انتظار می‌رود که بعد از آزادسازی کامل حومه لاذقیه، نبرد ادلب بزرگترین نبرد بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و زیرمجموعه‌های آن باشد.

نبرد لاذقیه دروازه‌ای به سوی ادلب؛ تهدیدها و فرصت‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نبردهای حومه لاذقیه به نفع ارتش سوریه در حال اتمام است و درگیری‌ها در این جبهه به زودی به پایان می رسد و این منطقه به طور کامل آزاد خواهد شد و سپس ارتش سوریه عملیات خود را به سمت استان ادلب که کاملا تحت کنترل گروه تروریستی النصره و همپیمانانش است، آغاز می کند.

ارتش سوریه و همپیمانان با انجام عملیاتی برق آسا و منحصر به فرد موفق شدند دو روستای عین القنطره و نخشبا و دو تپه رشا و العویزرات، مناطق ضهره ابو اسعد و رویسه الکتف در شمال شرق شهر لاذقیه را به کنترل خود در بیاورند به طوری که آزادسازی این مناطق ضربه ای سخت به گروههای تروریستی وارد ساخت و فروپاشی سریع گروههای تروریستی در این مناطق دال بر این مدعاست.

ارتش سوریه با آزادسازی این مناطق، به آخرین مخفیگاه‌های تروریست‌ها در حومه شمال شرقی شهر لاذقیه و در نتیجه آزادسازی کامل این منطقه نزدیک شده است.

اهمیت نبردهای حومه شمالی لاذقیه

نبردهای ارتش سوریه در حومه شمالی لاذقیه از جهاتی حائز اهمیت است که در ذیل به طور خلاصه به آن اشاره می شود:

1.ارتش سوریه با انجام عملیات نظامی در حومه شمالی لاذقیه امنیت منطقه استراتژیک مهمی در نزدیکی ساحل را برقرار  کرده است. ارتش سوریه همچنین با انجام این عملیات از رسیدن هرگونه تهدید تروریستی به راه‌های دریایی جلوگیری و خطر را از دو شهر استراتژیک لاذقیه و طرطوس دور کرده است.

2.برقراری امنیت کامل مرزهای ترکیه که به حومه شمالی لاذقیه متصل است و خطوط امدادرسانی به تروریستها به سمت حومه لاذقیه و حومه ادلب به شمار می‌رود و روزانه خودروهای حامل سلاح و مهمات تروریستها زیر نظر ارتش ترکیه از این محورها حرکت می‌کنند.

3.درصورتی که ارتش سوریه بتواند کل حومه لاذقیه را به کنترل خود در بیاورد، کاملا مشرف بر شهر ادلب پایگاه اصلی گروه تروریستی النصره در سوریه شده است و در نتیجه نبرد آزادسازی ادلب به زودی آغاز خواهد شد.

با توجه به اهمیت زیاد حومه لاذقیه، گروه‌های تروریستی هزاران عنصر مسلح را برای جلوگیری از سقوط این شهر به خدمت گرفته اند. همچنین سرویسهای اطلاعاتی ترکیه و کشورهای عربی خلیج فارس مستقیما بر این عملیات نظارت دارند.

برجسته‌ترین گروههای تروریستی که در حومه شمالی لاذقیه با ارتش سوریه می‌جنگند عبارتند از: گروه تروریستی احرار  الشام، گروه تروریستی حزب ترکستانی، گروه تروریستی جبهه الشامیه، گروه تروریستی النصره و برخی از گروههای تروریستی زیر مجموعه گروه تروریستی جیش الفتح که همه این گروهها از حمایتهای نامحدود نظام ترکیه برخوردارند.

مشکلاتی که ارتش سوریه در حومه لاذقیه با آن مواجه است

1. طبیعت کوهستانی منطقه که مانعی در مسیر پیشروی نیروهای زمینی بدون پشتیبانی گسترده به شمار می‌رود. عملیات در حومه شمالی لاذقیه به دلیل تپه‌ها و کوه‌های بلند در بیشتر مواقع عبارت است از تعقیب و گریز بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی.

2. حمایت‌های زیاد ترکیه از تروریست‌ها بویژه از سمت مرزها برای ورود مزدوران و مهمات.

3. استفاده گروههای تروریستی از عوامل انتحاری و خودروهای بمب‌گذاری شده که احیانا پیشروی ارتش سوریه را با مانع ایجاد می کند.

4. تلاش  تروریست‌ها برای ممانعت از رسیدن ارتش سوریه و همپیمانان به شهر ادلب.

انتظار می‌رود که بعد از آزادسازی کامل حومه لاذقیه، نبرد ادلب بزرگترین نبرد بین ارتش سوریه و گروههای تروریستی و زیرمجموعه های آن باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.