معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تلاشمان این است که در نشست‌های آتی با حضور وزرا و معاونین وزرای دو کشور ایران و ترکمنستان، تعرفه عوارضی که ترکمنستان برای کامیونهای ایرانی وضع کرده را لغو کنیم.

با ترکمنستان مقابله‌به مثل کردیم؛ ولی کار بدی است

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایسنا، داوود کشاورزیان درباره آخرین وضعیت عوارض وضع شده از سوی ترکمنستان برای کامیونهای ایرانی گفت: ترکمنستان برای خودروهای ایرانی که به مقصد آسیای میانه از این کشور عبور می کنند به ازای هر کیلومتر یک دلار در مسیر رفت و یک دلار در مسیر برگشت عوارض وضع کرده است. ما هم بر اساس اصل رفتار متقابل، اقدام متقابل انجام دادیم ولی اعتقاد داریم که اینگونه عوارضها باعث کاهش سطح روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: دو کشوری که به لحاظ سیاسی روابط خوبی دارند و اراده دو کشور هم توسعه روابط است باید از هرگونه تصمیمی که باعث کاهش سطح مبادلات اقتصادی شود جدا پرهیز کنند. بر همین اساس تلاشمان این است که در نشستهای آتی با حضور وزرا و معاونین وزرای دو کشور، تعرفه در نظر گرفته شده را لغو کنیم.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درباره تسهیلات نوسازی ناوگان کامیونی گفت: خوشبتانه قرارداد تسهیلات نوسازی ناوگان مورد تایید وزارت نفت قرار گرفته و آن را ابلاغ کرده اند.

کشاورزیان تاکید کرد: به زودی در این زمینه با خودروسازان قرارداد منعقد می کنیم. متقابلا باید شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با خودروسازان قرارداد را امضا کند که ان‌شاءالله اعلام عمومی می‌شود تا متقاضیان برای ثبت نام اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.