قدس آنلاین: ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان وزنی صادرات در خراسان رضوی در ۵ ماهه ابتدایی امسال ۵ درصد کاهش داشته است.

زعفران مهم‌ترین کالای صادراتی خراسان‌رضوی است

مسعود عاطفی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان‌رضوی در 5 ماهه نخست امسال 825 هزار تن بوده که ارزش دلاری آن 633 میلیون دلار محاسبه شده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل از نظر وزنی 5 درصد و از نظر ارزشی 7 درصد کاهش داشته که وزن و ارزش کالاهای صادراتی استان در 5 ماهه نخست سال گذشته 866 هزار تن و 825 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک مشهد  با اشاره به میزان واردات استان در 5 ماهه نخست امسال، خاطرنشان کرد: میزان واردات از نظر وزن بالغ بر 175 هزار تن و به ارزش 145 میلیون دلار بوده که از نظر وزن و ارزش  به ترتیب 10 و 7 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل کاهش داشته است. بر اساس این ارقام تراز بازرگانی خارجی در خراسان‌رضوی در طول 5 ماهه ابتدایی امسال مثبت و معادل 488 میلیون دلار است.

وی در ارتباط با کالاهای عمده صادراتی خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: زعفران در بسته‌بندی‌های بیش از 30 گرم، کف‌پوش‌های غیرمخملی باف، رب گوجه فرنگی، کابل هم محور و سایر هادی‌ها، تخم خوراکی مربوط به انواع گونه‌های طیور، سیب تازه و زعفران در بسته‌بندی‌های بین 10 تا 30 گرم عمده محصولات صادراتی از گمرکات خراسان رضوی بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با اشاره به محصولات عمده وارداتی استان در این 5 ماهه بیان کرد: پنبه حلاجی نشده و یا شانه نزده، برنج نیمه سفید شده، کامل سفید شده و حتی صیقلی، دانه کنجد حتی خرد شده، سولفات آمونیوم، اجزا و تلمبه‌های مایعات و تیوپ وایروات لامپ کم مصرف از مهم‌ترین اقلام وارداتی در استان در 5 ماهه ابتدایی امسال بوده‌اند.

وی افزود:  افغانستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، عراق، تاجیکستان، اسپانیا، قزاقستان و چین از مهم‌ترین مقاصد تولیدات صادراتی خراسان رضوی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.