قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعلام آمادگی برای تحویل زمین اقساطی به انبوه‌سازان، گفت: در شهرهای قاین، فردوس و بیرجند پروژه مشارکتی اجرا می شود که آماده همکاری با متقاضیان هستیم.

پروژه مشارکتی ساخت مسکن در شهرهای قاین، فردوس و بیرجند   اجرا می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، مهدی جعفری در همایش فعالان بخش مسکن استان خراسان جنوبی اظهار داشت: افزایش سقف تسهیلات، کاهش نرخ تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت آن از جمله عوامل مؤثر بر رونق ساخت‌وساز در بخش مسکن است.

وی به افزایش سقف تسهیلات مسکن و کاهش نرخ سود آن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات مسکن در محدوده بافت فرسوده به 8 درصد و در سایر محدوده‌ها به 9.5 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تأکید بر کاهش نرخ سود بانکی در جهت رونق‌ بخشیدن مسکن گفت: در حال حاضر سود بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن بالا بوده و کسی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در کار تولید مسکن ندارد.

وی با انتقاد از یکنواختی نرخ تسهیلات در سطح کشور، بیان کرد: در استان‌های اصفهان و تهران با وجود اینکه ارزش ملک چندین برابر خراسان جنوبی است، اما سود سازنده در این استان پایین است و اگر دولت می‌خواهد سود تسهیلات را کاهش دهد باید سریع‌تر انجام شود چرا که به نفع کشور است.

جعفری همچنین کاهش هزینه بیمه و مالیات، تسریع در روند صدور پروانه، اعمال تخفیف و تقسیط هزینه‌های صدور پروانه را از دیگر راهکارهای موردنیاز برای رونق‌بخش مسکن عنوان کرد و با اعلام آمادگی برای تحویل زمین اقساطی به انبوه‌سازان، گفت: در شهرهای قاین، فردوس و بیرجند پروژه مشارکتی  اجرا می شود که آماده همکاری با متقاضیان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه جایگاه ساخت‌ و ساز در جامعه بسیار مهم است یادآور شد: در حال حاضر بیش از 120 شغل در ساخت‌ وساز مسکن دخالت دارند و همچنین حدود 40 درصد مصرف انرژی در بخش ساختمان مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: رکود مسکن در سال‌های گذشته اشتغال را با چالش مواجه کرده است و کارخانه‌های مرتبط با مصالح ساختمانی را به مرز تعطیلی کشانده است از این رو در صورت فعال بودن ساخت‌و ساز، بخش اقتصادی جامعه فعال می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.