«نیکلا سارکوزی» یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه، «جنگ تمام عیار» با طاعون سیاه تروریسم را خواستار شد.

سارکوزی تروریسم را طاعون سیاه خواند وخواستار جنگ تمام عیار در مقابله با تروریسم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سارکوزی دیروز (دوشنبه) در کارزار انتخابی خود در منطقه «پروون» (Provins) در 77 کیلومتری جنوب شرق پاریس، «جنگ تمام عیار و بی امان» علیه طاعون سیاه تروریسم را خواستار شد و آن را با «طاعون قهوه ای» نازیسم در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.
رئیس جمهوری سابق فرانسه در حضور مسئولان منطقه ای از حزب راستگرای «جمهوریخواهان»، گفت: از فرانسوی ها محافظت خواهم کرد.
وی با انتقاد از سیاست های دولت سوسیالیست فرانسه در مقابله با تروریسم، گفت که تنها جنگ فرانسه، نبرد با تروریسم است. این جنگ باید نبردی بی امان باشد. این جنگ نباید به اقدامات نظامی یا عملیات پلیس محدود شود. این جنگ باید در همه جبهه ها از جمله جبهه ایدئولوژیک، جبهه دیپلماتیک، جبهه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی صورت گیرد.
سارکوزی تاکید کرد: ما در داخل و خارج کشور در جنگیم، باید دشمنان مان را ریشه کن کنیم. همه از جمله معلمان، کشیش ها و به ویژه امامان مساجد باید با همین انرژی و عزم در مبارزه شرکت کنند.
سارکوزی پیش از این بارها دولت فعلی را به کم کاری در مقابله با تروریسم متهم کرده بود.
سارکوزی هم اکنون نامزد انتخابات دورن حزبی جمهوریخواهان است و در صورت پیروزی در این انتخابات به عنوان نامزد حزب برای انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه معرفی می شود. وی در انتخابات 2012 میلادی در مقابل «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فعلی شکست خورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.