همزمان با نهم ذی الحجه در حالی که به خاطر «صَدٌّ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ» شجره ملعونه آل سعود، جای حجاج ایرانی در سرزمین پاک عرفات خالی است، نجوای دعای عرفه سالار شهیدان در حرم مطهر رضوی طنین‌انداز شد.

نجوای دعای عرفه سالار شهیدان در حرم مطهر رضوی طنین‌انداز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، همزمان با عصر نهم ذی الحجه صدها هزار زائر و مجاور به آستان جانان و حرم منور امام رضا(ع) پناه آورده و ثناگویان، دستان پرتمنای خود را به سوی آسمان بلند کردند.
براساس این گزارش ویژه برنامه روز عرفه از ساعت 15:30 با قرائت قرآن مجید توسط سید جواد حسینی آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین برسلانی برخی از احکام اعمال عید قربان و قربانی کردن را بیان کرد.
در ادامه این برنامه باشکوه که با حضور پیکر چند تن از شهدای گمنام دفاع مقدس عطرآگین شده بود، پیام مقام معظم رهبری به مناسبت فرا رسیدن موسم حج سال 95 قرائت گردید و همه زائران با فریادی بلند از آل سعود و استکبار جهانی اعلام بیزاری و برائت جستند.
با حضور صدها هزار زائر که شکوه و عظمت غیر قابل توصیفی را به این برنامه بخشیده بودند، آیین قرائت دعای عرفه در حرم امام علی ابن موسی‌الرضا(ع) توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی فر آغاز شد و در پایان جعفر ملائکه از مداحان اهل‌بیت(ع) در راستای بزرگداشت شهادت حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت پرداخت.
یادآور می شود؛ به مانند هر سال، چندین هزار کتاب دعا ویژه روز عرفه میان زائران حرم رضوی توزیع و سراسر محیط حریم رضوی مفروش شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.