قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: حلقه اتصال شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد یک کریدور جامع علمی و فناوری است.

نیازمند ایجاد یک کریدور جامع علمی و فناوری در شرکت‌های دانش بنیان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در مراسم رونمایی از 4 طرح پارک علم و فناوری خراسان (دستگاه تصفیه روغن، دستگاه ناس 4، دستگاه فورانگیر سر چاه نفت و سامانه همیاب 24)، اظهار داشت: میزان درآمد IT در کشور بالا است و بخشی از ایجاد 5 هزار شغل استان در حوزه اشتغال باید در این زمینه باشد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار فناوری‌های دیجیتال در تمامی بخش‌ها، افزود: بازارهایی که در حوزه دیجیتال فعال هستند می‌توانند همکاری بسیار خوبی با مجموعه های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به جایگاه بسیار خوب این استان در صنعت غذایی کشور، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در عرصه غذایی سبقه زیادی دارد و از جایگاه ویژه‌ای در این صنعت برخوردار است که حفظ آن در به‌روز بودن و گسترش واحدهای تحقیق و توسعه آرندی است.

رشیدیان با بیان اینکه وقتی فضای همکاری‌ها به صورت نرم و مطلوب باشد امکان بهره‌وری از برترین دستاوردها را هم میسر می‌کند، تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر اخیر خود به خراسان رضوی اعلام کرد که در تلاش هستیم تا واحدهای فناور اقدام به راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان کنند و سپس نامشان به عنوان یک شرکت دانش بنیان صنعتی مطرح شود تا بتوانند در دو عرصه ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشند.

وی با اشاره اینکه حلقه اتصال شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد یک کریدور جامع علمی و فناوری است، تأکید کرد: بزرگترین هنر این کریدور چفت‌کردن تمامی مجموعه‌های فناور در عرصه‌های مختلف است تا کالا و محصولی با کیفیت مطلوب و متناسب با نیاز بازار تولید شود و این کالا با قیمت مناسب عرضه شود تا امکان استفاده از آن برای تمامی فعالان حوزه‌های مربوطه میسر باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.