وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت همکاری بخش دولتی و خصوصی برای پژوهش و برنامه ریزی بلندمدت در صنعت فرش تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی با پشتیانی دولت بازارهای فرش در عرصه جهانی را پیش بینی کند.

 مصرف را در بازارهای جهانی فرش پیش بینی کنید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت زاده در نشست با فعالان هنر- صنعت فرش دستباف کشور اظهار داشت: باید با کار علمی و مطالعه دقیق، ضمن بررسی وضعیت موجود و میزان تقاضای بازار، آینده گونه‌های مختلف فرش دستباف در بازارهای مختلف را پیش بینی و برای دستیابی به وضعیت بهینه برنامه ریزی کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مطالعه دقیق، هدفگذاری مطمئن، زمان بندی علمی و برنامه ریزی منطقی و کارآمد می تواند وضعیت بهتری را برای تولید و تجارت فرش ایجاد کند و این امربا همراهی کامل بخش دولتی و خصوصی محقق خواهد شد افزود: از اتحادیه های صادراتی فرش دستباف این انتظار وجود دارد که در این حوزه ها پیشگام باشند و دولت نیز حامی این رویکرد است.

مشکل بازگشت فرش ها ، ضرورت رفع برخی مشکلات گمرکی، لزوم معافیت تولید و صادرات فرش از مالیات بر ارزش افزوده، ضرورت تبلیغات گسترده و تخصصی برای فرش ایران، لزوم فعال شدن تشکل های صادراتی فرش و دستیابی به طرحی جامع به عنوان نقشه راه فرش در سال های آتی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.