سخنگوی امنیتی حشد الشعبی عراق تاکید کرد که کار تجهیز و آماده سازی نیرها برای عملیات آزادسازی موصل همچنان ادامه دارد و دولت تصمیم دارد تا پایان سال ۲۰۱۶ به حضور داعش در عراق پایان دهد.

 ۲۰۱۶ ، پایان کار داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "یوسف الکلابی" سخنگوی امنیتی حشد الشعبی عراق به سوالات ما در خصوص عملیات آزادسازی شهر موصل پاسخ داد و در این خصوص گفت: عملیات آزادسازی شهر موصل در حقیقت مبارزه با آخرین بازماندگان گروه تروریستی داعش در عراق است و به امید خدا آخرین عملیات خواهد بود. مراحل آماده سازی نیروها برای این عملیات که با مشارکت تمامی نیروهای نظامی و امنیتی عراق و در راس آنان حشد الشعبی برگزار خواهد شد همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به شراط خاص شهر موصل و عملیات آزادسازی آن گفت: شهر موصل به دلیل تعداد زیاد غیرنظامیان موجود در آن از وضعیت ویژه ای برخوردار است و به طور حتم با آغاز عملیات شاهد موج وسیعی از آوارگان خواهیم بود. دولت عراق و نیروهای امنیتی تمام تلاش خود را برای تامین مکانی مناسب برای خانواده های آواره به کار بسته اند.

سخنگوی امنیتی حشد الشعبی تاکید کرد: به طور قطع مهمترین مسئله در این عملیات آزاد کردن ساکنان شهر موصل و غیر نظامیان از دست داعش است و تنها آزاد کردن سرزمین مدنظر نیست زیرا سرزمین بدون مردم برای ما اهمیتی ندارد و به همین دلیل کسب آمادگی های همه جانبه برای آغاز این عملیات همچنان ادامه دارد.

او با تاکید بر نزدیکی رسیدن داعش به پایان کار خود گفت: دولت عراق تصمیم دارد تا به امید خدا پایان سال 2016 پایان داعش در سراسر عراق باشد و هیچ منطقه ای تحت اشغال داعش باقی نماند.

وی در خصوص اخبار موجود مبنی بر تصمیم دولت عراق برای وارد کردن نیروهای داوطلب مردمی به ارتش و یکپارچه کردن ارتش و نیروهای مردمی گفت: این مسئله صحت ندارد و باید گفت که حشد الشعبی یک هیئت رسمی وابسته به نخست وزیری است و در ابلاغیه 91 این مسئله ذکر شده است، در این ابلاغیه تاکید شده که حشد الشعبی یک هیئت نظامی و رزمی وابسته به دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح است که نیروهایش تجهیز شده و آموزش داده می شوند تا همچون نیروهای مبارزه با تروریسم فعالیت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.