معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: پول مطالبات گندم کاران با فروش اوراق سلف موازی گندم در بورس کالا تاپ ایان شهریور پرداخت می‌شود.

مطالبات ۸ هزار میلیارد تومانی گندم‌کاران تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، عبدالمهدی بخشنده در حاشیه امضای تفاهم نامه با ایکاردا در محل این وزارتخانه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که پول گندم کاران را تا چه زمانی پرداخت می‌کنید، گفت: ظرف دو سه روز آینده اوراق سلف موازی گندم جهت تسویه مطالبات گندم کاران در هیات پذیرش بورس کالا عرضه و پذیرش خواهد شد.

وی افزود: به این ترتیب با تامین مالی وزارت جهاد کشاورزی از طریق بورس کالا، مطالبات گندم کاران تسویه خواهد شد و پرداخت طلب گندم کاران تا پایان شهریور حل و فصل خواهد شد.

بخشنده گفت: هم اکنون همه جانبه در حال رایزنی با دولت هستیم که باید در اسرع وقت بدهی خود به گندم کاران را تسویه کنیم. بر این اساس سه هزار میلیارد تومان از این رقم به وسیله انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالا پرداخت خواهیم کرد.

بخشنده معاون زیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به خریداری 11.3 میلیون تن گندم در سال زارعی جاری از سوی دولت، گفت: مبلغ این میزان گندم حدود 14 هزار میلیارد تومان است که تاکنون 6 هزار میلیارد تومان آن پرداخت و مبلغ 8 هزار میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

این مقام مسئول افزود: امید می‌رود، از طریق انتشار و پذیره نویسی اوراق سلف موازی گندم در بورس کالا طی مدت معقولی این پول پرداخت شود، چرا که حق کشاورز و تولید کننده است که به پول خود در اسرع وقت دست یابد.

بخشنده با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در حال رایزنی و تعامل با بانک مرکزی ،سازمان مدیریت و وزارت اقتصاد برای تسویه کامل مطالبات گندم کاران در اسرع وقت است، افزود: در موارد دیگر محصولات کشاورزی بدهی نداریم و امیدواریم تا پایان شهریور ماه این رقم پرداخت شود. در عین حال با فروش اوراق سلف موازی، در ازای پول دریافتی، مطالبات کشاورزان را تسویه می کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.