مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) گفت: طبق قرارداد با پژو، ٣٠ درصد محصولات مشترک ایران خودرو و پژو ایکاپ صادر خواهد شد و با این اقدام، صادرات قطعات نیز به انجام می رسد.

 30 درصد محصولات مشترک ایران خودرو و پژو ایکاپ صادر می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حسین نجاری گفت: کیفیت، بهینه سازی تولید، بهره وری بالا و ارایه خدمات مناسب، شاخص های اصلی برای همکاری ساپکو با تامین کنندگان قطعه است.
مدیرعامل ساپکو ادامه داد: تامین کنندگان قطعه باید بتوانند برای افزایش ظرفیت و سرمایه گذاری و بهره برداری از فناوری های نوین، تامین مالی کنند.
وی با تاکید بر رعایت برنامه زمان بندی عرضه محصول افزود: اگر تامین با تاخیر مواجه شود، هزینه گزافی بر زنجیره تولید وارد خواهد شد و این موضوع قابل قبول نخواهد بود.
این مقام مسئول بهبود دایمی فرایندهای لجستیک تامین کنندگان را خواستار شد و با تاکید بر شفافیت مالی فعالیت ها اظهار کرد: تامین کنندگان باید برای سرشکن کردن استاندارد هزینه ها از روش های نواورانه استفاده کنند .
نجاری اضافه کرد: همه سازندگان باید در مسیر اهداف ساپکو و ایکاپ حرکت کنند و با ارایه محصول با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی در مسیر خودروساز شدن ایران خودرو گام بردارند.
وی از تغییر ساختار ساپکو برای بومی سازی فعالیت ها خبرداد و گفت: هم اینک فرایندهای داخلی ساپکو بازنگری و کمیته مشترکی با ایکاپ ایجاد شده که مامور ارزیابی و انتخاب شرکت های قطعه ساز برای تولید محصولات مشترک است.
مدیرعامل ساپکو از صادرات قطعات محصولات ایکاپ خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق قرارداد با پژو ٣٠ درصد محصولات صادر خواهد شد و با این اقدام، صادرات قطعات نیز انجام خواهد شد.

** کیفیت و قیمت؛ مزیت های رقابتی ایکاپ
مدیرعامل ایکاپ نیز نشست مشترک قطعه سازان ایرانی و فرانسوی را فرصتی برای تقویت و توسعه همکاری ها در تولیدات مشترک دانست و گفت: ایران خودرو و پژو ارتباط طولانی با هم داشته اند و ما درحال برنامه ریزی برای همکاری های آینده هستیم.
محمدرضا معتمد با تاکید بر عرضه محصول با کیفیت و قیمت رقابتی افزود: ما به هیچ وجه از کیفیت و هزینه های خود تخطی نمی کنیم و این دو عامل باید به عنوان مزیت رقابتی ایکاپ مطرح باشد.
مدیرعامل ایکاپ با اشاره به سهم فعلی پژو در بازار خودرو ایران تصریح کرد: ایکاپ با تکیه بر منابع تولید و فناوری و استفاده از قابلیت های موجود در دو شرکت مادر و بهره برداری از توان کارشناسان خبره، به دنبال افزایش سهم بازار و سودآوری است.
وی با بیان اینکه مدل های مختلف پژو با سطح کیفیت برابر با کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد، افزود: ظرفیت تولید سالیانه محصولات پژو 200 هزار دستگاه در ایکاپ خواهد بود.
این مسئول از ایران به عنوان هاب منطقه ای صادرات پژو نام برد و گفت: صادرات 30 درصد تولیدات مشترک در شبکه صادراتی پژو از اهداف همکاری ها است.

** نخستین تولید مشترک در ایران پس از برجام
در این همایش ژان کریستف کمار، قائم مقام اجرایی پژو در منطقه خاورمیانه و آفریقا نیز گفت: ایکاپ با حمایت کامل از قطعه سازان به دنبال تولید با کیفیت و قیمت رقابتی است.
وی، ایجاد شرکت ایکاپ با سرمایه گذاری 400 میلیارد یورویی را گام مهمی در توسعه همکاری های صنعتی دو کشور عنوان کرد و تاکید کرد: پژو و ایران خودرو مایل هستند به عنوان هاب منطقه ای برای تولیدات مشترک فعالیت کنند و طبق قرارداد، 30 درصد از محصولات در بازارهای صادراتی به فروش خواهد رسید.
کمار، بازار ایران را در حال تحول توصیف کرد و گفت: ما محصولات جدید و به روز را به بازار ایران معرفی و تولید خواهیم کرد و به طور قطع محصولات پژو جایگاه ویژه ای را در میان مشتریان از نظر کیفیت و قیمت کسب خواهد کرد.
این مقام شرکت پژو، کیفیت تولیدات ایکاپ را برابر با محصولات پژو در بازارهای اروپایی برشمرد و اظهار کرد: سه محصولی که به زودی وارد بازار ایران خواهد شد در سطح جهانی موفق عمل کرده اند و امید می رود مورد پسند و استقبال مشتریان ایرانی هم قرار گیرد.
مدیر منطقه ای پژو تاکید کرد: پروژه تولید محصول مشترک به مرحله اجرا رسیده و همه امکانات و تجهیزات تولید به سرعت درحال آماده سازی است. برای بومی سازی نیز کارهای زیادی صورت گرفته و تولیدات ایران خودرو و پژو به عنوان نخستین تولید مشترک در ایران پس از برجام به زودی وارد بازار خواهد شد.
وی از قطعه سازان به عنوان شرکای اصلی ایکاپ در تولید یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که قطعه سازان بالاترین فناوری و دانش خود را در محصولات ایکاپ ارایه کرده و با ارتقای سطح تولیدات به توسعه صنایع خودروسازی کمک کنند.
به گزارش ایرنا، شرکت مشترک ایران خودرو- پژو «ایکاپ» بعد از توافق های اولیه، در نخستین روز تیرماه امسال با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و معرفی اعضای هیات مدیره و نهایی شدن 17 قرارداد فرعی در پروتکل همکاری های دو خودروساز، به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
در شرکت مشترک ایران خودرو و پژو ایکاپ ظرفیت تولید سالیانه 200هزار دستگاه خودرو پیش بینی و ایجاد شده و تاکید بر این است که با انتقال دانش و فناوری تولید، سهم صنعت قطعه سازی کشور در زنجیره تامین این محصولات در بالاترین سطح ممکن باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.