روزنامه هندی در گزارشی نوشت که سه مرد در هند باوجود اهداف جداگانه اما با نخست وزیر این کشور مخالف هستند تا جایی که «نارندرا مودی» بیشتر از احزاب اپوزیسیون از این افراد ناراحت است.

مخالفان اصلی نخست وزیر؛ ۳ مرد و یک هدف

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «جیگنیش میوانی»، «کاناهیا کومار» و «هاردیک پاتیل» سه فردی هستند که باوجود اهداف جداگانه اما با نارندرا مودی نخست وزیر این کشور مخالفند.

بر اساس این گزارش، مودی از این سه نفر بسیار بیشتر از احزاب اپوزیسیون دولت هند ناراحت است.

دولت مودی به نیمه رسیده است اما این سه فرد مخالفان اصلی نخست وزیر محسوب می‌شوند که البته وابسته به هیچ حزب سیاسی نیستند.

در حال حاضر در ایالت «گجرات» یک جنبش حقوق مردم تحت عنوان «دالیت» ادامه دارد که «جیگنیش میوانی» 35 ساله آن را به عهده دارد.

وی تصمیم گرفته است مردم دالیت ایالت گجرات را به حرکت آورد، توجه مردم را جلب نماید و دولت را وادار به انجام کار درخواستی کند.

این توفیق کمی نیست که نخست وزیر هند در خصوص تحولات ایالت گجرات دو بار اظهار نظر کرد و در پاسخ به اعتراض مردم دالیت سروزیر این ایالت را نیز برکنار کرد.

پیش از این نیز دولت ایالت گجرات وادار شده بود به اعتراض شدید مردم «پاتیدار» که بعنوان «پاتیل» معروفند را نیز پاسخ دهد.

از سوی دیگر در سال جاری «کاناهیا کومار» که رهبر دانشجویان دانشگاه جواهر لعل نهرو است؛ بعنوان موثرترین مخالف دولت مرکزی هند مطرح شده است.

دستگیری این فرد حتی احزاب اپوزیسیون را نیز متحد کرد.

«آمریتا باسو» کارشناس مسائل سیاسی نیز اظهارداشت که این سه نفر دولت را به فکر واداشته است.

باسو در ماههای اخیر تحولات در گجرات، «اتار پرادش» و «بیهار» را مطالعه کرده است.

این مطالعات نشان می‌دهند که ملی‌گرایی هندو که توسط «بی.جی.پی»  مطرح می‌شود از سوی جنبش‌ها و احزاب نژادهای پائین با چالش روبرو شده است.

وی گفته که میوانی و پاتیل از طریق بسیج نمودن نژادهای به اصطلاح پائین علیه هندوتوا چالش مهمی را برای مودی و بی.جی.پی مطرح خواهند کرد.

پیش از این نیز رهبران سیک در آمریکا اعلام کردند که از خواسته خود مبنی بر برپایی کشوری مستقل از هند با عنوان «خالصتان» هرگز عقب نشینی نمی‌کنند و در دوران دیدار نخست‌وزیر این کشور از آمریکا باردیگر تظاهرات گسترده‌ای برگزار خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.