قدس آنلاین: سومین جلسه کمیته استانی ساماندهی کشتارگاههای دام استان با حضور اعضای اصلی و نمایندگان ادارات و نهادهای مرتبط درمحل استانداری خراسان رضوی تشکیل شد.

 طرح ترویجی ساماندهی کشتار دام نذری عید سعید قربان در خراسان رضوی اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با بیان اینکه این جلسه با موضوعیت طرح ترویجی اجرایی ساماندهی کشتار دام نذری در روز عید سعید قربان برگزار شده، گفت: کلیه نهادها و ادارات مرتبط موظف به همکاری و مشارکت در برگزاری هرچه بهتر این طرح هستند و در این راستا کمیته های شهرستانی نیز به ریاست فرمانداران نسبت به جلب مشارکت ادارات ذیربط و برنامه ریزی لازم تشکیل می شود.

دکترجعفرعطارباشی مقدم افزود: در این طرح از کارشناسان دامپزشکی و نیز روحانیون جهت پاسخگویی به مسائل بهداشتی و شرعی در چادرهای اطلاع رسانی هلال احمر که در مناطق پرتردد شهرها همزمان با عید قربان برپا می شود بهره گیری  می شود.

وی با بیان اینکه فرماندهی نیروی انتظامی با تشکیل اکیپ ویژه جهت نظارت بر انتظامات مراکز مجاز عرضه دام اقدام می کند؛ اظهار داشت: در طرح یادشده، تشکیل شعبه ویژه کشیک در شهرستانها جهت رسیدگی فوری به پرونده های متخلفین در زمینه عرضه، حمل، کشتار غیرمجاز و صدور احکام سریع و بازدارنده برای متخلفین نیز بر عهده تعزیرات است.

عطار باشی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی لازم درخصوص پیامهای بهداشتی و شرعی کشتار دام بخصوص در روز عیدقربان از طریق دفتر امورروستایی استانداری به دهیاران جهت انعکاس به روستائیان  صورت می پذیرد. رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی افزود: بر اساس مصوبات این جلسه، سازمان تبلیغات اسلامی از طریق وعاظ و سخنرانان، توصیه به پرهیز از نشرخرافه های دینی و تاکید بر اجرای آداب و سنن اسلامی و رعایت موازین بهداشتی و شرعی و هدایت انجام سنت حسنه قربانی در محل کشتارگاه های مجاز را برعهده دارد.

وی گفت: طبق یکی دیگر از مصوبات جلسه مذکور، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز به تبیین اهمیت و جایگاه قربانی از نظر اسلام و بیان خدمات ارائه شده درکشتارگاهها شامل حضور ناظر بهداشتی و شرعی و رعایت اصول بهداشتی درخطبه های نماز جمعه خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: طی این طرح ترویجی پیام ها و هشدارها جهت زیرنویس برنامه تلویزیونی به صدا و سیما ارائه می گردد و جهادکشاورزی استان وشهرداریها نیز نسبت به تهیه و تکثیر بروشور و بنرحاوی پیام و هشدار بهداشتی در راستای اهداف طرح اقدام می نمایند.وی همکاری رسانه های ارتباط جمعی را در جهت اطلاع رسانی هرچه بهتر به مردم در توفیق طرح یاد شده بسیار موثر دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.