قدس آنلاین: مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: ۶۲ مجتمع آموزشی در آستانه سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد.

۶۲ مجتمع آموزشی در آستانه سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد

سیدهدایت‌الله هاشمی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: 62 طرح ساخت و توسعه مدارس با مشارکت خیرین در سال جاری تکمیل و بعد از تجهیز در آستانه سال تحصیلی آینده به بهره برداری می‌رسد.

هاشمی‌نسب در پاسخ به این سوال که در سطح شهر مشهد تانون چه تعداد مدرسه نیاز به بازسازی داشته‌اند؟ افزود: برابر اطلاعات موجود در شناسنامه فنی مدارس،  تعداد 3468 کلاس نیاز به بازسازی داشتند که از ابتدای شروع طرح تخریب و بازسازی در سال 85 تاکنون 1572 کلاس بازسازی شده یا در شرف بازسازی هستند؛ 1896 کلاس دیگر نیز در کل شهرستان مشهد نیاز به بازسازی دارند.

وی در زمینه تعداد مدارس حاشیه شهر که نیاز به نوسازی دارند، تصریح کرد: در حال حاضر در حاشیه شهر مشهد 12 پروژه با 146 کلاس نیاز به نوسازی دارند که برای اجرای این تعداد حدود 80 میلیارد اعتبار مورد نیاز است.

هاشمی‌نسب در پاسخ به این سوال که در سال جدید چه مقدار اعتبار برای نوسازی مدارس در حاشیه شهر مشهد اختصاص یافته‌ است؟ خاطر نشان کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد 18 پروژه با 180 کلاس و اعتباری بالغ بر 23  میلیارد تومان، در دست اجرا است که هزینه آن توسط دولت تأمین شده‌ است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی افزود: بیش از 580 میلیارد ریال اعتبار استانی از محل ماده 180 برای این منظور پیش‌بینی شده که در صورت پرداخت آن شاهد تسریع در تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: در راستای تجهیز فضای آموزشی 60 میلیارد ریال نیز برای تهیه و نصب سیستم‌های گرمایشی و 42 هزار متر مربع ایزولاسیون برای پشت بام مدارس در سال جاری اختصاص یافته است.

هاشمی‌نسب در رابطه با نقش مشارکت‌های مردمی در نوسازی مدارس یادآور شد: متأسفانه تاکنون در زمینه استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی اقدام چندان مثبتی صورت نگرفته اما خیرین مدرسه‌ساز در خراسان رضوی همواره نسبت به سایر بخش‌ها اقدامات ارزنده‌ای داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باحضور این عزیزان، جشنواره خیرین مدرسه‌ساز همه ساله  به منظور تعهد پرداخت برخی هزینه‌ها یا احداث مدرسه برگزار می‌شود؛ در آخرین جشنواره‌ای که خرداد ماه 95 برگزار شد، خیرین این استان با اعتباری بالغ بر80 میلیارد تومان متعهد شدند که در بحث مشارکت در امر مدرسه سازی در سطح استان سهیم باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.