رضا خوش نویس: داستان ممنوع الخروجی و محکومیت عابدزاده موضوعی نیست که به امروز و دیروز مربوط باشد؛ این موضوع برمی گردد به سال 1372 و زمانی که عابدزاده بعد از بازی با تیم تایلند زانوی خود را به تیغ جراحی سپرد.

دکتر مددی: عابدزاده نباید به میدان باز می گشت

 

ماجرا از این قرار است که پس از مصدومیت شدید عابدزاده، وی را در بیمارستان رسول اکرم(ص) بستری می کنند تا دکتر رازی زانوی وی را جراحی کند. وضعیت وخیم زانوی او باعث شد تا دکتر رازی عمل را بسیار دشوار عنوان کند و عابدزاده به بیمارستان مهر که با فدراسیون پزشکی آن زمان همکاری داشت منتقل شود.
دکتر رازی اقدامات اولیه را انجام می دهد تا اینکه یکی از مسوولان باشگاه وقت عابدزاده از دکتر رازی می خواهد تا او را به بیمارستان دیگری انتقال دهند، چرا که پزشک این باشگاه فرد دیگری بود. پس از انتقال، عابدزاده تحت عمل جراحی قرار می گیرد و دکتر مددی این عمل را روی زانوی او انجام می دهد. پس از این جراحی عابدزاده به میادین مسابقه باز می گردد و به بازی می پردازد. ادامه ماجرا و اینکه چطور پای عابدزاده به چنین وضعیتی دچار شد را از زبان پزشک او دکتر فیروز مددی بخوانید. پیش از آن این نکته را باید متذکر شد که عابدزاده پس از این درمان باید به طور کامل از میادین فوتبال کنار می رفت.
*چرا از عابدزاده شکایت کردید؟
از زمانی که عمل جراحی را روی پای او انجام دادم، مدام در رسانه ها به من توهین کرد و از اینکه این عمل باعث کوتاه شدن پای وی شده صحبت کرد. با این اقدامات آبروی کاری من را زیر سوال برد و من مجبور شدم به روشی او را از این کار باز دارم.
*ادعای عابدزاده را تصدیق می کنید؟
من بیماران دیگری که شرایط عابدزاده را داشته اند جراحی کرده ام و آنها پس از درمان نیز تحت مراقبت بوده اند و هیچ گاه نیز به زمین بازی برنگشته اند. عابدزاده به گونه ای مصدوم شد که شریان اصلی او دچار آسیب شد و حتی امکان قطع کردن پایش هم وجود داشت. اما عابدزاده 4 ماه بعد از عمل جراحی به میادین برگشت؛ در حالی که نباید دیگر به بازی می پرداخت.
*این موضوع را به خود عابدزاده گفته بودید؟
عابدزاده از این ماجرا خبر داشت، اما اطرافیان او باعث شدند تا به میادین برگردد. الان متوجه می شوم که چرا دکتر رازی او را جراحی نکرد، چرا که می دانست پایش چه وضعیت وخیمی دارد. مگر بازیکنان بزرگ دیگر نبوده اند که پس از مصدومیت از فوتبال خداحافظی کردند؟ عابدزاده نیز باید بعد از این مصدومیت از فوتبال کنار می رفت، اما خود و اطرافیانش اصرار داشتند که به میادین بازگردد.
*چطور توانست به بازی ادامه دهد؟
عابدزاده یک فرد استثنایی است. هر فرد دیگری جای او بود باید خانه نشین می شد، اما عابدزاده واقعا فردی منحصر به فرد است. به عنوان یک دکتر دلم برای او می سوخت که باید زمین بازی را فراموش کند، اما وقتی به فوتبال بازگشت، بسیار متعجب شدم.
*چطور متوجه شد که پای او کوتاه و بلند شده است؟
به گفته خودش پزشکان آلمانی این نکته را به او گفته اند.
*شما چه عکس العملی نشان دادید؟
آن زمان و بارها پس از آن گفتم که اگر پزشکان آلمانی این نکته را گفته اند، چطور گزارش عمل جراحی را از من نخواسته اند تا به دقت درباره آن اظهارنظر کنند؟ از او خواستم مستندات را به طور کامل به من ارایه کند تا از طریق وزارت بهداشت آلمان پیگیر موضوع شوم. اما این کار را نکرد و دایما در رسانه ها درباره من بد می گفت.
*چرا پس از این همه سال او را محکوم کردند؟
پس از شکایت هایی که از او داشتم، پلیس اعلام کرده بود که نمی تواند او را در محل کسبی که حتی عکس او در آنجا نصب شده پیدا کند. دو سال قبل محکوم به ضربه شلاق شد که من به خاطر صلاح فوتبال این موضوع را اعلام نکردم و حکم را در گوشه ای نگه داشتم تا اینکه پیش از عید نوروز وکیل من اقداماتی را انجام داد. گویا پس از مدتی که فرد محکوم به احضاریه ها پاسخ ندهد، باید فرد شاکی اقداماتی انجام دهد، اما من از این موضوع خبر نداشتم و حتی در برنامه نود اعلام کردم وکیل من در ایران نیست. اما گویا پس از آن وکیل من اقداماتی را انجام داده و این اقدامات منجر به ممنوع الخروع شدن عابدزاده شده است.
*حالا قصد دارید چه کاری انجام دهید؟
در این سال ها که او با آبروی کاری من بازی کرده هیچ گاه فردی برای حل مساله با او صحبت نکرده که غائله ختم شود. به نظر من اطرافیانش هیچ گاه با او صحبت نکرده اند تا این موضوع پایان یابد. عابدزاده یکبار اعلام کرد که بیمار من بوده و نباید با او چنین می کردم. اما من او را به طور رایگان جراحی کردم و انتظار نداشتم این لطف من را فراموش کند. در ضمن اگر در این مدت یک بار او را آگاه کرده بودند که مقصر اصلی کیست شاید این اتفاقات رخ نمی داد.
*به نظر شما فرد مقصر کیست؟
قبلا هم گفتم عابدزاده پس از آن مصدومیت می بایست فوتبال را کنار می گذاشت اما به توصیه اطرافیانش فوتبال را ادامه داد تا مشکل زانویش به این حادی برسد. این موضوع می تواند با یک شاخه گل و عذرخواهی او در رسانه ها حل شود. به نظر من می بایست افرادی میانجی گری کنند تا این مساله خاتمه یابد؛ چرا که آبروی کاری من هم در میان است و هرکجا که می روم از من می پرسند چرا عابدزاده اینطور شده و من باید مدت ها توضیح بدهم. تمامی مستندات گواه این موضوع است که عابدزاده نباید دیگر به فوتبال ادامه می داد و ادامه دادن او باعث شد تا وضعیت پایش به این صورت وخیم شود.
*چرا شما این جراحی را انجام دادید؟
عابدزاده بازیکن ملی کشورمان است و می بایست او را مداوا می کردم اما به هرحال باید می دانست که پس از این عمل جراحی نباید به شدت روی پای خود فشار وارد کند. هرچند او پس از آن به میادین رفت و افتخاراتی را برای ایران کسب کرد اما قطعا این افتخارات باعث شد تا وضعیت پای وی وخیم تر شود. امروز هم من به عنوان پزشک معالج او مقصر نیستم؛ چرا که به او گفته شده بود که نباید دیگر فوتبال بازی می کرد. با این حال تنها خواسته ام این است که او دیگر در این باره در رسانه ها صحبتی نکند و بدون آنکه اشراف کاملی به موضوع داشته باشد من را زیر سوال نبرد. من نمی دانم پزشکان آلمانی چه گفته اند و شاید اطرافیان او به گونه دیگری این مساله را بازگو کرده اند که وی این گونه درباره مساله پای خود موضع گیری دارد اما عابدزاده به عنوان یک قهرمان باید بداند یک پزشک تنها به مداوای بیمار خود فکر می کند و نه موضوع دیگری! به همین خاطر مقصر اعلام کردن من را پس از این همه سال تمام کند و با آبروی حرفه ای من بیش ازاین بازی نکند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    6 1
    دکتر مددي جراح خود منم بوده و کارش حرف نداره. من پام جوري شکسته بود که وقتي توي بيمارستان طالقاني بودم قبل از اينکه از پام عکس بگيرن هيچ کس نفهميده بود که پاي من از دو جا شکسته و سر استخوان توي گوشت فرو رفته اما دکتر مددي با يک نگاه فهميد و گفت که بايد توي بيمارستان تهران کيلينيک عمل بشه الان هم پام هيچ مشکلي نداره و حتي اسکيت هم مي رم کارش هم عاليه
  • اکرم IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    6 1
    به جرات ميتوان گفت دکترمددي يکي از بهترين جراحان ارتوپدي است عابدزاده هم اگربه توصيه هاي دکترگوش ميکرد کارش به اينجا نميرسيد حالا هم بايه عذرخواهي ازدکترميتونه به اين حرف وحديثاپايان بده
  • مهران IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    2 1
    دکتر مددي فوقالعاده است .بي نظيره. او پاي برادر من که خودشون هم پزشک هستند رو به طرز اعجاب آوري جراحي کرد پايي که پرفسور ...هم ميگفتند که بجز قطع شدن چاره ديگه اي نداره
  • مريم عابديني IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 1
    دکتر فيروز مددي بهترين وعالي ترين دکتر درايران هست خيلي از اقادکترراضي هستم چون پاهاي من را خيلي خوب عمل کرده است عمل هاي من عمل انحراف پاها وکوتاهي قدداشتم به نحوه خوبي انجام داده است ازاينجا هم ازااقا دکترتشکر ميکنم يه عمربا عزت ازخداوند براي ايشان ميخواهم
  • حامد IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 5
    ببینید قطعا تفاوت پزشک المانی با ایرانی مثل ماشین بی ام و پرایده.وقتی اونا گفتن بد عمل شده حتما بد عمل شده. به نظرم مددی باید از عابد زاده عذرخواهی می کرد و میگفت من تمام تلاش خودم انجام داده ام نه اینکه روی اشتباهش پافشاری کنه.
  • حامد کاشانی IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    3 2
    دکترفیروزمددی بهترین دکتردردنیاست. من براثریک تصادف خیلی شدیدپاهایم به طرزشدیدشکست ویک دکترچندین عمل روپاهامانجام دادوبعدمن بهبودپیدانکردم. ودکترمددی تابحال دوعمل روی پاهام انجام داده که خیلی راضی هستم. ومن مطب دکترزیادرفتم وآدمهای معروف زیاددیدم تومطبش. تابه حال هیچ مریضی روندیدم ناراضی باشه. خداخیرش بده اولین دکتری هست که به خاطرپول کارنمیکنه.
  • فیروزفتوحی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    2 1
    سلام دکترمددی بهترین ارتوپددنیاست، من هشت سال بودتصادف کرده بودم ویکی ازپاهام هشت سانت کوتاه بود.خداخیرش بدهدباچند عمل کوتاهی پای من رابر طرف کرد.دکترها گفته بودنداگرهمین طوربماندمشکل ستون فقرات پیدا میکنم.من سلامتی ام رااول ازخداوبعدازدکتر مددی میدانم
  • حامدکاشانی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    3 2
    سلام.من درسال ۸۳براثریک تصادف خیلی شدیدهردوتاپاهایم ازیازده جاشکست وحتیء کتف چپ ولگنم واستخوان کف دوتاپایم خیلی بد خردشد.که به بیمارستان عیوض زاده منتقل شدم .ودکتر سیدنجات حسینی میخواست پایم راقطع کند.ولی خانوادهام ی دکتر به نام جهانگیردولتشاهی را دربیمارستان باهرپیداکردن که قرار شد یپول زیادی دریافت کند ولی پام راقطع نکند وعملش کند.که خداخیرش بده قطع نکرد ولی دوتاازعمل هایی که انجام داد موفق نبود.وبعداز چندوقت دکترفیروزمددی یکی ازپاهایم که دیگرامیدی بهش نداشتم را عمل کرد.وواقعأ دکتررودستش ندیدم پای من انقد بد شکسته بود که بیشتراز ۱۰ تاعمل دکتر ها انجام دادن ولی جوش نخرده بودو۶سانت کوتاهی داشت ولی دکترمددی عملم کرد هم پام جوش خورده هم کوتاهیش برطرف شده.خداخیرش بده بادوتاعصأ به زور راه میرفتم .ولی الان بدون عصأ راه میروم وتمام مشکلات پاعم طی دوتاعمل برطرف شد .
  • محمد IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 1
    سلام.آقای عزیزی که میگی فرق دکترآلمانی مثل پرایدبا بی ام وه میمونه .چنین نیست واثلأ این دوتاموضوع ربطی به هم نداره..پس اگرچنین هم باشه وقتی شما پراید میخری سازنده مگه میاد ازشما معذرت خواهی میکنه میگه ببخشید این ماشین مثل بی ام وه نیست.نخیر..عابدزاده نباید وقتی پایش این چنین آسیب دیده بود مثل ی پای سالم دوباره وقتی درمانش تموم نشدهازپاش کارمیکشید چه برسه که دوباره به فوتبال برگرده.اگر دکترمددی کارش بد بود عابدزاده نمی توانست دوباره مثل ی پای سالم از پاش کاربکشه چه برسه که فوتبال بازی کنه..پس نتیجه میگیریم که دکترش کارش را بامهارت کامل انجام داده..هرکی جای عابدزاده بود باید دست دکتر هم میبوسید چون دکتر هیچ پولی هم بابت اوعمل ازش دریافت نکرده .عابدزاده خیلی بی رحم بوده که تازه عوض تشکر در رسانه ها درباره دکتر مددی بد گفته..به نظر من عابدزاده باید از دکترش بابت این رفتار زشتش معذرت خواهی کنه
  • زهرا IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    3 0
    سلام. دکتر مددی دیگر در بین ما نیست... متاسفم که همچین گوهری رو از دست دادیم روحشون قرین رحمت حق...
  • علیرضا بابائی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    1 0
    با سلام واقعا دکتر تک و بی نظیر با اخلاق بود خدا روحش را شاد و قرین رحمت کند
  • حسین براتی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    1 0
    دکتری مهربان و دلسوز همچون پدر بود برای ما .ای کاش این گوهران به این زودی از بین ما نمیرفتند و سالیان سال زنده بودند چون هدفشون خدمت بود ای کاش کمی هم فکر خودشون بودند واقعا دلسوز بودند«دکتر مددی »من سلامتی دخترم فاطمه براتی را مدیون این بزرگ مرد میدانم .روحشون قرین رحمت و برای خانواده محترمش صبر وآرامش آرزومندم
  • مهدی IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    1 0
    بایدگفت دکترمددی عزیزترین وبااخلاقترین ومنصفترین باایمانترین دکتر است یا بود بسی جای تاسف است که دیگر بین مانیست وبه دیارحق شتافتندانشاءالله روحش باپیامبراعظم ومولاعلی محشور شود
  • رفیعی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    1 0
    من متاسفم تازه فهمیدم که دکترمددی فوت کرده چینین فردی ازدست دادنش غم بزرگی بردل همه کسانی که اورامی شناختن گذاشته فکرنکنم کسی باشه جای ایشونه پرکنه دکترمددی پسرم رامعالجه کرده می خواستم برای معاینه بازببرمش پیشش امافوت آن بزرگوارنمی دانم پسرم پیش چ دکتری غیرازایشان ببرم خدارحمتت کند بااخلاق ترین دکتری که دیده بودم