قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ و دویستمین سالگرد تأسیس نخستین چاپخانه کشور در تبریز از شرکت صنایع چاپ و بسته‌بندی هاتف در شهرک صنعتی عالی‌نسب بازدید کرد.

 فعالیت ۳۳۱ واحد چاپ در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در این بازدید که با همراهی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شد، ضمن تبریک روز ملی صنعت چاپ به همه فعالان این عرصه، بر آماده کردن فضای استان برای بزرگداشت دویستمین سال ورود صنعت چاپ به ایران و تاسیس نخستین چاپخانه کشور در تبریز تاکید کرد.

وی این رویداد بسیار مهم را نشان‌دهنده وجود زمینه‌های فرهنگی و هنری در شهر تاریخی تبریز عنوان کرد و گفت: باید به مناسبت‌های مختلف تاریخ درخشان و پرافتخار خود را یادآوری و با تکیه بر گذشته برای ساختن آینده‌ای روشن تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که صنعت چاپ یک صنعت ماشین‌محور نیست، افزود: محصولی که از صنعت چاپ بیرون می‌آید آمیزه‌ای از هنر و استعداد است که حضور افراد خوش‌فکر و هنرمند در این صنعت نیز همین را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز با وجود توسعه وسایل ارتباط جمعی که می‌توانند جایگزین کتاب و روزنامه‌ها شوند اما کتاب و مطبوعات، جایگاه خود را حفظ کرده‌اند و خاستگاه کتاب نیز چاپ‌خانه است.

جبارزاده با اشاره به فعالیت 331 واحد چاپ در استان، گفت: صنعت چاپ ما باید حرف اول را بزند و در این راستا باید تعداد واحدهای بزرگ صنعت چاپ را افزایش دهیم، البته این به معنی بی‌توجهی به واحدهای کوچک نیست.

این مسؤول افزود: امروز هر کسی که بتواند علاوه بر خود واسطه روزی‌رسانی به خانواده دیگری هم شود از نظر ما انسان مقدسی است و ما از تمام کسانی که برای دیگران شغل ایجاد می‌کنند حمایت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حل مشکلات در حوزه‌های مختلف نیازمند نگاه علمی و ارایه راهکارهاست، افزود: افزایش تولید گندم از 200 هزار تن به 800 هزار تن در سه سال گذشته نمونه‌ای از این رویکرد است.

وی از فعالان صنعت چاپ استان نیز خواست با بررسی همه‌جانبه مسایل و مشکلات این صنعت، بسته پیشنهادی خود را برای حل مشکلات ارایه کنند.

جبارزاده تأکید کرد: صنعت چاپ باید بخشی از تولید ناخالص داخلی و اشتغال استان را به خود اختصاص دهد و بتوانیم متقاضیان خدمات چاپ و بسته‌بندی را از واردات بی‌نیاز کنیم.

وی همچنین آمادگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را برای اختصاص سهمی از تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تولیدی به صنایع چاپ و بسته‌بندی اعلام کرد.

تعدادی از فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی استان نیز در حاشیه این بازدید، با بیان بخشی از توانمندی‌های استان در این حوزه، خواستار حمایت دولت از توسعه صنعت چاپ و فعالیت بخش خصوصی در این زمینه شدند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با حضور در قسمت‌های مختلف این شرکت با توانمندی‌های صنعت چاپ استان و فناوری‌های موجود در این صنعت آشنا شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.