مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: رژیم صهیونیستی با همه بطلان و فساد خود برای قدس قداست قائل است؛ اما آل سعود در پی قداست زدایی از حرمین شریفین است. آنها به‌ مراتب غاصبتر از صهیونیستها هستند.

سعودی‌ها غاصب‌تر از صهیونیست‌ها!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «محمدحسین رجبی دوانی»، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام و عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین (علیه السلام) در خصوص توصیف عبارت «شجره ملعونه» برای آل سعود توسط رهبر معظم انقلاب، با اشاره به این مفهوم قرآنی اظهار داشت: برخی طبق آیه‌ شریفه 60 سوره‌ی اسرا «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» شجره خبیثه و ملعونه را به بنی‌امیه در برابر شجره طیبه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تشبیه کرده‌اند. بنی‌امیه با اینکه بی‌ریشه بود؛ اما در برابر این شجره پاک آسمانی ایستاد.

وی بی‌بصیرتی مردم را در فجایع بنی‌امیه سهیم دانست و گفت: متأسفانه موفقیت کوتاه بنی‌امیه در به دست گرفتن حاکمیت در برابر شجره طیبه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و ارتکاب آن فجایع بزرگ از جنگ صفین تا فاجعه عظیم عاشورا برخاسته از جهل و بی‌بصیرتی مردم آن دوره بوده که فریب درهم و دینارهای بنی‌امیه را خوردند و از شجره طیبه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) حمایت و پیروی نکردند. آنها بنده درهم و دینار بنی‌امیه شدند و با این کار هم دنیا و هم آخرت خود را باختند.

پژوهشگر تاریخ اسلام هدف شجره ملعونه بنی‌امیه را نابودی اساس اسلام خواند و اشاره داشت: امروز همین وضعیت مشاهده می‌شود. پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) در رویای خود می‌بینند که حیواناتی از منبر آن حضرت بالا می‌روند و بعداً به‌ صراحت می‌فرمایند که آنها بنی‌امیه هستند که بر مسند رهبری اسلام سلطه پیدا می‌کنند. بنی‌امیه ظاهری دروغین از اسلام داشت؛ درحالی‌ که در همان کفر و شرک خود باقی و دنبال نابودی اساس اسلام بود. پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) به‌ صراحت فرموده بودند: «خلافت در بنی‌امیه حرام است». حتی از ایشان نقل شده که اگر معاویه (لعنت ‌الله علیه) را بر فراز منبر من دیدید، او را پایین بیاورید و بکشید.

وی ضربات جبران‌ناپذیر شجره خبیثه بنی‌امیه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: متأسفانه با وجود چنین تصریحاتی که حضرت پیامبر داشتند، آن جامعه درهم و دینار شجره خبیثه بنی‌امیه را بر سعادت و تعالی دنیوی و اخروی شجره طیبه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) ترجیح داد. اگرچه این شجره خبیثه دوام چندانی پیدا نکرد و طومار بنی‌امیه درهم پیچیده شد؛ اما آنها ضربات سخت و جبران‌ناپذیری به اسلام و حرکت حق آن وارد کردند.

مورخ تاریخ اسلام، غایت سعودی‌ها را نیز قداست زدایی از حرمین شریفین اعلام و تأکید کرد: الآن نیز آل سعود به تعبیر صریح حضرت امام (رضوان‌الله تعالی علیه)، مشرک و در پی قداست زدایی از حرمین شریفین هستند. حتی حضرت امام عنوان کرده بودند که رژیم صهیونیستی با همه بطلان و فساد خود برای قدس قداست قائل است؛ اما آل سعود در پی قداست زدایی از حرمین شریفین است. بدین ترتیب آنها به‌ مراتب بدتر، پستتر و غاصب‌تر از صهیونیست‌ها هستند.

وی با توصیف هدف شجره خبیثه آل سعود اشاره کرد: آل سعود همچون بنی‌امیه درصدد هستند که حرمین شریفین را نابود کنند. طبق اسناد در تاریخ مشاهده می‌شود که معاویه (لعنت ‌الله علیه) به مغیره بن شعبه یکی از عوامل خود گفته بود که تا نام مقدس پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) را زیر پاهای خود دفن نکند، دست برنخواهد داشت. معاویه در مقام خلافت پیامبر به دنبال نابودی نام پیامبر اکرم و اسلام بود. امام مجتبی (علیه‌السلام) توطئه معاویه را خنثی کرد و یزید (لعنت ‌الله علیه) محو کامل اسلام را در دستور کار قرار داد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین (علیه السلام) ریخته شدن خون پاک امام حسین (علیه‌السلام) در پای شجره طیبه را برای مقابله با شجره خبیثه دانست و افزود: یزید (لعنت ‌الله علیه) به‌ صراحت وحی و نبوت را انکار و رسالت پیامبر را به بازی کردن ملک و حکومت تشبیه می‌کرد. یزید به‌ صراحت می‌گفت که هیچ خبری از آسمان نیامده و وحی نازل نشده است؛ لذا خون پاک امام حسین (علیه‌السلام) در پای شجره طیبه ریخته می‌شود تا در برابر چنین شجره خبیثه پست و ملعونه که خواهان نابودی اسلام است، شجره طیبه به‌ صورت محکم باقی ماند و آن شجره خبیثه نابود شود.

وی با اشاره به شباهت آل سعود و بنی‌امیه تأکید کرد: آل سعود هم عین بنی‌امیه در پوشش دروغین اسلام و توحید به دنبال نابودی اساس اسلام هستند. یقیناً آل سعود هیچ‌کدام از اقدامات خود را سهواً مرتکب نشده و تمام آنها عمدی و عالمانه بوده است تا کم‌کم حج را از میان بردارند. همان‌طور که بنی‌امیه قصد داشت در موسم حج امام حسین (علیه‌السلام) را به شهادت برساند و حرمت حرم را از بین ببرد، آل سعود نیز خواهان قداست زدایی از خانه خدا است. یزید (لعنت ‌الله علیه) بعد از فاجعه کربلا به حرم پیامبر هتک حرمت می‌کند و فاجعه حره را به بار می‌آورد. این ملعون با حمله به مکه حرم الهی را نیز هتک حرمت می‌کند و کعبه مقدس را به منجنیق می‌بندد.

رجبی دوانی هتک حرمت آل سعود و کشتار سال 1366 را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: حمل سلاح در حرم که محدوده‌ای فراتر از شهر مکه را در برمی‌گیرد حرام است؛ اما آل سعود (لعنت ‌الله علیهم) در کنار بیت‌الله الحرام در سال 1366 با سلاح کشیدن به‌ سوی زائران بی‌گناه و با بی شرمی صدها نفر را به خاک و خون کشیدند. اتحادیه حقیر عرب در این مسئله نیز همچون مسئله اخیر از رژیم تبهکار سعودی حمایت و ایران را محکوم کرد. دلارهای نفتی سعودی همانند جامعه فاسد صدر اسلام به کام کشورهای فاسد عربی ریخته می‌شود و آنها حاضرند که حق و حقیقت را نادیده‌گیرند و از این رژیم جنایتکار در برابر نظام مقدس حق ولائی حمایت کنند.

این استاد دانشگاه با ابراز امیدواری به نابودی سریع آل سعود گفت: تاریخ دقیقاً تکرار می‌شود. همان‌گونه که طومار بنی‌امیه در برابر اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بر بادرفت، ان‌شاءالله تعالی به‌ زودی این شجره خبیثه ملعونه سعودی که همچون بنی‌امیه در برابر شجره طیبه انقلاب اسلامی ایستاده است، محو و نابود خواهد شد. بنی‌امیه توانسته بود یک قدرت بزرگ جهانی در آن موقع پدید آورد؛ اما این جانیان حقیر هیچ‌چیزی جز خس و خاشاک نیستند که به حمایت استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و تنها با نوکری به آنها و پولهای بادآورده نفتی به حیات پلید خود تداوم داده‌اند.

وی با اشاره به حیات جنایتبار آل سعود تأکید کرد: حیات پلید آنها جز خون ریزی، جنایت و وحشت در عالم اسلام و بقیه نقاط دنیا نبوده است که به‌زودی شاهد محو و نابودی و درهم‌ پیچیده شدن طومار این خاندان کثیف و ملعون به شکلی بدتر از آنچه به سر بنی‌امیه آمد، خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.