رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه آل‌سعود امروز با یک گیجی بسیار شدیدی روبرو است، گفت: سعودی‌ها چون مرد میدان نیستند که در مقابل مردان ما قد علم کنند حجاج ما را در صحرای منا قتل‌عام کردند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در رابطه با جنایات رژیم آل‌سعود و کشتار مسلمانان در طول سال‌های گذشته توسط این رژیم منحوس، گفت: عربستان از ابتدای شکل‌گیری با مشکلات بسیار زیادی مواجه بوده است، یک از مهمترین مشکلات این است که این رژیم، یک رژیم فامیلی و خانواده‌ای است که به مهمترین مراکز دینی مسلمانان جهان حاکم شده است.

* ایجاد رژیم آل‌سعود به وسیله انگلیسی‌ها

وی افزود: در واقع تشکیل رژیم آل‌سعود به وسیله انگلیسی‌ها پس از جنگ جهانی اول که عثمانی را فروپاشاندند صورت گرفت. و بعد از انگلیسی‌ها برای اینکه هم تشیع و هم تسنن را با مشکل روبه‌رو کنند تفکر وهابی و تفکر بهائیت را ایجاد کردند.

صلاحی گفت: این‌ها در تشیع بهائیت را با این انگیزه که دیگر امام زمان (عج) ظهور کرده و شیعیان دیگر نباید دنبال قیام و انقلاب با این هدف که منجی بزرگ شیعیان فرا خواهد رسید و با تشکیل حکومت اسلامی مشکلات جهان را حل خواهد کرد، باشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید یادآور شد: در تسنن هم تفکر تکفیری را با این هدف ایجاد کردند که بتوانند مظاهر مورد احترام مسلمانان را از بین ببرند که متأسفانه تعداد زیادی از این مظاهر را هم از بین بردند.

* برخی فکر می‌کنند می‌توانند با مذاکره و رفت و آمد مشکل جمهوری اسلامی و رژیم آل‌سعود را حل کنند

صلاحی یادآور شد: در روند حرکت آل‌سعود، این رژیم منحوس با انقلاب اسلامی در ایران مواجه شد، انقلابی که سخن از اتحاد جهان اسلام و استقرار تمدن نوین اسلامی و مقاومت در مقابل جهان‌خواران و تکیه بر نیروهای خودی مردم می‌زد و می‌زند.

وی گفت: اینجا یک تعارض شدید بین آل‌سعود و جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد، ریشه عداوت بین جمهوری اسلامی ایران و آل‌سعود از زمان وقوع انقلاب اسلامی است و ربطی به این سال‌های اخیر ندارد که برخی فکر می‌کنند می‌تواند مذاکره و رفت و آمد مشکل را حل کنند.

رئیس سازما بسیج اساتید خاطر نشان کرد: تناقضی که اینجا وجود دارد یک تناقض هویتی است، یک هویت رژیم مفلوک و منحوسی است با حدود 8 هزار شاهزاده که بر یک کشور حاکم هستند و با پول باد آورده نفت در اقصی‌نقاط جهان اسلام جنگ‌افروزی می‌کند و در مقابل، هویت انقلاب اسلامی است که به دنبال آزادی قدس و حاکم شدن مسلمانان در کشورهای مختلف بر سرنوشت خودشان و بیرون کردن آمریکا از منطقه است.

* آمریکا با استفاده از پولهای سعودی برای جلوگیری از نفوذ انقلاب تلاش می‌کند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خاطر نشان کرد: تاریخ نشان می‌دهد بعد از انقلاب اسلامی، منطقه در 2 جهت قرار دارد، یک جهت، جهتی است که انقلاب پیش می‌رود و یک جهت هم جهتی است که آمریکایی‌ها با کمک و استفاده از منابع مالی آل‌سعود تلاش می‌کنند از نفوذ انقلاب اسلامی جلوگیری کنند ولی از آن طرف می‌بینیم که این انقلاب ما تا کرانه‌های مدیترانه و دریای سرخ نفوذ و حضور دارد.

وی تصریح کرد: همانطور که همه دیدند علی‌رغم تلاش‌هایی که شد آل‌سعود از تشکیل شورای همکاری خلیج فارس گرفته تا کمک به صدام در جنگ تحمیلی و بحث‌های مختلفی مانند بحث لبنان، غزه، سوریه و یمن در مقابل جمهوری اسلامی شکست خورد.

* منطقه نمایشگاهی است از شکست‌های آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی

صلاحی گفت: الان منطقه یک نمایشگاهی است از شکست‌های آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی که در کنار آمریکا آل سعود کاملاً نقشی برجسته دارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌گویند کشورهای اسلامی به واسطه انقلاب اسلامی در حال شکل دادن به یک قطب قدرت هستند، که البته این حرفشان کاملاً‌ درست است؛ آنها اعتقاد دارند اگر جلوی انقلاب را نگیرند به یک قدرت بزرگ‌تر تبدیل می‌شود و با توجه به سلطه‌هایی که بر انرژی جهان وجود دارد می‌تواند ابرقدرت اول جهان شود.

صلاحی بیان کرد: امروز منطقه درگیر منازعات گسترده‌ای است و پیاده‌نظام آمریکا الان دیگر تنها رژیم صهیونیستی نیست. آمریکایی‌ها بعد از شکست عراق هم جرأت نکردند مستقیم وارد شوند، امروز می‌بنیم که پیاده نظام آمریکایی‌ها در جنگ سوریه نیروهایی هستند به نام جهادی و تکفیری تلاش می‌کنند آبروی اسلام را ببرند، نیروهایی که از اسلام هیچ چیزی هم نمی‌فهمند.

* سعودی‌ها چون مرد میدان نبودند حجاج ما را در منا از قتل‌عام کردند

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: جهان امروز می‌بیند اگر تروریست‌ها در منطقه محدود نشوند جهان را به آشوب خواهند کشاند و تنها قدرتی که هم در منطقه جلوی تروریست‌ها ایستاده، جمهوری اسلامی است، این موضوع تمام زحمات 30 الی 40 ساله آمریکا برای تبلیغ طرفداری ایران از تروریست را از بین برده است.

صلاحی ادامه داد: این مسئله تا جایی پیش رفته که روسیه هم به این نتیجه رسیده برای جلوگیری از خطر تروریست در منطقه و جهان باید در کنار جمهوری اسلامی در سوریه با تروریست‌ها جنگ کند. این‌ها همه پیروزی‌هایی است که یکی پس از دیگری به وجود می‌آید، امروز هم در بحث یمن می‌بینیم که شاهزاده‌های آل‌سعود کم‌کم تنشان می‌لرزد و از این می‌ترسند که موشک‌های سپاه انصارالله که قدرت بسیار عظیمی هم است به ریاض و جده برسند و در آن زما مجبور شوند به ییلاق‌های خود در اروپا و آمریکا فرار کنند.

وی گفت: آل‌سعود امروز با یک گیجی بسیار شدیدی روبرو است، می‌بنیم در حالی که درگیر جنگ سوریه است باتلاق بزرگی را در یمن برای خودش درست می‌کند. امروز این‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مقاومت منطقه با هدایت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و چون مرد میدان نیستند که در مقابل مردان ما قد علم کنند حجاج ما را در صحرای منا قتل‌عام کردند.

* آل‌سعود وقتی انفعال دولت ما را دید دست به جنایت‌های دیگر زد

وی افزود:‌ اگر دولت در زمانی که سربازان آل‌سعود به بچه‌های ما در جده تجاوز کردند یک پاسخ دندان‌شکنی می‌داد شاید دیگر شاهد فاجعه منا نبودیم. آل سعود وقتی دید دولت ما واکنشی نشان نداده آن کار بسیار وحشتناک را انجام داد و دست به جنایت‌های دیگری زد.

رئیس سازمان بسیج اساتید یادآور شد: متاسفانه امروز برخی‌ها در کشور ما خوی اشرافی‌گری پیدا کردند و از مباحث انقلاب دور شدند، شعارهای انقلاب را شعارهای احساساتی و مقاومت در مقابل آمریکا را بی‌فایده می‌دانند. این‌ها یکی از مشکلاتی است که ما داریم.

* مشکل ما با آمریکا و آل سعود هویتی بوده و سر گرفتن یا دادن چهارتا امتیاز نیست

وی ادامه داد: این افراد تلاش می‌کنند مباحث مختلف را با آمریکا یا آل سعود حل کنند غافل از اینکه هم آمریکا و هم آل سعود به دنبال نابودی ما هستند، مشکل آنها با ما هویتی است مشکل 4 تا امتیاز دادن و گرفتن نیست. مذاکرات هسته‌ای هم مشخص کرد هر چه ما امتیاز بدهیم آن‌ها جری‌تر می‌شوند.

* ملت می‌گویند اگر تشر رهبری نبود آل‌سعود اجساد شهدای ما را هم تحویل نمی‌داد

رئیس سازمان بسیج اساتید خاطرنشان کرد: امروز ملت‌ ما معتقد است دولت در مقابل جسارت‌های آل سعود اقدام لازم را انجام نداد، مردم مرتب می‌گویند که اگر سخنان و تشر مقام معظم رهبری به آل‌سعود نبود حتی اجساد پاک شهدای ما را هم تحویل نمی‌دادند.

وی گفت: چرا باید یک کشور همسایه اینگونه برخورد کند که چند هزار نفر از مردم ما را قتل‌عام کند و بعد وزیر ما که می‌خواهد برای بررسی اوضاع عربستان برود آن را رأی ندهند یا اینکه وزیر خارجه ما 4 بار تقاضای ملاقات کند و وزیر پررو و مفلوک آل سعود پاسخ رد بدهد.

* انفعال دولت در مقابل آل‌سعود عزت انقلاب و ایران را مخدوش کرد

صلاحی گفت: انفعال دولت باعث چنین اتفاقاتی شد و عزت انقلاب و ایران را مخدوش کرد و امروز هم مردم و جوانان ایرانی از اینکه پاسخ قاطعی از طرف دولت به عربستان داده نشد ناراحت هستند.

وی اظهار داشت: مسلم است وقتی دولت پاسخ مناسبی را نمی‌دهد ممکن است چند نفر هم عصبانی شوند و آن حرکت بدی را که در مقابل سفارت عربستان انجام شد را انجام دهند که البته نظام در بالاترین سطح آن را محکوم کرد.

صلاحی تصریح کرد: از طرفی ما می‌بینیم شورای امنیت این حرکتی که در مقابل سفارت عربستان رخ داد را محکوم می‌کند ولی وقتی سفارت ما در صنعا بمباران می‌شود هیچ واکنشی از طرف شورای امنیت دیده نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: به اعتقاد من دولت در این زمینه غفلت کرد و پاسخ مناسبی به جسارت‌های آل سعود نداد. آل سعود نباید اینگونه در مقابل ما عرض اندام کند رژیمی که اگر اجازه صادر شود همان چند استان لب مرزی ما کار آن را یکسره می‌کنند. البته ما به دنبال جنگ نبوده و نیستیم ولی اگر برخوردی صورت نگیرد حکومت‌های مانند آل سعود گستاخ‌تر می‌شوند.

وی در خاتمه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری هم تأکید کردند تا زمانی که شجره خبیثه معلونه در منطقه است منطقه روی خوش را نخواهد دید و باید دعا کنیم که رزمندگان یمن بتوانند شر این رژیم منحوس را کم کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.