قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: در روزهایی که دانش آموزان در هیاهوی تابستان غرق شده اند، مدرسه ها انتظار بچه ها را می کشند. انتظار پایان تابستان و هیاهوی کودکانه...

صدای پای پاییز می آید

همه ساله با آغاز ماه مهر، کوچه ها و خیابان ها رنگ و بوی دیگری می گیرند و شور و شوق دانش آموزان جلوه زیبایی به دور و برمان می بخشد و دوباره نیمکت های خالی به کودکان دل می بندند.

روزهای آغازین مدرسه از جهات مختلف دارای اهمیت می باشد چراکه در این روزها، ایجاد نگرش مثبت و پویا در بین دانش آموزان، تقویت انگیزه تلاش و تحصیل، کاهش دغدغه و اضطراب و از بین رفتن آثار بدبینی نسبت به درس و مدرسه و معلم شکل می گیرد.

مدارس مازندران هم مانند سایر استانها منتظر برگزاری جشن شکوفه ها، غنچه ها و جوانه ها می باشند و تا چند روز دیگر شادی 500هزاردانش آموز مازنی مدارس را پُرخواهد کرد.

در این ارتباط معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران به خبرنگار ما می گوید: یکی از برنامه های پروژه مهر، آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید می باشد تا شرایط برای یاددهی و یادگیری مطلوب آماده و رضایت والدین و دانش آموزان فراهم گردد.

تشکیل کارگروه شاداب سازی مدارس

اسفندیار نظری با اشاره به اینکه اجرای پروژه مهر صرفا متعلق به آموزش و پرورش نیست بلکه به همه آحاد مردم تعلق دارد، از تشکیل کارگروه فرهنگی و ورزشی با مسئولیت معاونت های پرورشی و تربیت بدنی خبر می دهد.

وی می افزاید: کارگروه فرهنگی و ورزشی وظیفه شاداب سازی مدارس و فضاهای آموزشی را برعهده دارد تا دانش آموزان در اولین روز مهرماه، تغییر را در مدارس مشاهده و احساس کنند.

این مقام مسول در آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه 4700 مدرسه برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شده است، اضافه می کند: تا پایان شهریورماه 41 پروژه شامل: مدرسه، سالن ورزشی و کانون با کمک خیرین، تحویل دانش آموزان می شود.

نظری اعتبار آموزش و پرورش مازندران برای آماده سازی فضاهای آموزشی را 10 میلیارد ریال اعلام می کند و یادآور می شود: خیرین بخش اعظم اجرای پروژه ها را برعهده دارند و در این رابطه سال گذشته 70 میلیارد ریال به آموزش و پرورش کمک نمودند.

وجود 310 مدرسه فرسوده

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از وجود 320 مدرسه فرسوده خبر می دهد و می گوید: این مدارس بیش از 40 سال قدمت داشته و تنها با کمک خیرین و اعتبارات ملی نوسازی خواهند شد.

نظری به فراهم نمودن تغذیه مدارس شبانه روزی اشاره می کند و می افزاید: خیرین و شرکت های بزرگ، تامین یک وعده صبحانه مدارس محروم را متقبل شدند.

وی ازآماه سازی سرویس های بهداشتی و آبخوری های مدارس خبر می دهد و یادآور می شود: بهسازی بهداشتی بوفه های مدارس در دستور کار قرار گرفت تا بچه ها از تغذیه سالم برخوردار شوند.

این مقام مسول در آموزش و پرورش مازندران به ابتکار خلاقانه برخی از مدارس در بهسازی فضای آموزشی اشاره می کند و می گوید: استفاده از وسایل غیرضروری و تبدیل به احسن نمودن آنها توسط هنرجویان هنرستانها اقدام بسیار خوبی در راستای استفاده از وسایل بلااستفاده بوده است.

نظری با بیان اینکه هیچ اجباری مبنی بر استفاده از پوشش جدید نمی باشد، اضافه می کند: در رابطه با لباس مدارس از پتانسیل رشته های طراحی و دوخت هنرستان ها استفاده گردید.

ساماندهی سرویس های مدارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از واگذاری مسولیت سرویس مدارس به اداره انجمن اولیا خبر می دهد و می گوید: با همکاری پلیس راهور، سازمان تاکسیرانی و مدیران مدارس، صلاحیت شخصی رانندگان و استاندارد بودن وسایط نقلیه انجام شد و خانواده ها از این بابت نگرانی نداشته باشند.

نظری از سازماندهی و ساماندهی 368 نفر از فارغ التحصیلان رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان خبر می دهد و می افزاید: در صورت نیاز از 504 فارغ التحصیل متوسطه در مهرماه استفاده خواهد شد در حالیکه ساماندهی اصلی این معلمان در بهمن ماه خواهد بود.

وی با بیان اینکه از 400 معلم پیش دبستانی در قالب حق التدریس استفاده خواهد شد، خاطرنشان نمود: هیچ مصوبه ای در رابطه با جذب معلمان پیش دبستانی ابلاغ نشده است.

جذب 10 هزار معلم پیش دبستانی در سراسر کشور

نظری یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، جذب 10 هزار معلم پیش دبستانی در سراسر کشور را از طریق آزمون در دستور کار دارد.

نظری با بیان اینکه در زمینه هدایت تحصیلی کمترین چالش را در سطح کشور داشته ایم، می گوید: 55درصد دانش آموزان به شاخه نظری و 45 درصد دیگر به شاخه مهارتی هدایت شدند که در این راستا انحراف یک تا دو درصدی دور از انتظار نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.