۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
کد خبر: 455619

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحریم کره شمالی برای دست کشیدن از برنامه هسته‌ای خود را ناکارآمد خواند و بر مذاکرات چند جانبه تاکید کرد.

اعتراف تلخ کلینتون درباره تحریم‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر این باور است که تحریم‌ها برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی کافی نیست.

کلینتون اظهار داشت: «آمریکا باید تماما جهان را متحد سازد تا از این طریق بتواند جلوی فعالیت‌های هسته‌ای و این بازی خطرناک کره شمالی را بگیرد. اگر من رئیس جمهور شوم مانند نمونه ایران و محدودسازی برنامه‌های هسته‌ای آن با کره شمالی نیز وارد مذاکره خواهم شد.

«اوباما» رئیس جمهور آمریکا و دیگر رهبران جهان نیز آزمایش‌های هسته‌ای اخیر کره شمالی که در روز جمعه 19 شهریور صورت گرفت را محکوم کردند و آن را تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت بین المللی برشمردند.

اوباما گفت: «ایالات متحده آمریکا هرگز کره شمالیِ دارای سلاح هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد».

کره شمالی پنجمین و بزرگ ترین موشک خود که دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای بود را آز مایش کرد و این امر نشان دهنده توانایی این کشور در ساخت موشک های قاره پیمای هسته‌ای است.

براساس محاسبات صورت گرفته، انفجار این موشک که در شصت و هشتمین سالگرد تاسیس رژیم کره شمالی صورت گرفت قدرتمندتر از بمب اتمی بود که در هیروشیمای ژاپن منفجر شد.

کشورهای همسایه کره شمالی مانند کره جنوبی، ژاپن و چین  نیز به نوبه خود این آزمایش هسته‌ای را محکوم کردند و آن را تهدیدی بزرگ نامیدند.

«کیم یونگ اون» رهبر 32 ساله کره شمالی، علی رغم تحریم‌های سازمان ملل متحد، به برنامه‌های هسته‌ای این کشور به شدت سرعت بخشیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.