۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: 456390

عضو هیئت رئیسه مجلس، گفت: درحال حاضر کمیسیونهای تخصصی مجلس توافق FATF را به‌صورت ویژه در دست بررسی و پیگیری قرار دادند.

بررسی ویژه «FATF»

امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»،‌ در واکنش به حضور ایران در توافق FATF اظهار کرد:  این توافق نامه اطلاعات و حسابهای شهروندی ما را در اختیار دشمنان نظام  قرار می‌دهد  و کاملاً بر گردشهای پولی و بانکی کشور تسلط پیدا می‌کنند.

وی درباره مشکلات این توافق، افزود: FATF تقریباً تمامی اشخاصی که در بازارهای آزاد، تجارت بین‌الملل دارند را با مشکلات جدی مواجه می‌کند و دشمنان انقلاب بدنبال این هستند که با اجرای این توافق سپاه و حزب‌الله لبنان را مورد تهدید و تهاجم قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرفی این توافق مشکلات داخلی بسیاری را هم برای کشور بوجود می‌آورد و به‌عنوان نمونه می‌توان به اقدامی که بانک سپه و ملت در قبال قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه شروع کردند اشاره کرد.

قاضی‌زاده با اشاره به امضای توافق FATF توسط وزیر اقتصاد، عنوان کرد: دولت باید نظر نمایندگان ملت را در این زمینه مهم و کلان کشور اخذ می‌کرد که متأسفانه آقای طیب‌نیا با امضاء پای این توافق نامه، کار را پیچیده کرده و باید فکر اساسی برای رد این توافق نامه صورت پذیرد.

وی تأکید کرد: درحال حاضر کمیسیونهای تخصصی مجلس این موضوع را به‌صورت ویژه در دست بررسی و پیگیری قرار دادند و از طرفی شورای عالی امنیت ملی باید هوشیارانه در جهت حفظ منافع ملی و امنیتی کشور FATF را سریعاً بررسی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.