مسئول سیاسی بسیج دانشگاه‌های تهران گفت: قرارداد با FATF باعث نیازمندی کشور در حوزه دفاعی به غرب می‌شود.

قرارداد با FATF عامل نیاز ایران‌ هسته‌ای به غرب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مجتبی ثابتی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران بزرگ با انتقاد از احتمال قرارداد بانک مرکزی با FATF، گفت: نگرانی اصلی این است که چگونه  اتفاقاتی در حوزه قراردهای نفتی، برجام و FATF به آسانی در دولت آقای روحانی در حال وقوع است.

وی با طرح این سؤال که چگونه می‌شود که با داشتن تجربه تلخ تاریخی برجام که آیندگان قضاوت خواهند کرد، کماکان بیش از اعتقاد به تاریخ و آداب دینی و قواعد بین‌المللی به گفتارهای دولتمردان آمریکا اعتقاد و اطمینان می‌شود؟، افزود:جنبش دانشجویی مشفقانه  اعلام می‌‌کند که حاضراست  میزبان جلسه رسمی رئیس‌جمهور و معاونانش و وزارت خارجه و اعضای کابینه دولت باشد تا  یک بار و در یک جمع کاملا عالمانه و در هر دانشگاهی که مجموعه دولت و دست‌اندرکاران برجام حضور دارند، در محضر اصحاب علم و دانشگاهیان کشور از دستاوردهای برجام دفاع کنند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران بزرگ، اضافه کرد: رئیس‌جمهور حقوقدان، بهتر از هر کسی می‌داند که دانستن حق ملت است، اگر رئیس‌جمهور به حق آزادی اطلاعات، شفافیت اقتصادی و امور سیاسی اعتقاد دارد و آن را حق مردم می‌داند، چگونه است که به محض هر انتقادی، واکنش صورت می‌گیرد؟

ثابتی با بیان اینکه پس از گذشت 8 ماه از اجرای برجام دولت به مسائل حاشیه‌‌ای می‌پردازد، اظهار کرد: از دولتمردان انتظار می‌رود که از تجربه برجام استفاده کنند و برجام دیگری در موضوع FATF روی ندهد؛ در این شرایط مسئله FATF پذیرفته شده نیست و موضوعاتی نظیر الگوی قراردادهای جدید نفتی نشان می‌دهد که اتاق فرمان دولت بیش از اینکه قائل به گفتمان انقلاب اسلامی باشد، از مسیرهای دیگری خط می‌گیرد که این مسیرها خطرناک است.

وی یکی از مزیتهای نسبی جمهوری اسلامی ایران را قدرت نظامی و امنیت ملی کشور دانست و تأکید کرد: قانون جدید FATF مشخصا این مزیت نسبی ما را دچار چالش می‌کند، تجربه نشان داده ما در هر حوزه‌ای که با غرب وارد مباحثه شدیم برای کشور نیازمندی داشته است،  اما غرب تنها در حوزه‌ نظامی و دفاعی محتاج ماست که FATF ما را در این حوزه به غرب نیازمند می‌کند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران بزرگ، افزود: FATF موجب می‌شود که غرب بر قدرت نظامی، امنیتی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران مسلط شود. غرب با مطرح کردن FATF  مسیری را برای بستن دست اقتدار ملی ایران انتخاب کرده و در این راستا نیز بدترین راهبرد را هم مدیران دولتی ما در این حوزه انتخاب کرده‌‌اند، اگر این قرارداد منعقد شود، امنیت ملی ما زیر سؤال می‌رود که باید مسئولان توجه بیشتری داشته باشند.

ثابتی خاطرنشان کرد: مجلس باید طبق قانون اساسی به موضوع FATF رسیدگی کرده تا از به خطر انداختن استقلال سیاسی و نظامی کشور جلوگیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.