استاندار کرمان تمرکز بر اقدامات توسعه ای را از سیاست های موفق مدیریت این استان برشمرد و گفت: ترویج گفتمان و فرهنگ اقتصاد مقاومتی در استان کرمان شرایط ویژه ای را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

از سیاست های استان کرمان ، تمرکز بر اقدامات توسعه اقتصادی بوده است

قدس آنلاین به نقل از سایت استانداری: علیرضا رزم حسینی در ستاداقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور رئیس بانک مرکزی کشور افزود: 30 میلیون دلار سرمایه گذاری طی سه هفته اخیر با یک شرکت خارجی در راستای مجموعه مدرن کشاورزی و ترویج کشاورزی مدرن در استان کرمان جذب شده است.
وی با تاکید بر لزوم توسعه متوازن و همه جانبه در استان کرمان، عنوان کرد: از حدود 36  ماه قبل در راستای واگذاری امور به بخش غیر دولتی و رفع بروکراسی اداری، ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج اجرایی شد.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در این طرح شهرستان قلعه گنج به بخش غیر دولتی واگذار شد و بنیاد مستضعفان به عنوان پروژه مدیریتی در شهرستان قلعه گنج حضور یافت تا از ظرفیت های موجود در منطقه برای توسعه و توانمند سازی مردم استفاده کند.
نماینده عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: با موفقیت های به دست آمده در اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، هم  اکنون در شهرستان قلعه گنج سه کارخانه در حال فعالیت است و امنیت در این شهرستان به میزان چشمگیری ارتقاء یافته است و در کنار این موارد، مردم نیز همراهی بسیار خوبی برای اجرای طرح های توسعه ای دارند.
رزم حسینی به شکل گیری صندوق های خرد روستایی در قلعه گنج و با مشارکت مردم اشاره و بیان کرد: در طرح دوم مثلث توسعه اقتصادی، استان کرمان را به 8 منطقه اقتصادی تقسیم بندی شده و برای هر منطقه معینی از موسسات بزرگ کشور نیز مشخص شده است.
وی عنوان داشت: جلب مشارکت شرکت های توانمند در راستای توسعه متوازن استان به صورت داوطلبانه و بدون هیچگونه اجباری بوده است و دراین راستا از شرکت ها درخواست سرمایه گذاری نکرده ایم و از انها خواسته ایم که بر اساس مزیت های منطقه ای زمینه توسعه و توانمندی منطقه را فراهم کنند.
استاندار کرمان با تاکید بر آنکه هدف اصلی اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاداست، گفت: سه دهه استان کرمان با کم آبی دست به گریبان است و برای رفع این مشکل طرح همیاران آب در استان کرمان آغاز شده است.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: طرح همیاران آب مبتنی بر صرفه جویی بوده که با صرفه جویی 800 میلیون مترمکعب ظرف دو سال اخیر، این طرح برای بسیاری از مردم و کارشناسان حیرت انگیز بوده است.
وی اظهارداشت: یکی از سیاست های استان کرمان در دولت تدبیر تمرکز بر اقدامات توسعه اقتصادی بوده که خوشبختانه در این راستا به دستاوردهای خوبی تاکنون دست یافته ایم.
استاندار کرمان با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان افزود: در این طرح همه ارکان ها تمرکز بر توسعه استان از جمله بخش خصوصی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حضور دارند
رزم حسینی ادامه داد: اولین دستاورد مثلث توسعه اقتصادی؛ همگرایی و هم افزایی همه دستگاه های حاکمیتی استان و  ترویج فرهنگ گفتمان اقتصادی بوده است.
وی تصریح کرد: با وجود ظرفیت های زیادی که در استان کرمان وجود دارد و با اعمال مدیریت صحیح، استان یک جهش توسعه ای عظیم را شاهد خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.