معاون آموزشی جامعه المصطفی گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی المصطفی و تجلیل از نخبگان و طلاب برتر با سخنرانی آیت الله اعرافی در قم برگزار می‌شود.

تجلیل از طلاب برتر جامعه المصطفی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محسن قنبری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حالی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم که با رخدادهای مهم جهان اسلام مواجهیم که موانعی را برای رشد گفتمان اصیل اسلامی بوجود می‌آورند.

وی گفت: امروز جامعه المصطفی العالمیه در سراسر دنیا نماینده گفتمان اصیل اسلامی است که با روایت اهل بیت(ع) تلاش می‌کند تا به آن مرجعیت دینی و علمی که در چشم انداز خود ترسیم کرده است برسد.

معاون آموزشی جامعه المصطفی، توسعه کیفی و کمی آموزش با رویکرد مرجعیت علمی را شعار امسال المصطفی عنوان کرد و افزود: هفدهم شهریورماه از ساعت ۱۱ صبح جشن آغاز سال تحصیلی این دانشگاه در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و نیز آیت الله استادی مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه و نیز تجلیل از نخبگان و طلاب برتر برگزار می‌شود.

وی با شاره به اینکه دانشگاه المصطفی نقش خود را در پاسخ به نیاز معرفتی جهان اسلام و بشر امروز به عنوان نهادی اصیل و اسلامی با سابقه طولانی و کادری مجرب انجام می‌دهد، تصریح کرد: در توسعه کمی دانشگاه چشم اندازی ۲۰ ساله را ترسیم نموده و تلاش ما این است که هیچ کشوری بدون طلبه‌ای که در المصطفی تحصیل کرده باشد نباشد.

حجت الاسلام قنبری به پژوهش محوری در جامعه المصطفی تأکید کرد و گفت: امروز بیش از ۳۰ هزار نفر از ۱۲۰ ملیت در حال تحصیل در مراکز آموزشی داخل و خارج هستند.

وجود بیش از ۳۵ هزار فارغ التحصیل در المصطفی

وی با اشاره به اینکه در بیش از ۶۰ کشور نمایندگی مستقیم داریم و بیش از ۳۵ هزار فارغ التحصیل المصطفی وجود دارد، افزود: ۳ هزار استاد هیئت علمی و حق التدریسی و ۱۹۳ گروه علمی تربیتی در ۱۶۱ مدرسه پیوسته، ۱۱۰ مدرسه همکار و ۲۵ مدرسه تابعه وجود دارد.

معاون آموزشی جامعه المصطفی عنوان کرد: در سال ۹۴ بیش از ۵ هزار نفر پذیرش داشته‌ایم و در سال ۹۵ تا کنون هزار و ۸۵۴ پذیرش داشته که این تعداد تا پایان سال به بالای ۵ هزار نفر خواهد رسید.

وی دوره‌های مجازی را از دوره‌های موفق در المصطفی دانست که بیش از ۵ هزار نفر از ۸۳ ملیت از این طریق تحصیل می‌کنند، گفت: اکنون بیش از ۳ هزار نفر نیز زبان آموز فارسی در مراکز حضوری و مجازی تحصیل دارند.

حجت الاسلام قنبری همچنین توضیح داد: در حال حاضر دوره‌های مکاتبه‌ای را برای کسانی که امکان تحصیل حضوری و یا مجازی را ندارند فراهم آورده‌ایم.

وی با بیان اینکه المصطفی همواره دایه‌دار وحدت اسلامی و پیشتاز جریان‌های بیداری اسلامی است، گفت: این دانشگاه دوره‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و در ۶ حوزه دانش اصلی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم اسلامی و انسانی، ادبیات زبان ها و فرهنگ شناسی ارائه می‌کند.

 معاون آموزشی جامعه المصطفی در پایان افزود: این دانشگاه در بعد علمی تبلیغی و ترویجی تا حدودی موفق عمل کرده است و در حوزه پژوهشی که نیاز به تولید علم دارد حرکت تازه‌ای را شروع کرده و دراین راستا ۱۵ قطب زبانی پژوهشی تعریف شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.