قدس آنلاین: مسئول حقوقی اداره کل حمل ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی از اجرای ضوابط جدید حمل ونقل مسافر و سوار کردن مسافر منوط به ارائه کارت ملی یا سند شناسایی، خبرداد

سوار کردن مسافر منوط به ارائه کارت ملی یا سند شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، هادی عسکر آبادی گفت: بر اساس ماده ٩ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ٣١ و ٣٢ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رعایت موارد اعلام شده از سوی مسافران و استفاده کنندگان از خدمات حمل ونقل عمومی و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی الزامی است.

وی افزود: سوار کردن مسافران ایرانی از این پس منوط به ارائه کارت ملی یا سند شناسایی معتبر دیگر است و این موضوع در مورد اتباع بیگانه صرفا با گذرنامه، دفترچه پناهندگی، کارت هویت و یا برگه تردد دارای تاریخ معتبر مجاز است.

عسکر آبادی اظهار داشت: مسافران موظفند در تمام طول سفر بلیت مسافرتی را نزد خود نگهداری کرده و در صورت لزوم آن را به ماموران کنترل ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بلیت مسافرتی قابل انتقال به غیر نیست، تصریح کرد: سوار و پیاده کردن مسافران در اطراف پایانه‌های مسافری حتی بنا به درخواست مسافر نیز ممنوع است.

مسئول حقوقی اداره کل حمل ونقل و پایانه‌های خراسان افزود: در صورت عدم رعایت مقررات از سوی شرکت‌ها و موسسات مسافربری و رانندگان و خدمه تحت پوشش آن‌ها و هرگونه تضییع حقوق ونارضایتی مسافران از خدمات شرکت‌ها و رانندگان، برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسافران می‌توانند در ظرف مدت حداکثر یک ماه پس از تاریخ سفر نسبت به طرح شکایت نزد ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اقدام تا در اسرع وقت نسبت به موضوع تخلف رسیدگی شود

انتهای خبر/..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.