عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مقامات عربستان در کشتن مسلمانان از رژیم صهیونیستی نیز پیشی گرفتند و کشورهای اسلامی باید با این اقدامات مقامات سعودی به مقابله بپردازند.

آل‌سعود در کشتار مسلمانان از صهیونیست‌ها هم پیشی گرفته است/ تأو کشورهای اسلامی باید با اقدامات غیرانسانی عربستان به مقابله بپردازند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به سالروز فاجعه منا گفت: حج مسئله‌ای است که مربوط به همه مسلمانان جهان است و لذا مدیریت حج نیز طبیعتاً باید جهانی و برعهده همه مسلمانان جهان باشد.

وی افزود: در دوره‌های گذشته حکام عربستان نیز به این مسئله اذعان داشتند که مدیریت حج باید به مسلمانان سپرده شود و همه مسلمانان از ملیت‌های مختلف باید در این موضوع مشارکت داشته باشند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: فاجعه منا، ناتوانی مقامات سعودی را برای اداره حج آشکارتر ساخت و از سوی دیگر، نشان داد که مقامات آل‌سعود بعضاً در بحث حج اهداف کشورهایی همچون آمریکا را دنبال می‌کنند و شرایطی را برای حج فراهم می‌آورند که رضایتمندی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را فراهم کند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: شهادت حدود 5 هزار نفر از حجاج ظلمی است که بر بشریت روا داشته شد و مقامات سعودی به راحتی از کنار این موضوع عبور کردند.

وی افزود: کشته شدن حدود 5 هزار نفر در کمتر از چند ساعت می‌تواند از حوادث نادر در صد سال اخیر باشد و با توجه به اداره حج در سال‌های گذشته، می‌توان گفت که فاجعه منا به طور عمدی اتفاق افتاده و مسدود کردن راه در آن شداید از نشانه‌های عمدی بودن این مسئله است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مقامات سعودی نیز پیش‌بینی چنین جمعیتی را در صحرای منا داشتند، اما می‌خواستند که این اتفاق رخ دهد و خباثت و نگاه منفی که مقامات سعودی نسبت به کشور ما داشتند، باعث شد تا حجاج سایر کشورها در آتش این خباثت‌ها بسوزند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: می‌طلبید که نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل در بحث فاجعه منا ورود پیدا می‌کردند، اما از آنجایی که این موضوع تنها مختص به مسلمانان بود، آنها به راحتی از این کتار این موضوع عبور کردند و این هم از نشانه‌هایی است که نهادهای بین‌المللی مدعی حقوق بشر با این موضوع به صورت گزینشی عمل می‌کنند.

وی افزود: آل‌سعود برخلاف جریان سایر مسلمانان و حتی بشریت حرکت می‌کنند و ارزیابی‌ها از این مسئله حکایت دارد، کمتر از اقدامات صهیونیست‌ها علیه مسلمانان نیست و بلکه سعودی‌ها در کشتار مسلمانان و تخریب جبهه اسلام در حال حاضر از صهیونیست‌ها پیشی گرفته‌اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: کشورهای اسلامی وظیفه دارند تا در مقابل زیاده‌خواهی‌ها، انحرافات حکام عربستان بایستند و جلوی آن را بگیرند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص فاجعه منا اعلام کردند و ما نیز پشت سر مواضع رهبر انقلاب ایستاده و از آن حمایت می‌کنیم و معتقدیم که تا نابودی آل‌سعود آرامش به منطقه خاورمیانه بازنخواهد گشت.

وی در پایان گفت: سعودی‌ها متعهد هستند که منافع آمریکا را در منطقه تأمین کنند و صهیونیست‌ها را در آرامش نگه دارند و سعودی‌ها به کودک‌کشی، برادرکشی و مسلمان‌کشی خود ادامه خواهند داد تا چند صباحی بر مسند و قدرت باقی بمانند و ما امید داریم تا هر چه زودتر یک حکومت مردمی جای حکومت آل‌سعود در عربستان را بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.