تیم ملی پرسپولیس بهترین لقبی است که می‌توان در مقطع کنونی، بخصوص بازی مقابل قطر به تیم کی‌روش داد.

آشتی کی‌روش با تیم برانکو و پرسپولیس

به گزارش قدس آنلاین، برای پرسپولیس، ماهها یا بهتر سالها می‌شد که تیم ملی تمام شده بود. نه بازیکنی آنچنانی دعوت می‌شد و نه نفری از بین آنها در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت. آخرین‌ش رامین رضاییان بود که کج دار و مریز اعتماد کی‌روش را جلب می‌کرد و برای تیم ملی بازی.

مهدی طارمی نیز گزینه بعدی بود که برخی اوقات فیکس بود و خیلی از بازی‌ها ذخیره. تیم ملی کم کم داشت پرسپولیس را فراموش می‌کرد که جمعی از ستاره‌ها از راه رسیدند و یا دوباره پیراهن قرمز را پوشیدند. باز یک تیم ملی شد و یک پرسپولیس. همه دعوت شدند، سهمیه پرسپولیس از دو به شش رسید و این یعنی آشتی کی‌روش با تیمی که دل خوشی از سرمربی‌اش ندارد.

علیرضا بیرانوند و وحید امیری تازه واردهایی بودند که سهمیه پرسپولیس را افزایش دادند و سیدجلال حسینی نیز پس از دو سال دوری پیراهن سرخ پوشید تا یکی از ارکان خط دفاع تیم ملی متعلق به پرسپولیس باشد. رامین رضاییان و مهدی طارمی مثل قبل به اردو دعوت شدند و محمد انصاری هم پس از یک فصل درخشش نظر کی‌روش را جلب کرد تا تیم ملی رنگ و بوی پرسپولیس را به خود بگیرد. از حسین ماهینی هم فاکتور می‌گیریم که قرار بود به تیم ملی دعوت شود اما پاسپورت نداشت تا دفاع راست مورد علاقه کی‌روش، دو بازی مقابل قطر و چین را از دست بدهد.

از این شش بازیکن، چهار بازیکن در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل قطر حضور داشتند. یعنی حدود 40 درصد از ترکیب تیم ملی را بازیکنان پرسپولیس تشکیل دادند و این رکوردی قابل توجه را به نام پرسپولیس ثبت کرد. آن هم پس از سالها که از این تیم یا بازیکن به تیم ملی دعوت نمی‌شد یا در ترکیب اصلی قرار نمی‌گرفت. آخرین بار در لیگ دوازدهم، زمانی که مانوئل ژوزه سرمربیگری پرسپولیس را بر عهده داشت و محمد رویانیان مدیرعامل بود، پرسپولیس این رکورد را به نام خود ثبت کرد. از آن زمان تاکنون پرسپولیس را کم سهمیه در تیم ملی دیده بودیم تا امروز که یک چهارم از بازیکنان لیست 23 نفره شاگرد برانکو هستند و 40 درصد از ترکیب اصلی متعلق به سرخ ها.

اواسط نیمه دوم بازی ایران- قطر، وقتی وحید امیری به زمین آمد تا جانشین اشکان دژاگه شود، سهمیه پرسپولیس در ترکیب اصلی تیم ملی به عدد 5 رسید. پرسپولیس در این شرایط رکوردی دیگر را به ثبت رساند. حدود 50 درصد از ترکیب اصلی در اختیار پرسپولیس و البته بیشترین سهمیه تیم‌های لیگ برتری در تیم ملی از آن این تیم.

تیم ملی پرسپولیس بهترین لقبی است که می‌توان در مقطع کنونی، بخصوص بازی مقابل قطر به تیم کی‌روش داد. تیمی که بیشتر از سایر تیم‌ها از بازیکنان پرسپولیس در ترکیب اصلی یا لیست 23 نفره سود می‌برد و این یعنی پرسپولیس پر از ستاره است. ستاره‌هایی که فعلا و تا پایان هفته چهارم این تیم را به صدر جدول لیگ شانزدهم رسانده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.