"کریستوف هرتسل"، کارشناس حوزه نظامی و امنیتی گفت: آمریکا با کمک متحدین خود در حال مدیریت تروریست‌هاست که بخشی از این پروژه به کمک عملیات شنود و جاسوسی آلمان‌ها از طریق اینجرلیک صورت می‌گیرد.

اهمیت اینجرلیک برای شنود و جاسوسی از منطقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، از آغاز سال جاری آلمان نظامیان خود را با هدف حمایت از ائتلاف آمریکایی ضد داعش در اینجرلیک مستقر کرده است. در پی به رسمیت شناخته شدن "نسل‌کشی" ارامنه در عثمانی در پارلمان آلمان، آنکارا به نمایندگان پارلمان اجازه بازدید از این پایگاه را نداد و  همین موضوع باعث تنش هایی میان طرفین شد تا اینکه به دنبال تعدیل مواضع آلمان، برخی اخبار از سفر نمایندگان این کشور در چهارم سپتامبر به ترکیه حکایت دارد.

گزارش اخیر منابع خبری نیز حکایت از آن دارد که "اورسولا فون‌درلین" وزیر دفاع آلمان، بودجه‌ای معادل 58 میلیون یورو برای ادامه حضور نیروهای آلمانی در این پایگاه هوایی در نظر گرفته است. بخشی از هزینه‌ها که حدود 26 میلیون یورو می‌شود باید برای پایگاه هوایی اختصاصی هواپیماهای تورنادو اختصاص یابد و 30 میلیون دیگر هم برای مجهز کردن نظامیان هزینه خواهد شد.

در خصوص اهمیت این پایگاه نظامی برای آلمان و علت تلاش های دولت مرکل برای صرف هزینه های گزاف در این راستا، «نسیم آنلاین» با "کریستوف هرتسل"، کارشناس حوزه نظامی و امنیتی، به گفتگو نشست.

هرتسل کارشناس در خصوص اهمیت پایگاه اینجرلیک ترکیه گفت:  پایگاه نظامی انجرلیک ترکیه توسط چندین کشور مورد استفاده قرار می گیرد که آلمان یکی از این کشورها است. گفته می شود که این پایگاه  برای مقابله با داعش است ولی اسنادی وجود دارد که ثابت می کند از این پایگاه برای کمک به داعش استفاده میشود.

وی با بیان این که آلمان در کنار آمریکا در این عملیات حضور دارد و نیروهای خود را به داخل سوریه فرستاده، تصریح کرد:  این اقدام بدون اجازه پارلمان صورت گرفته است؛ دولت آلمان تمایل دارد که بتواند در آینده نیز به این پایگاه دسترسی داشته باشد .

 این کارشناس حوزه نظامی و امنیتی در ادامه افزود: نیروهای آلمانی بیشتر از تجهیزات شنود و الکترونیکی در همراهی با آمریکایی ها استفاده می کنند و تمایل دارند در صورت نیاز بتوانند این تجهیزات را با استفاده از دسترسی به این پایگاه به مناطق دیگری خارج از سوریه نیز منتقل کنند.

وی با تاکید بر این که آمریکایی ها با کمک متحدین خود در حال مدیریت ترورسیم هستند نه مقابله با آن، اذعان داشت: برای این کار نیاز به شنود و نفوذ تروریست هاست، تا در زمانی که این گروه ها سرکشی کردند از دستورات و از هدف خود منحرف شدند با آنها برخورد شود. به نظر می رسد در حال حاظر داعش تا حدودی از دستورات آمریکا نافرمانی می کنند و نیاز به برخورد با آن بوجود آمده است

هرتسل در خصوص نقش کشورش در این زمینه خاطر نشان کرد: نقش آلمان در این ماجرا در قبل محدود بود به ماموریت های شنود و امنیتی ولی درحال حاظر این کشور نیروهای ویژه خود را نیز به سوریه فرستاده که با این اوصاف عملیات های نظامی میدانی نیز به ماموریت آلمان اضافه شده است، به طور مشخص، ماموریت آلمان در پایگاه اینجرلیک از جانب آمریکایی ها افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.