قدس آنلاین - کرمان : اصغر جهانگیر صبح امروز در دیدار با امام جمعه کرمان با اشاره به نقش تربیتی و اصلاحی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اظهار داشت: نوع زندانبانی اسلامی و امکاناتی که در اختیار مددجویان ندامتگاه های کشور قرار می گیرد، نسبت به سایر کشورها کم نظیر است.

برای هر نفر که به زندان وارد می‌شود یک پرونده تربیتی نیز تشکیل می‌شود

وی با اشاره به اینکه مردم کمتر با نقش اصلاحی و تربیتی زندان ها آشنا هستند ادامه داد: زمانی که نام زندان می آید مردم اجرای حکم حبس را تصور می کنند. این سازمان در حوزه‌های مختلف اصلاحی و تربیتی فعالیت‌های زیادی دارد اما مردم ما را بیشتر در  نقش زندان‌بانی و حبس می‌شناسند.

جهانگیر اظهار کرد: از زمان ورود افراد به زندان ها با تشکیل پرونده، شخصیت، نقاط ضعف شخصیتی شناسایی شده و با ایجاد پرونده های درمانی، آموزش، فرهنگی و غیره تلاش می شود افراد تا بعد از بازگشت از زندان عنصر مفیدی برای جامعه باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد این سازمان در زمینه آموزش احکام، معارف، قرآن و تفسیر گفت: برای زندانیان بی‌سواد آموزش‌های سوادآموزی نیز داریم زیرا معتقدیم بالا رفتن سطح سواد به کم شدن سطح جرم کمک می‌کند. برنامه های متنوعی در زندان ها در حوزه آموزش احکام، مهارت های زندگی، معارف، قرآن و تفسیر انجام می شود.پرورش روح و جسم در کنار هم برای ما اهمیت دارد از این رو ورزش نیز برای زندانیان در برنامه قرار دارد.

جهانگیر گفت: ما به دنبال آن هستیم که شرایطی ایجاد کنیم تا فقط آزادی زندانیان محدود شده و سایر امکانات و امتیازات در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خاطرنشان کرد: زندان‌بانی اسلامی در ایران کم‌نظیر است و امیدواریم همان طور که نظام اسلامی در تمام زمینه‌ها الگو است در این حوزه نیز ما زندان‌بانان خوب و الگویی باشیم. 

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به منظور شرکت در آیین تکریم و معرفی مدیران کل سابق و جدید زندان های استان کرمان به استان کرمان سفر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.