عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی باید بعد نظارت خود بر روند اجرای برجام را افزایش دهد.

باید بعد نظارتی مجلس نسبت به اجرای برجام افزایش یابد/ هیچ ضمانت اجرایی پیرامون راستی‌آزمایی غربی‌ها در برجام وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره میزان نظارت مجلس بر روند اجرایی شدن توافق برجام اظهار کرد: شکل‌گیری هیئت نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی نافی اختیار مجلس بر روند اجرای برجام نیست.
وی افزود: تا به امروز شاهد بوده‌ایم که مجلس چند قانون مهم را در موضوع هسته‌ای و مذاکرات تصویب کرده است که این موضوع نشان از اهمیت بحث هسته‌ای برای نمایندگان مردم دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون الزام دولت به تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای و قانون الزام دولت به پایان دادن به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در صورت ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت در مجلس هفتم تصریح کرد: در مجلس نهم نیز ما شاهد بودیم که نمایندگان قانون الزام دولت به متوازن‌سازی داده‌ها و دستاوردهای هسته‌ای بر جام را تصویب کردند از این رو بنده معتقدم مجلس ایران زودتر از آمریکا و کشورهای غربی در موضوع هسته‌ای وارد عمل شد و سعی کرد مسیر مذاکرات را ریل‌گذاری کند.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس با بیان اینکه از نظر مجلس شکل‌گیری هیئت نظارت بر برجام مانع کار نمایندگان در موضوع هسته‌ای و نظارت بر برجام نخواهد بود، گفت: طبق قانون وزارت امورخارجه موظف است هر سه ماه یکبار گزارش اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهد و کمیسیون نیز پس از بررسی آن را در صحن قرائت کند.
فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: بنده معتقدم مجلس دهم باید به صورت جدی در موضوع برجام عمل کند زیرا در شرایط فعلی پاشنه آشیل برجام به ضرر ایران شکل گرفته است.
وی افزود: تا جایی که مشخص شده است ایران تا به امروز به تعهدات خود در برجام عمل کرده است اما در خصوص راستی آزمایی طرف مقابل هیچ ضمانت اجرایی در برجام وجود ندارد که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در بعد نظارت بر برجام و میزان تحریم‌زدایی از ایران گزارشات لازم را به مردم ارائه دهد زیرا هنوز آثار ملموسی از برجام در وضعیت زندگی مردم دیده نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.