قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت:مطالبات تمام گندم کاران استان به زودی پرداخت میشود

مطالبات گندم کاران خراسان شمالی به زودی پرداخت می شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،محمدرضا صالحی در نشست صمیمی با مدیران و منتخبین شهرستان راز و جرگلان ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران اظهار داشت:طبق پیگیری های صورت گرفته به زودی تمامی مطالبات پرداخت میشود.

وی دلیل انتخاب راز و جرگلان بعنوان نخستین سفر شهرستانی خود گفت:داشتن مرز و محرومیت این شهرستان موجب شد تا گزینه نخست من برای آغاز سفرهای شهرستانی ، شهرستان راز و جرگلان باشد.
صالحی تصریح کرد: در دیدار اخیر خود با دکتر کلانتری معاون وزیر تعاون مقرر شد تا شهرستان راز و جرگلان به شهرستان تعاونی ها نامگذاری شود و در این مسیر نیز بنیاد مستضعفان از تعاونی ها حمایت خواهد کرد.
*گازرسانی روستاهای راز و جرگلان

وی بیان کرد: تا پایان سال مالی 96 تمام روستاها و شهرهای راز و جرگلان گازرسانی میشود.
وی ادامه داد: همچنین 30درصد از سهم کل استان از بخش آسفالت، روکش و بهسازی برای شهرستان راز و جرگلان استفاده شده است.
صالحی همچنین خواستار تقویت صنایع دستی به ویژه فرش ابریشم، گلیم، جاجیم، تقویت کشت گیاهان دارویی و صادرات آن، پرورش اسب اصیل ترکمن، تقویت نوغانداری و... در شهرستان راز و جرگلان شد.
*افتتاح سد غلامان

وی همچنین از افتتاح سد غلامان با حضور مسوولان کشوری خبر داد و گفت:امیدواریم با افتتاح این سد شاهد افزایش بهره وری و راندمان درآمد سرانه استان باشیم.
صالحی با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی و به کارگیری آنها نیز افزود:استفاده از نیروهای بومی مختص یک شهر یا روستا نیست بلکه شامل نیروهای بومی محدوده شهر و روستا نیز میشود لذا در این قسمت باید نگاه ها به سمت فرهنگ سازی ارتقا یابد.
صالحی افزود:مهم ترین نتیجه برجام پیگیری عزت مردم بود که خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانست اختیار میزان تولید نفت کشور، اختیار صادرات و واردات، وجود فایناس رقابتی و ورود به بازارهای بین المللی و ارتباط با سایر کشورها را بعنوان مطالبه اصلی مردم در جهت پیگیری عزت آنها دنبال و به سرانجام برساند.
وی ادامه داد: امیدواریم با تدبیر دولت تدبیر و امید، تلاش مسوولان ملی، استانی و شهرستانی، حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی شاهد وفاق و همکاری بیشتر و کاهش مشکلات باشیم تا ایران به الگویی موفق در جهان تبدیل شود.
 
 
*توانمندی های بخش جرگلان معرفی شود

استاندار خراسان شمالی  همچنین در دیدار مردمی با بخش جرگلان گفت: باتوجه به وجود پتانسیل ها ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه بخش جرگلان این توانمندی ها معرفی شود.

محمدرضا صالحی اظهار داشت: این بخش توانمندی های بالقوه ای در حوزه های اسب اصیل ترکمن فرش ابریشم موسیقی ترکمن نوغانداری وکشت گیاهان دارویی دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود:تمام این توانمندی ها باید در رقابت با بازار جهانی قرار گیرند تا به سمت توسعه و رشد بیشتری درحرکت باشد.
وی ادامه داد: صنایع دستی این بخش و اسب اصیل ترکمن باید در مسیر صادرات قرار گیرد چرا که هردوی این ظرفیت هاحرف های بسیاری برای گفتن دارند.
*بخش مرکزی جرگلان شهر می شود

صالحی همچنین خبر از شهرشدن بخش مرکزی جرگلان داد و گفت: به زودی این بخش تبدیل به شهر میشود که می تواند امتیازاتی را نیز برای مردم به همراه داشته باشد.
وی در ادامه خواستار رعایت طرح هادی در شهرستان راز و جرگلان شد تا بتوان از این طریق امور را پیش برد.
صالحی تصریح کرد: برای آبرسانی به مجتمع یکه سعود 7 ونیم میلیارد تومان هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین 30 درصد کل آسفالت وبهسازی استان در شهرستان راز و جرگلان هزینه شده است.
صالحی همچنین از هزینه کرد 2میلیارد تومانی برای حوزه نوغانداری و یکصد میلیون تومانی برای حوزه ژنومیک اسب خبر داد.
وی اظهار داشت: بر اساس مبانی قرآنی و دینی تمام انسانها باید در مسیر رشد و توسعه حرکت کنند لذا فرقی بین بخش ها ، شهرستانها و نقاط محروم نباید باشد.
صالحی افزود: امیدواریم با نگاه رشد همه جانبه و توسعه پایدار در تمام نقاط استان امور خود را پیش ببریم.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.