استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از فرصت استفاده از ادبیات پیروزمندانه است، چرا باید مدام دفاع فرهنگی کرد، دیگر می‌توانیم و قدرت آن را داریم که دست به حمله فرهنگی بزنیم، چرا ما دست به دفاع از حقوق بشر نمی‌زنیم؟ ما حامی واقعی حقوق کودکان و زنان در دنیا هستیم نه آمریکا و غربیانی که مدام شعار می‌دهند.

 چرا باید مدام دفاع فرهنگی کرد؟ / باید دست به حمله فرهنگی بزنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، عصر جمعه در مراسم افتتاحیه نخستین نشست فعالان نشریات و رسانه‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با عنوان «رسانه‌های انقلابی» به سخنرانی پرداخت و گفت: هر شخصی بخواهد برای باطل کار کند، به راحتی و بدون داشتن مانع می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی افزود: کار برای باطل توفیق نمی‌خواهد و زمینه‌اش نیز بسیار است، طبیعت انسانی نیز برای فرار از مسخره و تنها شدن به همان سمت پیش می‌رود؛ اما هر شخصی که بخواهد وارد کار حق و درستی شود، مشکلات فراوانی مقابل او به وجود می‌آید و مانعش می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه در تبیین مشکلات افرادی که می‌خواهند برای خدا کار کنند، ابراز داشت: نخستین مرحله برای کار خدایی و نیک انجام دادن، پذیرش خداوند است، خداوند باید توفیق آن عمل نیک و صالح را به بنده‌اش بدهد تا بتواند به طرف آن برود و حتی به آن فکر کند.

وی در ادامه افزود: در راه کار الهی انجام دادن، مشکلات فراوانی به وجود می‌آید، با خواندن و فکر کردن به زندگی پیامبر اکرم(ص) می‌توانیم متوجه شویم که در راه خدا قدم برداشتن تا چه اندازه می‌تواند دردسر ساز و مشکل باشد.

حجت‌الاسلام پناهیان با نمونه خواندن رزمندگان هشت‌ سال جنگ تحمیلی، ابراز داشت: در جبهه‌های ما، رزمندگان از خدا خواهش می‌کردند و اشک می‌ریختند تا توفیق شهادت پیدا کنند، یعنی ابتدا خداوند به آن‌ها توفیق دهد که در راه او قدم بردارند و در این راه جان خود را نثار کنند، آیا از جنگیدن و جان دادن کاری سخت‌تر وجود دارد؟

وی با بیان این‌که امروزه در شرایطی قرار داریم که فرصت‌ها برای ما بیشتر از دشمن است، گفت: یکی از فرصت‌هایی که ما داریم، این است که از آرمان‌ها و ارزش‌ها دفاع کنیم البته با ادبیات واقع‌بینانه نه با ادبیات واقع‌گرایانه.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: عده‌ای در سخنرانی‌های خود مدام از ارزش‌ها و بایدها سخن می‌گویند، در حالی که می‌توان با نشان دادن واقعیت‌ها سخن خود را به خوبی فهماند، مانند این‌که بگوییم چقدر از کارخانه‌ها در حال حاضر از کار افتاده‌اند و شرایط جامعه چگونه است.

وی در ادامه موارد دیگری از فرصت‌ها را برشمرد و ادامه داد: دومین فرصت استفاده از ادبیات پیروزمندانه است، چرا باید مدام دفاع فرهنگی کرد، دیگر می‌توانیم و قدرت آن را داریم که دست به حمله فرهنگی بزنیم، چرا ما دست به دفاع از حقوق بشر نمی‌زنیم؟ ما حامی واقعی حقوق کودکان و زنان در دنیا هستیم نه آمریکا و غربیانی که مدام شعار می‌دهند.

لازم به ذکر است، قبل از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان، حجت‌الاسلام قریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، مهندس ضرغامی رییس سابق صدا و سیما و سردار افشار رییس قرارگاه جنگ نرم به سخنرانی پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.