رئیس انجمن ملی خرما با اشاره به برداشت فصل خرما و وفور این محصول در بازار گفت: خرما نه تنها افزایش قیمت نداشته، بلکه کاهش هم یافته و مصرف‌کننده باید هر کیلو خرمای مضافتی را ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان بخرد.

قیمت خرما روند کاهشی داشته است/ هر کیلو خرمای مضافتی در نهایت ۸ هزار تومان

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، سال گذشته به دلیل تغییر شرایط اقلیمی، یک سوم از تولید محصول خرما در کشور کاسته شد که این مسئله بر افزایش قیمت خرما مؤثر بود، تا جایی که امسال در ماه مبارک رمضان، مردم هر کیلو گرم خرمای مضافتی را تا 10 هزار تومان تهیه کردند.

گزارش‌های میدانی از برخی میادین میوه تره‌بار از جمله تره‌بار فروشگاه اتکا واقع در خیابان امام خمینی(ره) حاکی از آن است که اکنون هر کیلو خرمای مضافتی 12 هزار و 800 تومان به مردم فروخته می‌شود.

محسن رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرما در این زمینه گفت: اکنون در فصل برداشت خرما هستیم و وضعیت خوبی درباره برداشت این محصول داریم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به میزان برداشت باید قیمت محصول خرما نسبت به سال قبل 35 درصد کاهش داشته باشد، تصریح کرد: اکنون هر کیلو خرمای مضافتی در بنکداری 6 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که باید 20 تا 25 درصد بالای این رقم به دست مصرف‌کننده برسد.

رئیس انجمن ملی خرما تأکید کرد که ایران سالانه یک میلیون تن خرما تولید می‌کند که به دلیل آنکه خرما در سفره ایرانی جایگاه خاصی دارد، تنها 25 درصد از آن صادر می‌شود.

ایران دومین کشور پس از مصر به عنوان بزرگترین تولیدکننده خرما در دنیا محسوب می‌شود که سالانه چیزی حدود 250 هزار تن خرما از ایران به مقصد کشورهای اروپایی، روسیه، هند، آسیای شرقی و آمریکا شمالی صادر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.