به گفته مدیر شرکت روس اتم در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت فاز دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر اراده‌های زیادی وجود داشت تا این پروژه عملی نشود.

اراده‌های زیادی وجود داشت تا پروژه نیروگاه بوشهر عملی نشود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرگئی کرینکو مدیر شرکت روس اتم در مراسم اغاز عملیات اجرایی ساخت فاز دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر که امروز شنبه انجام گرفت، اظهار داشت: امروز ساخت واحد دوم نیروگاه را شروع می‌کنیم. ساخت واحد یک به سختی شروع شد و اراده های زیادی بود که نمی‌خواست این پروژه شروع شود.

وی گفت: از نظر فنی هیچ کشوری در دنیا چنین پروژه ای نداشت. واحدی که شروع شده و 10 سال متوقف شده بود، نهایتا با تغییر سیستم مجددا اغاز میشود.

سمت ادامه داد: در تجربه طرف روسی سازگار کردن ١٢ هزار تن تجهیزات آلمانی سابقه نداشته که این کار تنها توسط متخصصان ایرانی و روسی و بدون حنایت سازنده و علیرغم خواست انها انجام شد.

کرینکو تصریح کرد: در سایه حمایت واراده سیاسی مدیران دو کشور و در سایه تخصص کارشناسان روسی و ایرانی که خود را فدای این کار کردند موفق به این کار شدیم.

وی با بیان اینکه امروز دو واحد جدید را شروع می‌کنیم که مناسبترین و پیشرفته ترین الزامات فنی را دارا است، افزود: حفاظت دوگانه و سیستم پسیو خارج کردن گرما از قلب راکتور استاندارهای پس از اتفاق فوکوشیما که به آنها ٣+ تری پلاس گفته میشود از جمله این ویژگی‌هاست.

مدیر شرکت روس اتم ادامه داد: بزرگترین نتیجه عملکرد و کار ما مباحث فنی در واحد یک نبود بلکه اعتماد بالا و تخصص متخصصین دو طرف بوده است. این دو واحد که 2100 مگاوات انرژی به شبکه برق تولیدی کشور اضافه می‌کنند سهم بزرگی در همکاری استراتژیک این دو کشور خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.