در حالی صادرات دام زنده ایران متوقف شده که تنها در بخش صادرات گوسفند و محصولات مرتبط مانند پوست گوسفند، در چهار ماهه نخست امسال ایران حدود 25 میلیون دلار در ماه از این طریق ارزآوری داشته است.

صادرات دام زنده متوقف شد/سدی برای ارزآوری 25 میلیون دلاری در ماه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  اقتصادنیوز، در حالی صادرات دام زنده ایران متوقف شده که تنها در بخش صادرات گوسفند و محصولات مرتبط مانند پوست گوسفند، در چهار ماهه نخست امسال ایران حدود 25 میلیون دلار در ماه از این طریق ارزآوری داشته است.
در این مورد اعلام شده بود: در حالی که چند روز بیشتر تا عید قربان باقی‌ نمانده، رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده از توقف صادرات دام تا دهم مهرماه امسال خبر داد و گفت: طی سال جاری ۵۸۰ هزار راس گوسفند صادر شده است.
منصور پوریان در این مورد به ایسنا گفت: امسال حدود ۵۸۰ هزار راس دام زنده (گوسفند) به عمان صادر شده است و البته از این کشور به قطر، کویت و دیگر کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس صادر می‌شود. چرا که پس از اختلاف ایران با عربستان، دام زنده ایرانی تنها به عمان صادر می‌شود و از آن‌جا به نام این کشور مجددا به کشورهای دیگر صادر خواهد شد. هزینه تمام شده برای هر کیلوگرم گوسفند زنده صادراتی ۲۳ هزار تومان بوده و هر کیلوگرم از آن حدود ۳۳ هزار تومان صادر می‌شود و بسته به نوع نژاد و کیفیت آن از ۶۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان قیمت هر راس گوسفند صادراتی متفاوت است.
رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده با بیان اینکه هر راس گوسفند صادراتی بین ۴۵ تا ۵۵ کیلوگرم است، گفت: صادرات گوساله به عراق انجام می‌شد، اما امسال به دلیل بالاتر بودن قیمت گوساله ایرانی نسبت به برزیلی صادرات این محصول نیز به عراق متوقف و تنها در سال جاری ۱۰۰ راس گوساله به این کشور صادر شد.
در همین حال آمارهای گمرک ایران نیز نشان می‌دهد که در چهار ماهه نخست امسال تنها در بخش صادرات گوسفند و محصولات مرتبط مانند پوست گوسفند، بیش از 97.5 میلیون دلار از ایران صادر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.