوق عرضه محصولات به بازار کشور در زمان کمبود تولید صورت خواهد گرفت.

* سرمایه گذاری شرکت امید سپه در حوزه های اقتصادی استراتژیک

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: این بانک همواره سعی کرد تا در حوزه‌های مولد و اشتغال‌زا سرمایه گذاری کند. معمولا رغبت کمتری برای سرمایه گذاری در این حوزه ها به لحاظ طولانی بودن زمان بازگشت سرمایه و سود آن از سوی سرمایه گذاران وجود دارد.

مدیرعامل بانک سپه در خصوص طرحهای مهم در دست اجرای شرکت گروه سرمایه گذاری امید گفت: ایجاد 4 خط جدید کنسانتره به ظرفیت 8 میلیون تن، 2 خط جدید گندله سازی به ظرفیت 10میلیون تن و5خط جدید احیاء مستقیم فولاد به ظرفیت 7 میلیون تن از جمله طرحهای در دست اجرای شرکت امید در حوزه فولاد است.

چقازردی ضمن اشاره راه اندازی 2 نیروگاه 500 مگاواتی جدید در سیرجان و هریس توسط شرکت امید، خاطر نشان کرد: این شرکت پروژه خط لوله انتقال آب خلیج فارس به سایت های گل گهر و گهر زمین را نیز در دست اجرا دارد.

رئیس هیأت مدیره بانک سپه ضمن تأکید بر ضرورت سرمایه گذاری در حوزه های دارای ارزش افزوده و استراتژیک، یادآور شد: شرکت سرمایه گذاری امید با احداث مخازن نفتی استراتژیکی گناوه، امکان ذخیره سازی 10میلیون بشکه نفت خام را برای کشور مهیا کرد.

* مشارکت در اجرای طرحهای ملی

مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به سابقه موفق مشارکت این بانک در اجرای طرحهای چندسال اخیر، اعلام کرد: نخستین بانک ایرانی برای تسریع و تسهیل در اجرای طرحها وزارت نیرو و کمک به پرداخت مطالبات پیمانکاران این وزارت‌خانه 20 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر کرد.

وی افزود: بانک سپه به لحاظ فراهم کردن بسترهای لازم برای انتشار الکترونیکی اوراق، عاملیت واگذاری اوراق به پیمانکاران ذینفع و اتخاذ تمهیدات مورد نیاز برای نقل و انتقال اوراق از طریق فرابورس گام مهمی در عملیاتی شدن طرحهای دولت در حوزه آب و برق کشور برداشت.

* اختصاص 8 میلیارد دلار اعتبار به طرح ملی مهار و تنظیم آبهای مرزی

رئیس هیأت مدیره بانک سپه اظهار داشت: این بانک به عنوان بانک عامل طرح ملی و استراتژیک مهار و تنظیم آبهای مرزی کشور با طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی سامانه این طرح و تخصیص 8 میلیارد دلار اعتبار به پروژه های این طرح، نقش محوری در کنار وزارتخانه های نیرو و جهار کشاورزی ایفا می کند.

وی افزود: با اختصاص 79 هزار میلیارد ریال اعتبار به 95 پروژه در 11 استان مرزی، طرح مهار و تنظیم آبهای مرزی در حال اجراست.

* راه اندازی سامانه یکپارچه نهاده های دامی

چقازردی ضمن اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دانش بنیان در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: بانک سپه در راستای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برای مدیریت بهینه تخصیص و توزیع 6نهاده اصلی دامی کشور با اختصاص 20میلیارد ریال اعتبار سامانه یکپارچه نهاده دامی کشور را راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: اتحادیه ها و تعاونی ها دامداران کشور، کارخانه های آرد و تولید خوراک دام ذینفعان این سامانه هستند.

* سامانه مدیریت فروش آرد یارانه‌ای کشور

مدیرعامل بانک سپه گفت: بانک سپه با اختصاص 6میلیارد ریال اعتبار برای کمک به مدیریت بهینه تخصیص و توزیع آرد یارانه ای به نانوایان با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی، طرح مدیریت فروش آرد یارانه ای کشور را عملیاتی کرد.

وی شرکت بازرگانی دولتی ایران، شرکت های غله استانی و نانوایان را از ذینفعان این طرح برشمرد و یادآور شد: راه اندازی سامانه مدیریت فروش آرد یارانه‌ای کشور به افزایش بهره وری در این حوزه کمک می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.