پس از صعود یک درصدی در آخرین جلسه هفته گذشته که ناشی از آمار اشتغال ضعیف‌تر از انتظار آمریکا بود، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه ثابت ماند.

ثبات قیمت طلا در آغاز هفته بازارهای جهانی/ هر اونس ۱۳۲۴ دلار

به گزارش قدس آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، پس از دو ماه رشد قدرتمند، در ماه آگوست 2016 رشد اشتغال آمریکا کندتر از حد انتظار بوده و دستمزدها نیز اندکی افزایش داشتند. 

مارک تو، رئیس مرکز تحقیقات گروه مالی وینگ‌فونگ اعلام کرد: «ناامیدی ناشی از آمار اشتغال بخش کشاورزی موجب افزایش خوش‌بینی در مورد قیمت طلا شده است. ما انتظار داریم که اونس در کوتاه مدت به سطح 1350 دلاری بازگردد.»
 
هر اونس طلا در معاملات امروز بدون تغییر چندانی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته یکهزار و 324 دلار و 80 سنت معامله شد.
 
سام لافلین معامله‌گر فلزات گرانبهای گروه MKS اعلام کرد: «طلا باید همچنان از سوی نرخ بهره حمایت شود، این در حالی است که آمار اشتغال روز جمعه شانس افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر را کاهش داده است.»
 
لافلین گفت: «تغییر قیمت‌ در صبح دوشنبه کم بوده و ما انتظار داریم در معاملات امشب در نیویورک هم وضع به همین صورت باشد. سطح حمایتی در محدوده 1315 تا 1320 دلاری تشکیل شده و صعود طلا می‌تواند آنرا به بالای سطح 1330 دلاری بکشاند.»
 
وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز گفت: در صورتی که اونس نتواند سطح مقاومتی 1330 دلاری بشکند، طلا ممکن است سطح حمایتی 1315 دلاری را مجددا لمس کند.
 
روز جمعه، جفری لکر، رئیس فدرال‌رزرو ریچموند اعلام کرد: به نظر می‌رسد اقتصاد آمریکا برای نرخ بهره بالاتر به اندازه کافی قوی شده است.
 
در بازار فلزات گرانبهای دیگر هر اونس نقره با افتی 0.4 درصدی 19 دلار و 34 سنت معامله شد. پلاتین با 0.4 درصد افزایش  1063 دلار و 10 سنت برای هر اونس داد و ستد شد و قیمت هر اونس پالادیوم با افتی 0.3 درصدی به 673 دلار و 50 سنت رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.