تولیت آستان قدس رضوی در آیین آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروز ایران اسلامی ملجاء و پناهگاه مظلومان و ستمدیدگان جهان است.

  امروز ایران اسلامی ملجاء و پناهگاه آزادی خواهان و مظلومان جهان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در این مراسم که صبح امروز سه شنبه 16 شهریورماه در مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، ایران اسلامی را پناهگاه آزادی خواهان و مظلومان جهان دانست و خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با استکبار و دیکتاتوری در جهان است و این موقعیت بر آموزه‌های اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و مبانی انقلاب اسلامی استوار می‌باشد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به جایگاه رفیع علم و دانش افزایی اشاره و با بیان این مطلب که حقیقت علم در عبودیت و بندگی خداوند است، اظهار کرد: مباحث عقاید، اخلاق و احکام، علوم الهی هستند و دیگر دانش‌ها از قبیل زمین شناسی، زیست شناسی، طبابت و ... به شرط آنکه فرد را به توحید و عبودیت هدایت کند، علمی ارزشمند محسوب می شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این مطلب که علوم باید در سرشت و جان آموزنده رخنه کند، به طوری که تمام رفتار و شئون زندگی او را در بر گیرد، به روایت «العلم علمان؛ علمٌ مطبوع و علمٌ مسموع و لا ینفع المسموع ما لم یکن المطبوع» از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام اشاره و عنوان کرد: یادگیری فرمول‌ها بسیار ارزشمند است، اما فقیه کسی است که علم مطبوع داشته باشد و این یعنی فقه در جان و سرشت او نشسته باشد.
وی علم را بر دو نوع، علم مسموع و مطبوع دانست و توضیح داد: اگر علم در جان بنشیند و در سرشتِ انسان جای بگیرد، آنگاه علم مطبوع است، لذا فقیه کسی است که علم و دین در جان و سرشتش نشسته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: تفاوت علمای دین و روحانیون بزرگ تشیع با سایر افرادی که انسان‌ها را به خیر و صلاح دعوت می‌کنند، این است که علمای دین قیادت دارند، یعنی خود در قله معرفت و اخلاق هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تفاوت میان «سیاقت» و «قیادت» افزود: نکته اساسی در مسئله علم، علم آموزی، عالم شدن و رسیدن به قله کمالات انسانی، این است که بیان، قلم، نفوس مستعده و تمام گام‌های انسان برخوردار از «علم صائب» و «عمل صالح» شود و فقیه حقیقی کسی است که دارای علم صائب و عمل صالح است و جایگاه قیادت دارد نه سیاقت.

جلوه ارزشمند علم در جامعه المصطفی العالمیه
تولیت آستان قدس رضوی با تجلیل از اقدامات ارزشمند جامعه المصطفی العالمیه در توسعه علم و دانش اسلامی در جهان، این مرکز آموزش عالی را جلوه ارزشمندی از علوم اسلامی معرفی و تصریح کرد: جامعه المصطفی العالمیه از برکات الهی برای جامعه اسلامی است و طلاب عالم بسیاری را از سراسر جهان تربیت کرده و سبب اشاعه مکتب اهل بیت(علیهم السلام) شده است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان علم و حکمت حقیقی را تنها نزد اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دانست و با تأکید بر اینکه دانش‌آموختگان مکتب امام صادق علیه‌السلام هرکجای عالم باشند، منشاء خیر و برکات بسیاری هستند، گفت: امروز علمایی چون شیخ عیسی قاسم، شیخ زکزاکی، سید حسن نصر الله و ... به عنوان دانش آموختگان فرهیخته مکتب امام صادق علیه السلام جهان را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند و استکبار را به استیصال کشانده‌اند.

حکومت‌های جور منشا همه مفاسد در عالم هستند
عضو مجلس خبرگان رهبری حکومت‌های جور را منشا همه مفاسد عالم خواند و ابراز کرد: حکومت پهلوی انکر منکرات بود و این مسئله را امام و رهبری و بزرگان انقلاب خوب شناختند و علیه آن قیام کردند و تنها حکومت اسلامی را در جهان برپا داشتند و امروز وظیفه همگان صیانت و دفاع از اعرف معروفات که اصل نظام اسلامی است، می‌باشد.
وی ادامه داد: امروز در سایه حکومت جور آل سعود و آل خلیفه فجایع بزرگی در جهان علیه بشریت به وقوع می‌پیوندد و حکام جور غربی نیز بزرگترین ظلم را به مردم خود روا می‌دارند که همانا سد عن سبیل الله است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رسالت علما و مبلغان دینی را در معرفی و تبیین احکام اسلام و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، بسیار خطیر ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به افتضاحاتی که جریانات سلفی و داعش در جهان به بار آوردند، امروز توجه دنیا به اسلام ناب محمدی و عقلانی تشیع، بسیار افزایش یافته و بسیاری دریافتند آن راهی که نجات بخش بشریت بوده، اسلام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.