مرکز دانشجویی حقوق بشر در بیانیه‌ای از مردم ایران و فعالان رسانه‌ای دعوت کرد که برای محکومیت فاجعه منا به کمپین #شجره_الملعونه بپیوندند.

کمپین« #شجره_الملعونه» برای محکومیت فاجعه منا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران در بیانیه‌ای  به مناسبت سالروز فاجعه منا در قالب کمپین ملی" #به_کدامین_گناه " تاکید کرد که جنایت منا فراموش شدنی نیست و ملت ایران در کنار خانواده‌های شهدای مکه و منا تا روشن شدن موضوع، تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی و تشکیل کمیته مسئولیت برگزاری حج، متشکل از کشورهای اسلامی، از پیگیری باز نمی‌ایستد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

موسم حج برای مسلمانان، موسم افتخار و شُکوه در چشم خلایق، و موسم نورانیّت دل و خشوع و ابتهال در برابر خالق است. حج، فریضه‌ای قدسی و دنیوی و خدایی و مردمی است. از سویی فرمانِ «فَاذکُرُوا اللّهَ کَذِکرِکُم ءابآءَکُم اَو اَشَدَّ ذِکرًا» و «وَ اذکُرُوا اللّهَ فی اَیّامٍ مَعدوداتٍ» و از سویی خطابِ «اَلَّذی جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَوآءَنِ العاکِفُ فیهِ وَالباد» ابعاد بی‌انتها و متفاوت آن را روشن میسازد.
پیام رهبر انقلاب به مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن موسم حج-آخر ذی‌القعده 1437

جنایت هولناک و غم‌انگیز مسجدالحرام و منا که ناشی از بی‌کفایتی آل سعود در مدیریت و برگزاری آئین حج ابراهیمی و با همدستی رژیمهای دیکتاتوری، در یوم‌الله «عیداضحی» رقم خورد؛ مصیبتی بزرگ و فراموش نشدنی دیگری در حافظه تاریخی امت اسلامی ثبت کرد. جنایات آل سعود در حافظه تارخی امت اسلامی ثبت شده است

این جنایت ددمنشانه در کنار حوادث و رخدادهای مشابه در سالهای گذشته، تجاوز وحشیانه به کشورهای اسلامی، سرکوب مسلمانان بحرینی توسط دست‌نشاندگان و ایجاد جنگ نیابتی در سوریه و عراق نشان می‌دهد که رژیم آل سعود از صلاحیتهای مدیریتی و قابلیتهای لازم در ایجاد امنیت و رفاه برای حجاج بیت‌الله‌الحرام برخوردار نبوده و کشورهای اسلامی بایستی تکلیف خود در قبال این چالش بزرگ روشن سازند.

کمپین ملی" #به_کدامین_گناه " به جهانیان اعلام  می‌نماید که جنایت منا فراموش شدنی نیست و ملت ایران در کنار خانواده‌های شهدای مکه و منا تا روشن شدن موضوع، تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی و تشکیل کمیته مسئولیت برگزاری حج، متشکل از کشورهای اسلامی، از پیگیری باز نمی‌ایستد.

کمپین ملی #به_کدامین_گناه به عنوان یک کمپین مستقل مردم‌نهاد، در عمل به ماده چهارم اساسنامه این کمپین مصوب معاونت رسانه و فضای مجازی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) اعلام می‌دارد زین پس به صورت بین‌المللی در سایر شبکه‌های مجازی با زبانهای عربی و انگلیسی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌نماید.

امسال اگرچه حاجیان حق‌طلب و مشتاق ایران اسلامی در کنگره عظیم حج حضور ندارند، اما بار دیگر با دستهای گره کرده و اتحاد به جهانیان نشان خواهند داد که صدای حق‌طلبی خاموش نخواهد شد و اگر چه جسما در مراسم برائت از مشرکین حضور نداریم اما همانند گذشته در کنار سایر مسلمانان حق‌طلب جهان خواهیم ایستاد.

این کمپین از تمام فعالان رسانه‌ای، فضای مجازی و ملت شریف ایران دعوت می‌نماید تا با شرکت در اجتماع مجازی برائت از مشرکین در روز پنجشنبه مورخ 18 شهریور رأس ساعت 20 با شعار #شجره_الملعونه #به_کدامین_گناه در تمام شبکه‌های مجازی شرکت نمایند تا بتوانیم در غالب یک حرکت بزرگ مردمی در فضای مجازی صدای خود را به گوش مستکبرین عالم علی‌الخصوص رژیم کودک‌کش و قاتل صهیوسعودی برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.