قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید طرح ملی «یک ساعت با محیط بان» در مدارس استان ایلام اجرا می شود.

اجرای طرح ملی «یک ساعت با محیط بان» در مدارس ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مازیار سلیمان نژاد در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه هدف از اجرای طرح ملی «یک ساعت با محیط بان در مدرسه» آشنایی و شناخت دانش آموزان از وظایف محیط بانان و مناطق تحت مدیریت استان است، اظهارداشت: علاوه بر این، دانش آموزان با ضرورت جلب مشارکت آگاهانه آنها در حفاظت از محیط زیست بیشتر آشنا می شوند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری طرح «یک ساعت با محیط بان در مدرسه» باعث ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به حفظ محیط زیست می شود، افزود: در راستای اجرای این طرح، آگاه سازی دانش آموزان در حیطه حفاظت از محیط زیست در راستای ترویج و توسعه فرهنگ سازی آنها در این حوزه، حداقل بمدت یک ساعت با حضور محیط بانان در مدارس، به اهمیت  محیط زیست پرداخته می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این دیدار با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی کامل برای همکاری با محیط زیست استان برای اجرای این طرح را دارد، گفت: برای حفاظت بیشتر از محیط زیست به همکاری آحاد جامعه نیاز است و اجرای این طرح موجب فرهنگ سازی مطلوب در بین دانش آموزان بعنوان آینده سازان این مملکت خواهد شد.

علی بیرانوند با بیان اینکه اجرای طرح مذکور، باعث بالا رفتن سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به حفظ محیط زیست می شود، لذا دانش آموزان آگاهانه در حفظ محیط زیست می کوشند، اظهارداشت: در همین راستا تفاهم‌ نامه آموزش و پرورش با اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام  با هدف گسترش همکاریها در موضوعات محیط زیستی به امضا رسیده و طرح ملی « یک ساعت با محیط بان در مدرسه» در مدارس حاشیه مناطق حفاظت شده استان از ابتدای سال تحصیلی جدید اجرا می شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.