عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: آمریکایی ها بدانند چه هواپیمای بدون سرنشین و چه هواپیمای باسرنشین بر روی خلیج فارس بفرستند، جمهوری اسلامی ایران با قوت تمام در انجام برخورد صحیح و قانونی نسبت به آنها عمل خواهد کرد.

پدافند هوایی ایران نیازی به تست آمریکایی ها ندارد/آمریکایی ها بدانند با هواپیمایشان بر روی خلیج فارس برخورد خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه پرواز بر فراز خلیج فارس به صورت کنترل شده صرفا در اختیار کشورهای حوزه خلیج فارس است اظهار کرد: چنانچه کشورهای بیگانه بخصوص آمریکایی ها که در آن سر دنیا قرار دارند، به این منطقه بیایند قطعا با تذکر و اقدام جدی جمهوری اسلامی ایران و ناوگان هوایی و پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران مواجه می شوند و  باید گفت که میزان قدرت پدافندی ایران ‎نیازی به تست کردن از سوی آمریکایی‌ها ندارد.
این استاد دانشگاه دافوس افزود: آمریکایی ها بدانند چه هواپیمای بدون سرنشین و چه هواپیمای باسرنشین بر روی خلیج فارس بفرستند، جمهوری اسلامی ایران با قوت تمام در انجام برخورد صحیح و قانونی نسبت به آنها عمل خواهد کرد.
حیدرپور در پایان نیز در خصوص عملکرد شناورهای تندرو ایران در آبهای محدوده خلیج فارس و واکنش تند برخی از اعضای کنگره آمریکا نسبت به این تحرکات، گفت: همانگونه که کشتی های آمریکایی در آبهای بین المللی تردد می کنند، شناورهای ایرانی نیز می توانند به صورت قانونی در آن تردد کنند و این امر کاملا قانونی بوده و به هیچ وجه تحریک آمیز نیست.
سه مقام وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون به شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفته اند، ایرانی‌ها دو هواپیما جاسوسی نیروی دریایی آمریکا را در روز شنبه در نزدیکی قلمرو دریایی ایران در خلیج فارس به حمله تهدید کرده اند.  
یک مقام پنتاگون در پاسخ به این پرسش که چرا این هواپیمای آمریکایی نزدیک ایران پرواز می کرد، گفته است: ما می خواستیم واکنش ایرانی‌ها را بسنجیم.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.