۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 455500

لابی صهیونیستی کمیته روابط عمومی آمریکا- اسراییل ' آیپک'در واکنش به اقدام کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) در یک جنجال تبلیغاتی از این گروه خواست تا با قطع همکاری خود با ایران مانع ورود مجدد تهران در عرصه های اقتصاد بین المللی شود.

آیپک علیه FATF

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، لابی صهیونیستی کمیته روابط عمومی آمریکا - اسراییل چندی قبل با انتشار بیانیه ای در سایت خبری اینترنتی خود به کشورها درمورد همکاری با ایران درقالب این قرارداد و ضرورت انجام اقدامات مقتضی در معامله با ایران هشدار داد و نسبت به ادامه همکاری کار گروه ویژه اقدام مالی با ایران ابراز نگرانی کرد.
این واکنش آیپک در تقابل با گروه ویژه اقدام مالی(FATF) که با صدور بیانیه ای از کشورهای عضو خواست در تعامل بیشتر با ایران، اقدامات تقابلی علیه تهران را به حالت تعلیق در آورند، صورت گرفته است.
لابی صهیونیستی کمیته روابط عمومی آمریکا - اسراییل همچنین در بیانیه خود از دولتمردان آمریکا خواست به هشدارهای خود به بانک های بین المللی درباره آنچه که خطرات انجام معاملات با ایران و به ویژه با سپاه پاسداران ایران خوانده بود، ادامه دهند و هربانکی را که با سپاه وارد معامله تجاری شود بی تردید ازخطرمحرومیت نظام مالی آمریکا در امان نگذارند.
آیپک همچنین این تصمیم کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) را که یک سازمان بین المللی در زمینه تعیین استانداردهای پولشویی است، خطرناک خواند و اضافه کرد: تعهد ایران به کار گروه اقدام مالی به منظور بهبود عملکردش، آشکارا موجب معافیت و تقویت سازمان های مورد حمایت ایران نظیر حزب الله و حماس خواهد شد.
لابی صهیونیستی آیپک نتیجه نهایی همکاری کارگروه اقدام مالی با ایران را مجوز بیشتر برای پیوستن مجدد تهران به نظام بانکی جهان بدون بهبود چشم گیر در رفتارش دانست و این همکاری در واقع اعطای مشروعیت مجدد به تهران خواهد بود.
آیپک همچنین دربیانیه خود علیه ایران و گروه ویژه بین المللی اقدام مالی، ضمن مبهوت‌کننده خواندن اقدام FATF در همکاری با ایران، تاکید کرد:آمریکا باید به هشدارخود به بانک های بین المللی درمورد آنچه که خطرات فعالیت های اقتصادی با ایران خواند، ادامه دهد.
پایگاه اینترنتی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) بیست وچهارم ژوئن (4 تیر) با صدور بیانیه ای از کشورها خواست تا اقدامات و تلاش های مقابله ای خود در معاملات با ایران را به مدت یک سال به حالت تعلیق در آورند.
این گروه ویژه بین المللی اقدام مالی ضمن ابزار امیدواری به بهبود عملکرد مالی ایران، اعلام کرد که به جد تصمیم گرفته است تا فراخوان قبلی خود برای انجام اقدامات متقابل علیه ایران را برای یک دوره 12 ماهه به حالت تعلیق در آورد.
گروه لابی صهیونیستی آیپک درطول 12سال مذاکره ایران با اتحادیه تروئیکایی و شش قدرت جهانی به ویژه در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی که منجر به توافق هسته ای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شد، همواره سعی کرد با هزینه کردن صدها میلیون دلار از طریق جنجال های تبلیغاتی و نیز رایزنی با گروه های فشار در درون هیات های مذاکره کننده غربی موانع جدی در مسیر مذاکرات هسته ای با ایران ایجاد کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.