قدس آنلاین: رئیس شورای شهر مشهد گفت: توجه به حمل و نقل عمومی و قطار شهری تنها راهکار حل معضلات زیست محیطی این شهر است.

راه‌حل معضلات زیست‌محیطی مشهد توجه به حمل‌ونقل عمومی است
به گزارش قدس آنلاین،  محمدکمال سروی‌ها ظهر امروز با حضور در آئین آغاز حفاری فاز دوخط ۳ قطارشهری مشهد با بیان اینکه اگر وفاق و همدلی بین دستگاه های مدیریتی کشور و شهر وجود داشته باشد اتفاق های خوبی بروز می‌کند، اظهار کرد: دولت و استانداری در تغییر مبانی خط دو و ترک تشریفات خط سه و در اختیار قرار دادن اوراق مشارکت سهم بسزایی داشته اند.

وی ادامه داد: با گسترش شهرنشینی ترافیک و معضلاتی که به تبع آن ایجاد می‌شود، ازجمله مشکلات زیست محیطی رو به فزونی می‌رود و تنها راهکار این معضل توجه به حمل ونقل و قطار شهری است.

سرویها تصریح کرد: معضل ترافیک و محیط زیست از مشکلاتی است که آرامش مردم را به هم زده است به همین منظور در این دوره توجه ویژه‌ای به خطوط مترو شد که فعالیت ارزشمند و کاری ماندگار خواهد بود.

وی عنوان کرد: قطار شهری بدون ترافیک و بدون بازه زمانی محدود مردم را جابجا می کند و اتوبوس‌هایی که از این مسیر جدا می‌شوند در خطوط دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به تلاش استاندار و تیم قطار شهری و اتفاق های موثری که در خط سه قطار شهری رخ داد، اظهار کرد: با عزمی جدی و رفع موانع مقرر است که چهار خط مترو با یکدیگر به بهره برداری برسد.

وی افزود: خط دو امسال افتتاح خواهد شد و بیشتر از نیمی از جمعیت مشهد از قطار شهری بهره‌مند می‌شوند و اگر خط سه اضافه شود بیش از ۷۵ درصد جمعیت از حمل و نقل قطار شهری استفاده خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.