تعدادی از نمایندگان پارلمان مصر از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند تا به دخالت های خود در امور داخلی کشورهای عربی پایان دهد.

انتقاد نمایندگان پارلمان مصر از «محمود عباس» به دلیل مداخله در امور سوریه و لبنان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، پس از آنکه شبکه تلویزیونی الجدید لبنان فاش کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه ای به رئیس جمهور روسیه خواستار تلاش برای نامزدی «جان عبید» به عنوان رئیس جمهور لبنان شده است، شماری از نمایندگان پارلمان مصر از عباس خواستند تا به حل بحران داخلی فلسطین پرداخته و از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی دست بردارد.

«طارق الخولی» دبیر کل کمیته روابط خارجه پارلمان مصر در این باره گفت که بهتر است محمود عباس به جای دخالت در امور داخلی کشورهای عربی، تمام تلاش خود را برای حل بحران فلسطین اشغالی متمرکز نماید که هر روز شاهد تجاوزات آشکار صهیونیست هاست.

وی اظهار داشت: محمود عباس بایستی تمام اهتمام خود را برای حل مشکلات کشورش مبذول دارد نه اینکه به بحران های دیگر کشورها توجه نماید همچنانکه بین بیان دیدگاه با دخالت در امور سوریه و لبنان به این شکل مردود آن، فرق وجود دارد.

دبیر کل کمیته روابط خارجه پارلمان مصر در ادامه این سوال را مطرح کرد که هدف عباس از این تحرکات اخیر و دخالت در امور داخلی سوریه و لبنان چیست؟ بهتر است وی ابتدا برای مصلحت کشور و وطن خود تلاش کند.

وی همچنین اشاره کرد که محمود عباس بهتر است با طرح های ارائه شده برای حل قضیه فلسطین همراهی نماید.

از سوی دیگر احمد العوضی عضو کمیته دفاع و امنیت ملی پارلمان مصر تصریح کرد که تحرکات محمود عباس دارای تناقض است و وی از یک طرف در امور داخلی سوریه و لبنان دخالت می کند و برای حمایت از «جان عبید» دوست و رفیق خود برای رسیدن به ریاست جمهوری لبنان اعمال فشار می کند و از طرفی می بینیم که پرونده های لاینحلی در داخل فلسطین وجود دارد که عباس نتوانسته است آنها را حل کند.

همچنین محمود الصعیدی از رهبران ائتلاف حمایت از مصر گفت که محمود عباس بایستی به جای تلاش برای دخالت در امور داخلی کشورهای عربی از جمله سوریه و لبنان بایستی به قضیه فلسطین اهتمام داشته باشد.

وی مذاکره عباس با مسکو برای تدوین طرحی برای تعامل با وضعیت سوریه را محکوم کرد و اظهار داشت: عباس تا کنون نتوانسته است قضیه فلسطین را حل نماید در حالیکه در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می کند، آیا قضیه فلسطین برای عباس بی ارزش شده است؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.