قیمت گوسفند زنده که در ماه‌های گذشته حدود ۱۱ هزار تومان به فروش می‌رسید در آستانه عید قربان هم اکنون ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گوسفند در آستانه عید قربان 3 هزار تومان گران شد + نرخ انواع گوشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، با نزدیک شدن به عید قربان قیمت گوشت گوسفندی که در هفته‌های اخیر افزایش یافته بود شاهد افزایش مجدد قیمت است به طوری که هر کیلوگرم گوشت شقه بدون دنبه در سطح شهر حدود 33 هزار تومان به فروش می‌رسد.
قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه بدون دنبه گوسفندی در آستانه عید قربان تا 33 هزار تومان افزایش یافت اما هر کیلوگرم گوشت گوساله بدون تغییر 32 هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ با کاهش قیمت به نفع مصرف کننده 8 هزار تومان به فروش می‌رسد.
قیمت گوسفند زنده نیز که در ماههای گذشته حدود 11 هزار تومان به فروش می‌رسید هم اکنون 13 تا 14 هزار تومان به فروش می‌رسد.
بنابراین گزارش وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت نرخ گوسفند زنده در آستانه عید قربان صادرات این محصول را که عمدتا به کشورهای عربی صادر می‌شود را محدود کرده است تا از افزایش نرخ این محصول جلوگیری به عمل آید اما با این وجود قیمت‌های بالایی بر روی گوسفند زنده در مراکز عرضه بهداشتی دام گذاشته می‌شود. برای عرضه بهداشتی دام در روز عید قربان (فردا) 65 جایگاه در نظر گرفته شده است. همچنین 31 جایگاه عرضه بهداشتی دام در شهر تهران با کمک شهرداری در مناطق 22‌گانه دایر گردیده است.

افزایش قیمت گوشت مرغ
بنابراین گزارش قیمت مرغ نیز کماکان سیر صعودی خود را با نوسانی 200 تومانی در هرکیلوگرم طی می‌کند به طوری که نرخ امروز هر کیلوگرم مرغ گرم و آماده طبخ 7300 تومان است و این محصول در کشتارگاه به صورت عمده 7 هزار تومان و درب واحد صنفی 7 هزار و 150 تومان به فروش می‌رسد.
نرخ مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 100 الی 5 هزار و 200 تومان به صورت نقدی است. همچنین هر کیلوگرم مرغ سرد (بدون آنتی‌بیوتیک) به صورت افسارگسیخته تا 14 هزار تومان به فروش می‌رسد.
بنابراین گزارش با وجود اینکه دولت نرخ مصوب هر کیلوگرم شکر را 200 تومان افزایش داد و به نرخ 2550 تومان رساند اما کماکان این محصول در سطح خرده‌فروشی به قیمت بالایی به فروش می‌رسد به طوری که هر کیلوگرم این محصول در خرده‌فروشی 4 هزار تا 4200 تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

نرخ عمده‌فروشی شکر نیز در حال حاضر 2900 تا 3200 تومان است
بنابر این گزارش براساس اطلاعیه جدید اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار تمام واحدهای صنفی خرده‌فروش در سطح شهر تهران مکلف به بازپس‌گیری میوه فروخته شده هستند و مصرف کنندگان در صورتی که از کیفیت میوه خریداری شده رضایت نداشته باشند می‌توانند محصول خود را به واحد صنفی عودت دهند.
بنابراین گزارش اتاق اصناف اعلام کرده است که در صورتی که واحدهای خرده‌فروشی از بازپس‌گیری محصول خریداری شده سر باز زنند افراد می‌توانند شکایات خود را به شماره تلفن 125 ا علام کنند.
نرخ هر کیلوگرم سیب در سطح خرده‌فروشی حدود 3500 تومان، گلابی 6500 تومان، انگور عسگری 2500 تومان، انگور بی‌دانه 4500 تومان، هندوانه 580 تومان، هلو، شلیل و شبرنگ 3000 تا 4000 تومان و خیار 2000 تومان است.
هر شانه تخم مرغ که حدود 2 کیلوگرم وزن دارد در سطح خرده‌فروشی به قیمتی مناسب به نفع مصرف کننده به قیمت 8 هزار تا 8500 تومان به نفع مصرف کننده به فروش می‌رسد.
بنابراین گزارش قیمت هر کیلوگرم قزل‌آلا در سطح خرده‌فروشی 14 هزار تومان، شیر جنوب 32 هزار تومان، کپور 14 هزار تومان، سرخو و سنگسر 18 هزار تومان، شیرنیزه 15 هزار تومان، حلوای سفید 22 هزار تومان، فیله تیلاپیا 32 هزار تومان و ماهی سالمون نروژی 37 هزار تومان به فروش می‌رسد که امکان تفاوت این نرخ در سایر مناطق شهر تهران براساس موقعیت منطقه وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.