نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با هشدار به خطر تحریف امام، گفت: جریان‌هایی می‌خواهند امام را تحریف کنند و این خطری است که جامعه را تهدید می‌کند و اگر امام تحریف شود تمام مبانی انقلاب زیر سوال می‌رود.

نباید بگذاریم امام در جامعه تحریف شود/ اگر امام تحریف شود تمام مبانی انقلاب زیر سوال می‌رود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمیزان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش ملی مدرسه دانشجویی روح‌الله که در تالار فردوسی جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به اینکه آغاز این دوره آموزشی ایدئولوژیک از مشهد فرصتی ارزشمند برای سپردن خود در تمام مراحل زندگی به امام رضا(ع) است، گفت: افرادی که از ابتدای زندگی، خود را به ولایت امام رضا(ع) بسپارند در تمام مراحل زندگی با اطمینان و اعتماد محکمی قدم برمی‌دارند و این فرصت سازنده پشتوانه همه عمر در زندگی شما است.
وی با بیان اینکه شناخت اندیشه امام ضرورتی انکارناپذیر برای هر روشن‌اندیش و نقش‌آفرین در نظام و جامعه ماست، افزود: شما خواهران که نقش‌آفرینان موثر در عرصه‌های مختلف هستید برای شما امام‌شناسی در پیشاپیش همه ضرورت‌ها قرار دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه شناخت امام و شخص امام نه به عنوان یک رهبر سیاسی کاریزماتیک و نه به عنوان مرجع تقلید محض ضرورت است تصریح کرد: باید ایشان را به عنوان نابغه عظیم رهبری در جریان ولایت و امامتی که مظهر حاکمیت الله است و در بیان اندیشه و تئوری راکد مانده قرن‌ها بشناسیم.
علم‌الهدی با اشاره به اینکه توده‌ای از اندیشه‌ها و رهنمودهای امام که جزء اصول قطعی در حوزه‌های عملیاتی است در وصیت‌نامه امام باقی مانده است، خاطرنشان کرد: وصیت‌نامه ایشان تصویری از شخصیت جامع امام است و امام در زمان محدود وصیت‌نامه را ننوشته‌اند بلکه در طول دوران و ساعات مختلف آن را تدوین کردند.
وی ادامه داد: وصیت‌نامه امام از لحاظ جامعیت اندیشه و راهبرد فکری ایشان به عنوان یک موجود زنده باقی مانده و راهبر ملت در قرن‌های متمادی است.
امام جمعه مشهد وصیت‌نامه امام را توده‌ای از اندیشه‌ها و راهبردهای سازنده ایشان دانست و گفت: اینکه ایشان وصیت‌نامه خود را با حدیث ثقلین شروع کرده‌اند تحلیل‌های متعددی دارد در حالی که حدیث ثقلین هم برای پیامبر به همین اندازه مهم بوده است.
علم‌‌الهدی تصریح کرد: حضرت امام(ره) حدیث ثقلین را ملاک سخن در وصیت‌نامه دینی و سیاسی خود گذاشته‌اند و اعلام کرده است این وصیت‌نامه برای انقلاب و تبیین عبرت از ارتجاع انقلاب اسلامی پیامبر برای انقلاب کنونی است.
وی با بیان اینکه نقطه ارتجاع انقلاب پیامبر نادیده گرفتن همین حدیث است، خاطرنشان کرد: انقلاب پیامبر دچار ارتجاع شد و به زمان عشیره‌ای و قبیله‌ای جاهلیت پس از پیامبر رسید و امام با آوردن این حدیث این نکته را تأکید کردند که اگر مردم از قانون اساسی فاصله بگیرند به همان سرنوشت دچار خواهند شد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدیث ثقلین از ذخائر ارزشمند پیامبر برای اسلام ناب محمدی(ص) است، تصریح کرد: فقط دو نقل ضعیف وجود دارد که پیامبر دو امانت خود را کتاب الله و سنت معرفی می‌کنند و در اکثر نقل‌های متواتر کتاب الله و عترتی را در میان مسلمانان باقی گذاشتند.
علم‌الهدی با اشاره به فاصله گرفتن مردم از عترت پیامبر، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با وصیت‌نامه خود به انقلابیون هشدار دادند که اگر مردم فقط بر قانون اساسی تاکید کنند و از رهبری فاصله بگیرند، به انحراف دچار می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: محور بقای انقلاب بستگی به این دارد که قانون اساسی از جریان رهبری تفکیک نشود و تداوم قانون اساسی با جریان ولایت ممکن است و اگر تفکیک شد بلایی به وجود خواهد آمد که در طول 14 قرن بر سر اسلام آمده است و اسلام 72 ملت به وجود آمد.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه تفاوت ما و دوره پیامبر در معجزه بودن قرآن است، گفت: قرآن معجزه الهی بود و اسلام ناب را باقی گذاشت اما قانون اساسی معجزه نیست و نمی‌تواند از انحرافات جلوگیری کند.
علم‌الهدی با بیان اینکه رهبری در جریان ولایت الله حاکم است، افزود: هر حاکمیتی غیر از حاکمیت الله طاغوت است و اصل ولایت خداست و باید مظهر خدا آن را اجرا کند اما اکنون در زمانی قرار داریم که ایشان در دسترس نیستند اما بنابر تطابق ویژگی‌ها، معاونت ارتباطات مردمی ایشان با مجتهد جامع‌الشرایط است و او را حجت‌الله معرفی کرده‌اند.
وی تاکید کرد: امامت نه انتخابی است و نه انتصابی بلکه امامت ساختنی است یعنی خداوند بنده‌ای را فقط برای امامت ساخته است و امامت ساختاری است و ولایت تداوم جریان رهبری از طریق وحی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه هر فردی که در عرصه سیاست به عنصر ولایت اعتقاد دارد، جزو خودی‌ها محسوب می‌شود، افزود: هر کسی که ولایت را قبول ندارد در ایمانش شک است و در همین راستا لیبرال‌ها و دموکرات‌ها مشرک هستند.
علم‌الهدی تصریح کرد: اصل این است که مردم بین قانون اساسی و رهبری تفکیک قائل نشوند و با این وجود همه گرایش‌ها و سلائق طبیعی است و غیر از اینها غیرخودی محسوب می‌شوند.
وی با هشدار به خطر تحریف امام، خاطرنشان کرد: جریان‌هایی می‌خواهند امام را تحریف کنند و این خطری است که جامعه را تهدید می‌کند و اگر امام تحریف شود تمام مبانی انقلاب زیر سوال می‌رود.
نماینده ولی فقیه گفت: دو جریان اقدام به تحریف امام کرده‌اند؛ جریانی که فقط می‌خواهد از امام رهبری کاریزما بسازند و بر جنبه سیاسی بودن او تاکید می‌کنند و جنبه الهی و عبودیت او را زیر سوال می‌برند.
علم‌الهدی ادامه داد: جریان متحجری هم وجود دارد که از آن جریان سکولار خطرناک‌تر و کشنده تر است و معتقد هستند که امام فقط مقلدی صرف بوده است و اکنون تمام شده است و باید به دنبال مرجع تقلید دیگری باشیم.
وی با اشاره به اینکه عنوان «امام راحل» لفظ غلط است، گفت: باید از لقب امام جریان‌ساز، انقلاب‌ساز و اینگونه عناوین استفاده کرد که این جریان خطرناک‌تر است و شخصیت رهبری را از بین می‌برد.
امام جمعه مشهد، افزود: تمام دلدادگی ما به رهبری در زنده بودن شخصیت امام در ایشان است و فکر امام در فکر رهبری متجلی شده و تمام رهنمودها و راهبردهای رهبری در این 27 سال از شخصیت امام است.
علم‌الهدی تاکید کرد: اکنون حاکمیت رهبری به وسیله امامی است که مثل امام خمینی(ره) است و امام نباید تحریف شود و چه جریانی که امام را شخصیت کاریزما می‌داند و چه جریانی که امام را مقلد صرف می‌داند امام را تحریف کرده‌اند.
وی در پایان از دانشجویان خواست که امام‌شناسی خود را با دو روش کامل کنند و تصریح کرد: باید از طریق آموزش سمعی و بصری امام را شناخت؛ از طریق سمعی باید وصیت‌نامه امام را خواند و از طریق بصری باید رهبری را دید و شناخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.