​قدس آنلاین/ایلام/غلامرضا محمدمرادی: فرماندار شهرستان مهران گفت: با تدبیر، توجهات و تلاش های سه ساله دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان مرزی به ثمر نشسته است.

تدبیر ۳ ساله برای ارائه خدمات ۳۰ ساله در مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مراد ناصری در مصاحبه مطبوعاتی و در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی از مرز مهران و پروژه های در دست اقدام و به سرانجام رسیده در این شهرستان، اظهار داشت: همه دولت های پس از انقلاب، خدمات شایسته ای در این منطقه به سرانجام رسانده اند اما خدماتی که دولت تدبیر و امید در این قدمگاه شهداء و زائران داشته، بیشتر قابل توجه است.

* خدمات دولت تدبیر و امید در مهران ستودنی است!

وی با بیان اینکه مدیران بایستی به جای بیان عملکردها به بیان کارهای عقب مانده و به سرانجام نرسیده بپردازند چرا که اقدامات انجام شده به وضوح نمایان ا ست و عموم مردم به خوبی قضاوت خواهند کرد، افزود: در طول سه ساله دولت تدبیر و امید و علی رغم همه محدودیت های مالی و کاهش درآمدهای نفتی، در این شهرستان مرزی در برخی پروژه ها به اندازه 30 سال کار و تلاش صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان مهران با اشاره به اینکه رسانه ها و خبرنگاران بازوان توانمند دولت و ملت اند، بیان داشت: به هر اندازه که خبرنگاران مورد توجه قرار گیرند و تقویت شوند قطعاً به همان اندازه نیز پایه های حکومت ها و دولت ها مستحکم تر خواهد شد.

مراد ناصری با بیان اینکه تنها چیزی که پایدار و ماندگار می ماند، خدمت به بشریت است، یادآور شد: رسانه ها و خبرنگاران بهترین خادمان بشریت هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مهران یکی از شهرستانهای مهم و باپتانسیل بالا است، خاطرنشان ساخت: با توجهات دولت تدبیر و امید و با نگاه بلند و تلاش های مجدانه مهندس مروارید استاندار  سختکوش ایلام، زیرساخت های بسیار مناسبی در این مرز فراهم شده که شایسته تقدیر و ستودنی است.

* منطقه آزاد مهران؛ امید استان!

فرماندار شهرستان مهران یکی از بزرگترین پتانسیل های استان که در سالهای اخیر فعال شده و هم اکنون در مرحله اجرای زیر ساخت است را ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مهران ارزیابی و تصریح کرد: وسعت این منطقه ویژه830  هکتار است که تاکنون 8 طرح اشتغالزای صنعتی، تولیدی وخدماتی درآن کلنگ زنی شده و تسهیلات و سرمایه گذاری های انجام شده در این طرح ها بالغ بر2 هزار میلیارد ریال و بیش از40 میلیون یورو و دلار می باشد.

مراد ناصری با اشاره به موضوع منطقه آزاد مهران، تأکید کرد: عزم دولت برای تکمیل و تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری مهران جدی است و با تحقق این پروژه مهم به عنوان امید بزرگ مردم استان، بدون شک ایلام از بن بست های اقتصادی خارج و متحول خواهد شد.

وی توجه به مسئله کشاورزی شهرستان به عنوان پتانسیل اساسی منطقه با بیش از50  هزار هکتار اراضی مستعد را از دیگر تلاش های خادمان ملت در این شهرستان برشمرد و گفت: پروژه عظیم نفتی آذر که طی 30 سال گذشته هم فعال بوده،خوشبختانه هم اکنون  9 دکل آن برپا است.   

* ایجاد و فعال سازی 96 گیت برای ورود و خروج  زائران در مهران!                                                                                                                         

فرماندار شهرستان مهران تکمیل بزرگترین ایستگاه رادیویی در بخش صالح آباد با اعتبار بیش از 150 میلیارد ریال و برنامه ریزی در راستای اجرای سایر پروژه های کلان و بزرگ از جمله فرودگاه، پتروشیمی، حوزه نفتی چنگوله و سد چنگوله را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید ارزیابی کرد و اظهار داشت: هم اکنون در پایانه مرزی مهران، گیت های ورود و خروج زائران و مسافران از 18 گیت به 96 گیت افزایش یافته است.

مراد ناصری با بیان اینکه هم اکنون پایانه مرزی مهران برای پذیرش زوار  بویژه در ایام اربعین آماده است، بیان داشت:  تعداد سرویس های بهداشتی در پایانه مرزی مهران از 100 چشمه به بیش از 220 چشمه رسیده است.

* هزینه 150 میلیارد ریالی در حوزه بهداشت و درمان مهران!

وی با اشاره به اینکه به منظور تسهیل در تردد زوار،  در مسیر تردد آنان دیوار حائل احداث شده است، یادآور شد: در این پایانه یک منبع 500  مترمکعبی احداث و خطوط انتقال آب شرب نیز با ظرفیت 22 لیتر در ثانیه ایجاد و به بهره برداری رسیده است.

فرماندار شهرستان مهران با بیان اینکه موضوع  ایجاد بازارچه چنگوله بعنوان یکی از برنامه های مهم دولت برای ایجاد اشتغال پایدار و مستقیم، در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: استقرار 2 پایگاه امدادی؛ تجهیز بیمارستان و فعال سازی بخش های آن شامل دیالیز،جراحی و...  و نیز توسعه خدمات درمانی- بهداشتی در سطح شهر با هزینه ای معادل150 میلیارد ریال، از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان می باشد.

* هزینه 250 میلیارد ریالی برای گازرسانی به مهران!

مراد ناصری با اشاره به اینکه تا قبل از دولت تدبیر و امید در شهرستان فقط شهر صالح آباد با 40% پیشرفت و شهر مهران با 45% پیشرفت از نعمت گاز برخوردار بودند، تصریح کرد: در مدت سه سال گذشته کل بخش صالح آباد و بیشتر روستاهای آن و شهر مهران با 98% پیشرفت فیزیکی از نعمت  گاز برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه پروژه عظیم گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی در حال اجرا است، تأکید کرد: تا پایان بهمن ماه سالجاری؛ خطوط انتقال و شبکه داخلی روستاهای هدف ایجاد می شود و علمک گذاری ها نیز به سرانجام خواهد رسید و این مناطق هم از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

فرماندار شهرستان مهران یادآور شد: برای گاز رسانی به این شهرستان بالغ بر 250 میلیارد ریال هزینه شده است.

* هزینه 1000 میلیارد ریالی در حوزه راه های مواصلاتی مهران!

فرماندار شهرستان مهران با تأکید بر اینکه موضوع اصلاح جاده های دسترسی به شهرستان بویژه بواسطه اربعین حسینی و حجم عظیم تردد، با جدیت در دستور کار دولتمردان قرار گرفته و اقدامات بزرگی در این زمینه به نتیجه رسیده است، گفت: در طی 30 سال گذشته برای بیش از 30 پروژه مهم اجراء شده و یا در حال اجراء، بالغ بر 100 میلیارد تومان هزینه شده است و یا در حال هزینه می باشد.

مراد ناصری روکش آسفالت بیش از 65 کیلومتر از راه های مواصلاتی، حذف نقاط حادثه خیز، اجرای نصب علائم و گاردریل فاز 1 و 2 جاده کنجانچم، تکمیل پل زائر، احداث پل حیانی، ایجاد کمربندی های اربعین جنوبی با هفت و نیم کیلومتر و غربی با 8 کیلومتر، اصلاح و تعریض تقاطع همسطح، تعریض ابنیه مهران- صالح آباد با بیش از 90 دهنه پل را از دیگر تلاش های دولت تدبیر و امید در این شهرستان بر شمرد و اظهار داشت: وضعیت زیرساخت ها در مهران نسبت به اربعین سال 94 بسیار مناسب و مطلوب است و همه زیر ساخت ها و شرایط برای پذیرایی از زائران فراهم می باشد.

* هزینه 275 میلیارد ریالی در حوزه آب و  عمران شهری و روستایی!

وی با بیان اینکه در این شهرستان اقدامات بزرگی در حوزه آبرسانی انجام شده است، افزود: برای اصلاح شبکه خوط انتقال، احداث شبکه فاضلاب و احداث شبکه تا پایانه مرزی، مجموعاً بیش از 75 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار شهرستان مهران با اشاره به اینکه در طی سه سال گذشته برای حوزه عمران روستایی از جمله بهسازی محیط روستایی، آسفالت و اصلاح معابر و ایجاد بوستانها، بیش از 100 میلیارد ریال هزینه شده است، بیان داشت: در حوزه شهری نیز برای احداث بوستانهای محله ای، پروژه بزرگ مسیر امامزاده سید حسن(ع)، بهسازی محیط شهری، احداث ترمینال بزرگ شهر، زیباسازی معابر و ایجادفضای سبز، تا کنون بالغ بر 100 میلیارد ریال هزینه شده است.

* ایجاد  دفتر کنسولگری در مهران  در ایام اربعین بصلاح نیست!

مراد ناصری با بیان اینکه توجهات دولت تدبیر و امید به بخش کشاورزی ستودنی است، یادآور شد: در حوزه کشاورزی بعنوان پتانسیل بزرگ این شهرستان، طرح های کلانی در حال اجرا است.

وی پروژه آبیاری تحت فشار هجداندشت، زه کشی رضا آباد، بند انحرافی کن سرخ  و ده ها طرح دیگر را بخشی از طرح های دولت در حوزه کشاورزی برشمرد و خاطرنشان ساخت:  در طول این مدت بالغ بر 600  میلیارد ریال در بخش کشاورزی این شهرستان هزینه شده است.

فرماندار شهرستان مهران با تأکید بر اینکه با تدابیر ارزشمند و تلاش های مجدانه مسؤلان ارشد کشوری و استانی زمینه ها و زیر ساخت های لازم برای استقبال و پذیرایی از زائران عتبات عالیات در این مرز تا قبل از کنگره عظیم اربعین فراهم خواهد شد، تصریح کرد: از سوی ستاد اربعین استان و شهرستان تمام برنامه ریزی های لازم برای برگزاری آبرومندانه مراسم باشکوه اربعین امسال تدوین شده است.

مراد ناصری به تدوین برنامه های مناسب برای ایجاد و ساماندهی پارکینگ ها، ایستگاه های صلواتی، تردد خودروهای درون و برون شهری و ...، اشاره و تأکید کرد:با توجه به حجم جمعیت، راه اندازی کنسولگری عراق در مهران در ایام اربعین بصلاح نیست و امیدواریم که حتی المقدور دفتر کنسولگری در مرکز استان یا دیگر شهرستان های تابعه دایر شود تا تردد در این مرز به سهولت انجام پذیرد.

* ایجاد بزرگراه در مهران؛ شاهکار دولت تدبیر و امید!

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلات فراروی زائران و خادمان ملت در این مرز در ایام اربعین، زمان بازگشت زائران از کربلای معلی است و این شهرستان با سیل عظیمی از جمعیت مواجه می شود، گفت: امیدواریم که امسال زائران با مدیریت زمان سفر و بازگشت خود و ما خادمان ملت نیز با تدابیر و برنامه ریزی مناسب، این مشکلات را به حداقل برسانیم.

فرماندار شهرستان مهران با اشاره به اینکه مهران دروازه امن و مرز نزدیک عتبات عالیات است، اظهار داشت: مهران که محل عروج شهداء و قدمگاه زائران است برای ورود دلباختگان اهل البیت عصمت و طهارت(ع) لحظه شماری می کند.

مراد ناصری با بیان اینکه با تدبیر عالمانه و با توجهات و تلاش های مجدانه دولت تدبیر و امید در طول این سه سال اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان مرزی به ثمر نشسته است، افزود: برخی طرح ها و پروژه ها همچون ایجاد بزرگراه در این شهرستان، اصلا در دولت های گذشته آغاز و فرجامی نداشته و تنها در این دولت شروع و به نتیجه رسیده است.

* سرباز ولایت ام و  تفکر اعتدالی دارم!

وی با اشاره به اینکه خودر را سرباز ولایت و خادم ملت می دانم و تفکر اعتدالی دارم و مقید به برنامه ها و شعارهای دولت تدبیر و امید هستم، تصریح کرد: طرز تفکرات و گرایشات حزبی و جناحی نباید در عزم و اراده خادمان راستین ملت برای ارائه خدمات صادقانه به مردم، خللی ایجاد نماید.

گفتنی است در پایان این مصاحبه، فرماندار با سعه صدر و صمیمیت به سؤالات مختلف و متنوع خبرنگاران پاسخ گفت و سپس خبرنگاران در معیت ایشان، از پایانه مرزی مهران و برخی طرح ها و پروژه ها بازدید کردند و از نزدیک در جریان کم وکیف امورات این شهرستان مرزی قرار گرفتند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.